PDA

Vis full versjon : Ekstra lys



depress
16/09/10, 14:54
nå som vintern nærmer seg å mørket kommer sigende på så tenkte jeg at jeg skulle invistere i litt lys til bilen min, da snø har en fæl tendens til å spise opp lyset. bestilte meg 3 sett med 75w 6000k xenon. tenkte meg da ut at jeg skulle ha 5 stk 1000metere. i fronten. da jeg hat sett sånne braketter som man setter bak skiltet. vet biltema solgte dem før men ikke nå lenger:(. så blei til at jeg bare kjøpte en holder får 3 lykter. vil gjerne finne en braket til 5. føler at de 3 lyktene med 75w ikke er nok. noen som har noe tips? kunne tenkt meg grøftere også men har ikke sett noen løsninger som er fint på 90mod fronten. så tror jeg dropper det. kom med løsninger:D

todleif
16/09/10, 17:26
Du må jo ha store lys på Volvoen din! Småe passer ikkje til bilen.
Og 2 holder i massevis for å få bra lys.

depress
16/09/10, 22:16
disse er da ganske store? 25cm runde altso. i diameter med klart glass å brytning i reflektor.. vil ha 5. skal lyse litt over allt:D hva mener du med store a?

gull pilen
17/09/10, 07:46
kansje du skulle reist til optikker om du føler du har bruk for alt det lyset!
er rimelig gode langlys på 7-900 orginalt...

todleif
17/09/10, 08:10
Korleis skal du få plass til 5 store lamper på bilen?
Kva slags lys har du?
Eg har 2 store kvalitetslykter på bilen min, og det lyser kjempebra!

depress
17/09/10, 12:04
3 stk forran grillen over skiltet og 1 på hver side ut fra skiltet. kjekkt me lys når man kjører på veier uten veilys da.:D å man blir mer synlig. lyset jeg har er 3000k xenon 35w i hovedlys. og 3 stk 6000k 75w xenon i tusenmetere forran grillen.kunne tenkt meg 2 til så jeg kan juste dem så de lyser mer ut på siden. man får aldri nok lys :D

gull pilen
17/09/10, 12:33
kommer nok til å får et problem med disse til vinteren...
xenon produserer så lite varme at de kommer nok til å snø igjen..

todleif
17/09/10, 14:25
3 stk forran grillen over skiltet og 1 på hver side ut fra skiltet. kjekkt me lys når man kjører på veier uten veilys da.:D å man blir mer synlig. lyset jeg har er 3000k xenon 35w i hovedlys. og 3 stk 6000k 75w xenon i tusenmetere forran grillen.kunne tenkt meg 2 til så jeg kan juste dem så de lyser mer ut på siden. man får aldri nok lys :D

Du er vel klar over at du kun har lov med 2 ekstra fjernlys?
Har du fleire kan du fort bli stoppa av politiet. (og eg ser ingen positiv grunn til å bli lettare stoppa av politiet)
Kva slags ekstralys har du?
Eg har berre 2 (NBB Alpha 225) og har iallefall ikkje bruk for fleire
Og du har justert lysa rett?



kommer nok til å får et problem med disse til vinteren...
xenon produserer så lite varme at de kommer nok til å snø igjen..

Dette stemmer. Men eg har hatt xenon i fjernlysa i 5 år no, og det problemet har eg berre hatt 2-3 ganger. (men eg bur på ein plass med ganske lite nedbør og snø om vinteren)

depress
21/09/10, 23:35
klar over det ja.:p lysa er juster riktig ja. men alltid kjekkt å ha godt med lys alle veier. Kan man snakke får seg så gir dem som regel F i det om man i det hele tatt blir stoppa. mye annet som også ikke er lov. senking.soting.trimming.større felger. så 1 ekstra lys ser jeg ikke på som noe særlig uting. men ser ut til at det bare blir 3 stk lykter.

Joakim-G_R
21/09/10, 23:58
kommer nok til å får et problem med disse til vinteren...
xenon produserer så lite varme at de kommer nok til å snø igjen..

Rart at de påstår reflektorer ikke tåler xenon da..?

Torra
22/09/10, 00:21
Jeg skal kjøre med 2stk Hella 1000 på taket (fester i takstativ) på 240 vinterbilen i vinter :) Slipper jeg at de ødelegges NÅR jeg havner i grøfta :P

Du har plass til ganske mange på taket
^^^