PDA

Vis full versjon : Få fin høyde på 940



boman
16/09/10, 14:41
God dag.
Jeg har nylig montert bilstein sprint dempere og lesjöfors senkesett på min 945.
Men som mange av dere sikkert veit så blir bilen mye lavere bak, en foran og det ser jo ikke bra ut. Ser jo ut som at bilen har slitne dempere bak, selv om de er helt nye.
Er det noen som har noen gode tips på hvordan jeg kan få det til å se pent ut og fortsatt beholde det mest mulig lovlig?

depress
16/09/10, 14:43
kappe fjærene forran bittelitt. får ikke tak i senkesett som senker mer som er godkjennt til volvo. så da er det like ulovlig uansett hva du gjør. om du kapper eller setter på noen fjærer som senker mer forran som ikke er godkjennt.

turb00le
16/09/10, 14:54
Kapp!
Jeg kappa da jeg monterte lesjofors på min, har nå tatt 1 runde framme og 1,5bak. skal ta en halv en til rundt om en dag jeg har tid.
Min ble skyhøy bak, trodde den skulle blitt lavere uten kapp. Med sprint dempere, men det har vel ingenting å si.

depress
16/09/10, 14:57
kapp er fint:D. men husk.! kapp med baufil. vinkelsliper gjør fjæra veldig veldig varm å det kan ødelegge herdinga som er i fjæra. å den blir da mye bløtere

turb00le
16/09/10, 15:06
Ikke noe problem det, er såpass lite felt som blir varmet opp hvis en bruker tynn kappskive.
Men å kappe/slipe fjøra i to med ei slipeskive ville jeg nok ikke gjort.
Er heller ikke snakk om å varme midten på fjøra, men ett område som har anlegg mot fjørskåla.

s4nd3r
16/09/10, 19:33
kapp er fint:D. men husk.! kapp med baufil. vinkelsliper gjør fjæra veldig veldig varm å det kan ødelegge herdinga som er i fjæra. å den blir da mye bløtere

wah!? den var ny... :P

FORRAN:

eg kapper fjørene mens dei står på bilen... trenger ikkje og skru av fjæra..
kjempe smell, og det spruter vinkelslipekappeskive... (pass fingertuppane)
eller du kan gjør det på den kjedlige måten,, kappe nesten av. og slå til med ei slegge.....

BAKE:

Her kan det lønne seg og skru av fjøra. men er en skru, og en bålt. fort gjort...

boman
16/09/10, 19:39
Hvis jeg kapper fjørene vil de jo ikke ligge like godt i skåla, de er jo annerledes på toppen og bunnen av fjøra enn i midten (innsnevringer), så kapping vil jeg helst slippe.
Bak trenger den ikke å bli lavere.
Kan tenke meg jeg prøver nye originale fjører bak så høyden ihvertfall blir litt mer lik.

metrakit
16/09/10, 19:43
wah!? den var ny... :P

FORRAN:

eg kapper fjørene mens dei står på bilen... trenger ikkje og skru av fjæra..
kjempe smell, og det spruter vinkelslipekappeskive... (pass fingertuppane)
eller du kan gjør det på den kjedlige måten,, kappe nesten av. og slå til med ei slegge.....

BAKE:

Her kan det lønne seg og skru av fjøra. men er en skru, og en bålt. fort gjort...
det er noe i det han sier her ..somme klipper jo for og ungå varme.
men kappe er greit det og eg villa kappa ei hal runde igange og bare sett det ann..det verste er og kappe for mye:P

om noen sier ei halv runde fremme er nokk og somme sier 3 runder framme og 2,5 bak:P
folk har forskjellig smak og køyrer på forskjellige veier:P

s4nd3r
16/09/10, 19:43
Om du kapper 1 runde forran har du fortsatt nokk forspenn. kan kappe 1,5 runde og.. den detter ikkje ut...

2 / 2,5 runder forran og 3 bake.. da har du pent stuuk....
3 forran 4 bak. da blir den gryym... :)

245racing
16/09/10, 19:44
går også ann å varme fjørene da så de søkker sammen litt :)

s4nd3r
16/09/10, 19:46
Ja. går an og varme dei.. men! da skall dei ligge og kjøle seg ned av seg sjøl... men bedre og enklere og kappe...

metrakit
16/09/10, 19:49
ikkje varm varmer du for mye blir di sprø og knekker ..og vanskeli og få gjevn høyde
og mister køyreegenskaper....

Mr. Myhre
16/09/10, 20:04
På min 945 så hadde eg Gule Koni dempere, å Lesjø fjører, den var helt passe høy bak, men foran, dy å h******e å høy! Så da var det til med vinkelkutteren, tok likegodt 2,5 runder foran når eg først var i gang, og det ble perfekt! Subbet aldri i hjulbuene. Og ja, fangeren var nå så som så, men den forsvant :D

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1180.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1181.jpg

Her med 8,5x18" med 225/40-18" dekk :) Og ang. kjøreegenskaper så syns eg den var rimelig god å kjøre med, stiv og fin :) Fjøra hadde riktignok ikkje spenn når bilen ble jekket opp, men opplevde aldri noe problemer der :)

245racing
16/09/10, 20:47
ja det beste er selvsagt å kappe! skal du varme bør fjørene tas av å måle de med vater for å få lik høyde.

245racing
16/09/10, 20:48
så bra detta da :D

OleKristian
16/09/10, 22:39
Jeg kappet 1,5 runde frem, og da går dekket akkurat inn i hjulbuen :)

ser det er noen som nevner faren for at fjæra detter ut.. dette løste jeg ved å sveise den fast i bunn... enkelt og greit :)

Snusmoen
17/09/10, 08:53
wah!? den var ny... :P

FORRAN:

eg kapper fjørene mens dei står på bilen... trenger ikkje og skru av fjæra..
kjempe smell, og det spruter vinkelslipekappeskive... (pass fingertuppane)
eller du kan gjør det på den kjedlige måten,, kappe nesten av. og slå til med ei slegge.....

BAKE:

Her kan det lønne seg og skru av fjøra. men er en skru, og en bålt. fort gjort...

Har du da brukt fjærklemmer? hvis du løfter fjæra med klemmer rett over det området du kapper, så vil det vel ikke komme et kjempe smell og deretter sprute kappeskive? Eller er det jeg som tenker helt feil nå?

R.G
17/09/10, 09:13
Har du da brukt fjærklemmer? hvis du løfter fjæra med klemmer rett over det området du kapper, så vil det vel ikke komme et kjempe smell og deretter sprute kappeskive? Eller er det jeg som tenker helt feil nå?

kapper mens dem sitter på bilen uten klemmer, går som en drøm, men pass øyne osv:-)

Snusmoen
17/09/10, 09:18
ja det det er greit, men har man tilgang på fjærklemmer så slipper man å passe både øyne og fingertupper :P da er det jo ikke spenn i fjæra lenger

Dalaræcing
17/09/10, 19:56
Funker greit å kappe uten fjørklemmer, men det er ikke mye jobb å hekte på en fjørklemme, bare å vri rattet så du ser der fjøre skal ligge nedi på fjørskåla og smikke på klemma, stramme litt, også sikte på øyemål, og kapp i vei og vær glad:)

Autotech
17/09/10, 20:51
Går og fint å bruke ett spettlignende gjenstand og løfte fjæra litt opp fra skåla,da blir det ikke så mye spenn i den nede,funker fett..

Anweed
18/09/10, 22:31
Likte meget godt de felgene dine, Mr. Myhre!
Hvilke felger er det? Har du en link på lur? :D

metrakit
18/09/10, 22:48
tøffe ja tevodekk hadde desse men er vell utgått?

synes di var tøffere heilt blanke men di gikk først ut av produksjon og så gikk desse om eg husker rett:P

Wahl
19/09/10, 10:07
Forran:
Lesjøförs, og bilstendempere som er kortere, drei ned bilsteindemperne enda mer. helst gammle sigende fjører.
Bak:
På vogn kan sedanfjører brukes, de blir mere nedtrykkt med last, så de siger fortere ned på en stv. om du har litt stereo ++ bak, ha også på bilsteindempere som er kortet 35mm.

Mr. Myhre
19/09/10, 12:46
tøffe ja tevodekk hadde desse men er vell utgått?

synes di var tøffere heilt blanke men di gikk først ut av produksjon og så gikk desse om eg husker rett:P

Stemmer det, disse har gått ut av produksjon.. Synd, da de var veldig pene felger, som kler bilen godt :) Men ser det stadig er noen som kommer med slike felger, på bilder fra Gatebil f.eks, er det mulig at disse som Tevodekk hadde kanskje var en kopi felg? At det finnes noen helt like der ute som ingen vet navn på?

s4nd3r
20/09/10, 12:53
Har du da brukt fjærklemmer? hvis du løfter fjæra med klemmer rett over det området du kapper, så vil det vel ikke komme et kjempe smell og deretter sprute kappeskive? Eller er det jeg som tenker helt feil nå?

Fjørklemmer? hehe.. nei nei.. det er tungvint...
du kapper fjøra. og når den er kappa. så kapper du kappe i mindre biter.. så er det bare og plukke dem ut...

må selfølglig gjekke opp bilen og ta av hjulet.. så fjørbeine henger fritt..
ingen problemer.. pass augene!! og om sliperen huker og stikker av. rygg fort som f! den spørr ikkje om lov til noe.. :P

metrakit
20/09/10, 13:00
obs:bensin er brannfarlig:P

saabfaen
20/09/10, 19:07
Er da heller ingen problem å ta av fjørene ved kapping da.!!

Har selv kappet lesjøfors senkesett på min sammens me gule koni.
Funker flott!
Eneste som er dritt er at fjørene forran er lause når
en jekker opp bil`n. men aldri hatt noa prob at dom sklir ut, å bilen
har å blir brukt godt. Klart, inga hopping akk da men ( er vel ingen som er gla
i bil`n sin som gjør uansett) :p