PDA

Vis full versjon : basser bygg i 245. et par spørsmål



A.Finstad
16/09/10, 00:31
Driver å vurderer å sette inn bassere i 245en min og lurer på om noen her inne har bilder av deres bygg og om planen min fungerer i det hele tatt.

legger ved en DÅRLIG paint skisse og de som har sett litt på en 245 skjønner tegninga fort håper jeg :p

http://i280.photobucket.com/albums/kk184/Volvo-Kid91/245en/subb.jpg

tenkte på en 10" basser på hverside av bagagen med kasse bygd som på bildet med en 5" eller 6" opp mot taket eller vinkla litt framover er ikke helt sikker på det enda.

noen som har synspunkter på det?

Wrasko
16/09/10, 00:31
Og hvor skal du ha reservehjulet? Eller mener du rett foran hjulet?

A.Finstad
16/09/10, 00:51
det hjulet blir som alle andre reservehjul jeg har lakk hjul ;) skal ha vekk alt sånt :p

Luigi
16/09/10, 01:34
bygg deg heller en kasse som passer rett bak stol ryggen, eller bygg en kasse som faktisk er tilegnet den/di subbene du skal bruke.
det du har tegna der oppe så litt merkelig ut :p

A.Finstad
16/09/10, 01:46
hvis du skjønner det så virker det ganske genialt, men kommer nokk ikke til å bygge bak setene da det ikke gir noe god lyd i vogn derfor jeg prøver på noe nytt :p
og det å bygge kasse til subbene klarer ikke jeg å regne ut så det blir vell noe sånt som det jeg har tega, men er jo mye plass i en 245 som er gjemt så trur det kommer til å bli ganske bra trøkk i det fordet :p

Maen850
17/09/10, 16:00
Funker å gjøre det slik du har tenkt,men du fjerner jo mer bagasjeplass på denna måten, enn å sette den bak seteryggen. Husk at Elemtenter krever riktig volum på kassa for å yte opptimalt, her kan du få ett problem, iallefall hvis det skal se normalt ut også. Påstanden om at det låter dårlig med kasse bak seteryggen i vogn låter dårlig, stemmer ikke. Kjører en genesis dual mono extreme, som driver 2x12" Hertz spl show elementer rett bak seteryggen på min 855. Dette låter sinnsykt...

VolvoR-Sport
17/09/10, 19:08
stemmer bra at det spiller bra med kasse bak seteryggen i vogn ja!
hadde dynaBel BF7501 på to stk JBL 1600, spillte som F ;)

A.Finstad
18/09/10, 13:12
jeg har litt blanna erfaringer med kasse bak ryggen i vogn derfor jeg vil prøve denne løsningen, men hvilken vei står elementa deres da? bakover eller framover? er flere grunner for at jeg vil bygge kasse på denne måten da jeg faktisk legger ned setene en gang i blandt for å få inn ting å sånt, gidder ikke drive å ta inn å ut kassa hele tia.

Torra
18/09/10, 13:29
Hvis du tar av de sidedekslene har du jo ganske mye skjult plass imellom bagasjerommet og ytterskjermene.. Jeg ville prøvd å laga noe i glassfiber som hadde bygd ut mot skjermen i bakkant, da slipper du at kassen går så langt inn i bagasjerommet ;) Måle volum av glassfiberkasse gjør du så enkelt som å fylle den med vann :p

VolvoR-Sport
18/09/10, 18:49
jeg hadde elementene bakover.
Dag Johansen sa til meg engang at en lang flat kasse med elementa oppover ga bra resultat i stasjons vogn, men da har du ikke bagasje plass da :P

dekslene ved reserve hjul er jo bra mtp plass da =)

locked
18/09/10, 19:01
A.Finstad: Gjør som du har tenkt, bygg kasse i siden. Men om du trenger begge sider kan du vurdere når du har laget kasse (glassfiber gir best plassutnyttelse men må nok støpes i bilen og sages ut igjen) og målt volumet av den. Kan hende du greier deg fint med en 10" eller en 12" i kassen og beholde reservehjulet på andre siden.

Forsterkere og dilldall er det god plass til under gulvet. Men det er jo ikke rare greiene som skal til i en vogn for å få OK lyd eller skal du ha sånn riste fra hverandre hele bilen? Skal du ha bra lyd ville jeg heller lagt mer penger i høyttaerne i resten av bilen ;)

Wrasko
18/09/10, 20:40
Bare husk utluftinga som er bak de deksla :)

A.Finstad
19/09/10, 04:19
er bare ene sia det er lufting derfor jeg i så fall må bruke den sia reserve hjulet er på da det ikke er lufting der, men uansett så blir det jo ei hel kasse kommer ikke til å sette på bare ei plate med noe søppel av en basser, har tenkt til å bruke litt penger på anlegget da jeg vil ha pen lyd når jeg er på lang turer og sånt da jeg kjører til trødelag en gang i blandt og andre steder :p MEN jeg vil også ha muligheten til å skruopp litt å riste litt i stålet i bilen når jeg er ute med kamerater på stripa eller noe sånt evt når jeg er fest sjåfør da er det artig med noe som slår litt, men må også være lett å ta ut eller i hvertfall ikke sånn at jeg må skjære den ut da jeg må komme til å bytte pærer eller noe sånt når det ryker for det gjør det en eller annen gang uansett :p men skal se litt på det kommer nokk til å bygge kasser på begge sidene sånn at jeg får satt in høytalere bak også sånn at det blir fire høytalere(da mener jeg to komponent sett) til lyd og to subber. det er i hvertfall det jeg har lyst til.

A.Finstad
28/09/10, 23:04
en ting jeg har glemt å spørre om hvordan tykkelse skal jeg ha på MDF platene? har tilgang på alt av MDF da svigers er sjef på BM kværner her jeg bor så får det litt billigere også :D

SkjenneM
29/09/10, 00:04
19mm passer til kasse bygging. 16mm har en tendens til å sprekke og har liten limflate. 22mm blir unødvendig tungt.

A.Finstad
29/09/10, 00:25
kansje det blir 22 da bare for å få den lavere bak :p nei da regner med det blir 19mm å litt hjelp av noen kjent folk som kan detta så går det nokk :p