PDA

Vis full versjon : Bredding til 240



Alek
15/09/10, 15:10
Heisann..

Jeg prata igår med en gammel volvo entusiast og han mente at det ble solgt skjerm breddere til volvo 240, Så det jeg lurer på er om noen her inne har selv eller har sett/hørt om det?

mamolv
15/09/10, 15:26
dem har på rp glasfiber i kalix i nord-sverige.mener hjemmesiden er rp-glasfiber.se...


edit: kommer garantert til å angre på tipset...hehe

Alek
15/09/10, 15:52
dem har på rp glasfiber i kalix i nord-sverige.mener hjemmesiden er rp-glasfiber.se...


edit: kommer garantert til å angre på tipset...hehe

hehe, tusen takk for tipset ;)

mamolv
15/09/10, 16:13
hehe, tusen takk for tipset ;)

versågod ja...men kom ikke her å si at jeg ikke har advart deg!:D

Alek
15/09/10, 16:49
versågod ja...men kom ikke her å si at jeg ikke har advart deg!:D

Mener du at det er stygt? eller dårlig kvalitet ? eller hva mener du?... :D

mamolv
15/09/10, 20:17
Mener du at det er stygt? eller dårlig kvalitet ? eller hva mener du?... :D

er bra kvalitet på delene fra rp ja, men dem er for firekantet for en 240 de breddingene der synes jeg, men er vel ikke andre måter enn å valse dem som står igjen da, og det er ikke sikkert det holder for dekkene dine da.

Alek
15/09/10, 20:43
er bra kvalitet på delene fra rp ja, men dem er for firekantet for en 240 de breddingene der synes jeg, men er vel ikke andre måter enn å valse dem som står igjen da, og det er ikke sikkert det holder for dekkene dine da.

hehe, okei :P Nei vet ikke engang om jeg skal men måtte jo sjekke ;)

Erlend Dystland
15/09/10, 20:57
Skal være forsiktig med glassfiber breddere.
Faren min kjøpte en som hadde nettopp glassfiberbreddere. Ser pent ut, det gjør det, men det sprekker nederst ved kanalene.
Dette er typisk da glassfiber+stål ikke kommer helt overrens:(
Om det er mulig tror jeg at det alt i alt lønner seg med stålutbyggere.

Alek
15/09/10, 21:16
okei, takker for svar :D

ArneR
15/09/10, 23:59
http://rpglasfiber.com/ er hjemmesiden.

pLetten
16/09/10, 05:41
Den breddingen der er ikke bare for firkantet, men jeg synes å huske at den ser ganske liten og puslete ut også..

Alek
16/09/10, 14:04
er jo 2 forskjellige breddinger de selger der da :D

turb00le
16/09/10, 14:51
Min mening er at det der ser helt "bedretent" ut med mindre resten av bilen har ett skikkelig racestuk med ordentlig breie hjul, lav som ett uvær og en heftig motor. Skal det på liv og død breddes så kapp i filler hjulhus og trekk ut bakskjermene i i nedkant bak, der det subber. Slik var det på grp a bilene.

fei racing
16/09/10, 15:26
hørt folk har snakka om å bruke golf skjermbuer, men har ikke peil om dette passer eller ikke :)

Alek
16/09/10, 15:31
hørt folk har snakka om å bruke golf skjermbuer, men har ikke peil om dette passer eller ikke :)

har også hørt noe om det :)

turb00le
16/09/10, 15:37
Det går, har sett bilder.
Men de bygger jo bare ut med en krapp vinkel, får jo ikke noe mere plass til innfjøring så er jo egentlig like langt.
Tror trikset er å kjøpe seg to framskjermer i såfall, de koster ca ingenting og hjulbuene framme er litt breiere enn bak. i allefall på "einser" eller mk1.

Alek
16/09/10, 16:12
Det går, har sett bilder.
Men de bygger jo bare ut med en krapp vinkel, får jo ikke noe mere plass til innfjøring så er jo egentlig like langt.
Tror trikset er å kjøpe seg to framskjermer i såfall, de koster ca ingenting og hjulbuene framme er litt breiere enn bak. i allefall på "einser" eller mk1.

okei :)

Karl
19/09/10, 07:23
Nederst på denne siden; http://www.runehansenmotorsport.com/photo_album1.1.html finner du bilde av en skjerm med golfbygger.

Alek
19/09/10, 16:36
tusen takk for svar :D

spettnils
19/09/10, 21:23
Husverten der jeg leier hadde en 240 med Mk2-skjermer. Har sett bilder, var litt stilig :) Der var det også laget bakfanger i blekk eller lignende, og overgangen mellom skjerm og "styling" var helt glatt. Så ganske tøft ut

Dan Bay-Johansen
19/09/10, 21:29
Husverten der jeg leier hadde en 240 med Mk2-skjermer. Har sett bilder, var litt stilig :) Der var det også laget bakfanger i blekk eller lignende, og overgangen mellom skjerm og "styling" var helt glatt. Så ganske tøft ut

MK2 breddinga er jo litt kantete, så mulig det "passer" - kunne vært morro å sett bilder av det :D

Alek
20/09/10, 15:14
Husverten der jeg leier hadde en 240 med Mk2-skjermer. Har sett bilder, var litt stilig :) Der var det også laget bakfanger i blekk eller lignende, og overgangen mellom skjerm og "styling" var helt glatt. Så ganske tøft ut

Var jo sikkert tøft det da :D

spettnils
21/09/10, 23:12
MK2 breddinga er jo litt kantete, så mulig det "passer" - kunne vært morro å sett bilder av det :D

Det var ikke MK2 bredding på den da, var kun hjulbuer. De har litt større "diameter", og er vel så å si helt runde, i motsetning til den skråen 240 har:)

yengis
22/09/10, 00:19
låner tråden litt..

noen som har kjøpt fangere fra rpglasfiber.com? lurer på kvaliteten og passforma..
skal ha et par strøkne fangere til 242en min, og lurer på hvor jeg skal kjøpe. vet bcb leverer nye framfangere..men mangler jo fortsatt bak da + frontleppa

Joakim-G_R
22/09/10, 00:53
Veng har også fangerplast, men tror det kun er forran, og passformen er vel "så som så"..

Hørt på Volvo?

pLetten
22/09/10, 14:16
Veng har også fangerplast, men tror det kun er forran, og passformen er vel "så som så"..

Hørt på Volvo?


Veng har kommet seg veldig på passformen i forhold til hvordan det var for en 4 - 5 år siden!!