PDA

Vis full versjon : biltema mikrofiber sett. erfaringer?



A.Finstad
14/09/10, 23:23
sikkert det værste jeg kan spørre om, men er det noen her inne som har testa det 8 delers mikrofiber settet på biltema til en hundre lapp?
hvordan er det med riper og sånt etter det?

er det noe å satse på eller er det bare å drite i med tanke på kvalitet på selve settet og resultatet av vaskinga/poleringa.
trenger svar litt fort da jeg tenkte å kjøpe det i morra da bilen skal få en real shine :p

Daruu
14/09/10, 23:37
Bedre enn pusseskinn/ gamle tskjorter vil jeg nå tippe :p

A.Finstad
14/09/10, 23:47
håper på det jeg også :p men hadde vært fint med ærfaringer også da:p

hgnubel
15/09/10, 06:47
Prøvde vaskehansken og tørkehåndkle fra den pakken sist jeg vasket bilen. Virket helt ok på meg, men jeg har ikke erfaring med annet enn høytrykksvask i vaskehallen på Statoil :p

Hansken holder mye vann, og ser ut som den løfter skiten i steden for å skyve den rundt. Slipper skiten lett i bøtten. Tørkehåndkle var helt greit, kunne vært større/tykkere såklart, men sånne digre koster jo lett mer enn hele dette settet.

Er egentlig kun pga det er Biltema at jeg vurderer å handle dyrere vaskehanske fra et av de mer fancy merkene, og "degradere" denne til felghanske. Og det var egentlig tanken allerede før jeg handlet det inn, så jeg er nok litt forutinntatt.

A.Finstad
15/09/10, 09:40
ja jeg har nokk samme meningen som deg når det gjelder biltema:p men fungerer det til jeg får råd til noe bedre? :p prøver å vaske bilen en gang i uka så blir mye lakk slitasje av sånt :p derfor jeg vil ha noe som er litt mere skånsomt.

Nero
15/09/10, 20:17
2-3 av klutene i pakka er helt greie syntes jeg, resten var litt sånn nja....:p
Men om det blir riper eller ei vet jeg ikke, kommer ann på bruken regner jeg med.
Fikk med noen vareprøver fra Nanolotus en gang, deriblant noen microfiber kluter, tjukkere og "mjukere" enn biltema sine. Regner med de koster litt mer vs biltema, men hadde jeg drevet med behandling (legge på voks etc.) av lakk ell. så hadde jeg nok kjøpt bedre saker ja.

ChrML
15/09/10, 20:30
Vet ikke med Biltema sine, men Jula sine var helt greie for meg. Så over der jeg hadde tørket av polering/voks på den nylakkerte skjermen min i sterkt sollys og så ingen riper etter den. Men det var 2 av 3 kluter jeg brukte riktignok, turte ikke å bruke den ene da den så litt grov ut :D.

A.Finstad
16/09/10, 01:09
jeg har nå testa det og det funker knall til mitt bruk på en bil med sliten lakk så kommer nokk til å bruke det på den bilen til den evt skal lakkeres opp( med andre ord om ikke så veldig lenge da jeg må polere å rubbe og dritt nesten vær uke for at den skal holde seg blank :()

Øyvind G
02/01/11, 10:58
litt gammel tråd, men hvis du lurer på om noe riper så prøv på en CD først. blir det ikke riper i cd'en så blir det hvertfall ikke riper i lakken din :)

gull pilen
10/01/11, 15:48
har dette settet selv og det kan anbefalles... absolut verdt de få kronene det koster;)

Langedal
16/01/11, 00:57
Jeg har også et slikt sett. Er vaskehansken og den største tørkefilla som blir mest brukt. Dog blir den nest største brukt mye for tørking i kriker og kroker, dørkarmer, lister o.l.

Synes det fungerer helt fint til hjemmevask. Har ikke opplevd riper eller lignende, men jeg er nøye med vask/skylling. Særlig av hansken.