PDA

Vis full versjon : Lekkasje fra vannpumpe? - Volvo 940



n0gga
14/09/10, 12:54
Hei!
Var ute å kjørte litt med volvoen her om dagen, og oppdaget at det lak vann under bilen. Åpnet opp panseret, og la merke til at det lak vann rett innenfor reimhjulet til vannpumpa. Er jo ingen slanger der, så lurer på om det noen som har peling på hvordan det er med pakninger der?

Vannpumpa er omtrent ny, byttet for noen mnd siden.
Dryppet ganske mye når det var trykk på systemet, rundt en dråpe i sekundet, mer når jeg blåste i ekspansjonstanken...

Takker for svar.

John Walley Racing
14/09/10, 17:55
du har ikke fått en skade på den øvre gummi pkn/o ring tingen under montering... eller det røret på baksiden som ikke er blitt presset ordentlig inn...
har vondt for å tro at den lekker i lageret hvis den er så ny som du sier..

boman
14/09/10, 18:22
Kan skyldes feil montering ja. Er veldig lite som skal til for å få en liten lekkasje der.

n0gga
14/09/10, 18:27
Vel, har ikke montert den selv, hadde bilen inne på en lokal verkstedskole når jeg skulle ha byttet noen tetningsringer i registeret og bytte av registerreim, da byttet de vannpumpa også. Men er det ikke rart at den skulle begynne å lekke først nå?
Men skal nevnes at de monterte tetningene i registeret feil først, så den måtte inn senere samme uke, fordi det lak mer olje etter rep.
Kan være at de har bommet litt på vannpumpa også da?

John Walley Racing
15/09/10, 16:11
min begynnte ikke å lekke i fra den "øvre" pkn før etter ca ett halvt år... var da jeg så at jeg hadde bæsja på leggen når den var blitt montert... så var en liiiiten sprek i den gummi pkn.... var bare å bytte igjen... var noooget mer nøye andre gangen... hehe...

R.G
16/09/10, 08:55
Vel, har ikke montert den selv, hadde bilen inne på en lokal verkstedskole når jeg skulle ha byttet noen tetningsringer i registeret og bytte av registerreim, da byttet de vannpumpa også. Men er det ikke rart at den skulle begynne å lekke først nå?
Men skal nevnes at de monterte tetningene i registeret feil først, så den måtte inn senere samme uke, fordi det lak mer olje etter rep.
Kan være at de har bommet litt på vannpumpa også da?

el så kan du være så uheldig att en tetningsring inni pumpa er gåend så det kommer ut av lite dreneringshull som er like under på bksida av remhjulet.