PDA

Vis full versjon : Koblingsskjema grøftelys 240



volvo2før
13/09/10, 19:39
Noen som har koblingsskjema for montering av grøftelys på en 240?

Nilsson
14/09/10, 17:08
http://www.240.se/install/3-35-6.pdf
her ;)

volvo2før
15/09/10, 11:33
http://www.240.se/install/3-35-6.pdf
her ;)

Takker! :)

ArneR
12/08/12, 04:11
Fy flate, for et elendig koblingsskjema! Kan ikke noen tegne opp et skikkelig et, i paint om så er, med normale betegnelser osv.?

Jeg driver og vurderer å montere spredere på 240'n etterhvert nå, men blir ikke klok på slike tegninger.. Var jo relativt greit beskrevet om man har lov til å kjøre med tåkelys sammen med hovedlys, men beskrivelsen for vårt marked kunne vært mange ganger bedre.

Har lykter, relé, original bryter, men mangler et skikkelig skjema.. Tåkelysene skal altså slå seg av når man vrir bryteren til noe annet enn park, og jeg vil gjerne ha en beskrivelse på hvordan man får lysene til å slukke når man drar på handbrekket også.

850GLTsilver
16/08/12, 22:22
Fy flate, for et elendig koblingsskjema! Kan ikke noen tegne opp et skikkelig et, i paint om så er, med normale betegnelser osv.?

Jeg driver og vurderer å montere spredere på 240'n etterhvert nå, men blir ikke klok på slike tegninger.. Var jo relativt greit beskrevet om man har lov til å kjøre med tåkelys sammen med hovedlys, men beskrivelsen for vårt marked kunne vært mange ganger bedre.

Har lykter, relé, original bryter, men mangler et skikkelig skjema.. Tåkelysene skal altså slå seg av når man vrir bryteren til noe annet enn park, og jeg vil gjerne ha en beskrivelse på hvordan man får lysene til å slukke når man drar på handbrekket også.

Det skjemaet på side 8 er da helt greit det?
Vil gjøre at sprederne slukker når nærlys er tent (og lyser igjen sammen med fjærnlys)
For å kutte lys når man trekker i brekket er det vel rett og slett å montere et rele med konstant +12V på den ene siden av spolen, den andre siden av spolen til kontakta ved handbrekket. (Releet vil da trekke når brekket dras inn. )
Releet som må være av vekselkontakt-type kobles da slik at +12V som normalt går til lysbryteren går inn på NC-kontakten, og C-kontakten kobles på lysbryteren der +12V kommer inn. (klipp den ledningen og sett inn releet i serie.)
Kan sikkert tegne opp det hele for deg om du absolutt vil.

kimove
18/08/12, 10:53
hvis man kobler minusledningen til releet på plussledningen til nærlyspæra så mener jeg på at sprederne skal slå seg av når nærlysene kommer på :)
men går nærlyspæra vil det ikke bli lys i sprederne okke som

Edit: 1899

850GLTsilver
18/08/12, 11:15
hvis man kobler minusledningen til releet på plussledningen til nærlyspæra så mener jeg på at sprederne skal slå seg av når nærlysene kommer på :)
men går nærlyspæra vil det ikke bli lys i sprederne okke som

Edit: 1899

Det er forsåvidt riktig.
Bør legge til ei 5W pære paralellt med hovedlyspæra sånn i tilfelle.