PDA

Vis full versjon : pakningslim på vannpumpe ?



cossykiller
13/09/10, 18:34
Kjøpte ny vannpumpe, da den gamle lakk litt, pakningen på den gamle pumpa var fesen, og den nye pumpa fikk jeg ikke med pakning til, ser ingen som selger løst heller, må vente 3-4 dager før dem fikk inn, finnes det paknings "ark" som jeg kan skjære til ? eller er det lettere med pakningslim ?

Tinnsoldaten
13/09/10, 19:31
Feiltema har pakningsark som du kan klippe til.

tor
13/09/10, 19:37
pedersen har pakningsett fra kg til 50,-

der medfølger "sopp" pakningen og noen skiver +vannpumpe pakningen

Agrostar
13/09/10, 19:43
Finnst og nokon tuber med pakningsmiddel

Øyvind G
13/09/10, 20:00
ville lagd en pakkning. blir ikke tett med pakningsmiddel hvis ikke det er helt plant.

kermitt
13/09/10, 20:07
lag deg pakning å smør på vaselin på begge sider av den. da skal den i teorien holde tett. eventuelt silikon, men det er noe jævla griseri som ikke engang djevelen kan fordra.

ChrML
13/09/10, 20:32
ville lagd en pakkning. blir ikke tett med pakningsmiddel hvis ikke det er helt plant.
Pakningsmasse fyller faktisk ujevnheter og hakk bedre enn en vanlig pakning gjør :). Blir tett det hvis man gjør det ordentlig og rengjør godt først. Men må vente til det tørker skikkelig før man starte da.

Øyvind G
13/09/10, 22:04
Pakningsmasse fyller faktisk ujevnheter og hakk bedre enn en vanlig pakning gjør :). Blir tett det hvis man gjør det ordentlig og rengjør godt først. Men må vente til det tørker skikkelig før man starte da.

prøv og se. har du noen gang prøvd med silicon isteden for toppdeksel pakkning?

boman
13/09/10, 22:08
Du får løse pakninger hos Volvo. Jeg anbefaler deg å kjøpe ny pakning og en pakningskrape og fjerne alt av rester av den gamle pakninga og lagt på litt pakningslim i tillegg. Det gjorde jeg på min og det lekker ikke.

JonasS
13/09/10, 22:09
Bank til pakning av gamle sjøkart(dersom du har det tilgjengelig) eller slik tjukk-papir.. Det holdt til farshan sin 940 iallefall..

Øyvind G
13/09/10, 22:12
eller bare:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Pakningspapir/

ChrML
14/09/10, 05:35
prøv og se. har du noen gang prøvd med silicon isteden for toppdeksel pakkning?
Prøv bare toppdeksel pakning uten noe pakningsmasse og :). Lekker like herlig. En mekaniker tipset meg å bruke ny pakning med pakningsmasse på begge sider.

Øyvind G
15/09/10, 16:34
ja, men der det er pakkning orginalt blir det som regel ikke tett uten pakkning (hvis du bare bruker silicon). egentlig et dårlig eksempel av meg og nevne det toppdekselet for det er ikke altid så lett og få det 100% tett. er ganske mange som har endel oljesøl på og ved vannpumpa :P

Modalen
15/09/10, 17:42
prøv og se. har du noen gang prøvd med silicon isteden for toppdeksel pakkning?

Ja, og det ble HELT tett.
Pakning + et tynt lag med pakningsmasse er hva jeg pleier å bruke. Det lekker ALDRI.

Bunnpannepakning på Volvo bruker jeg aldri. Jeg legger to parallelle fuger med pakningssilikon og skrur sammen. Dette lekker ALDRI, kontra hva standardpakningene noen ganger gjør...

cossykiller
15/09/10, 20:02
brukte originalpakinga til Volvo, holdt tett som bare fa"n den, var også mye bedre kvalitet på papiret til volvo sine i forhold til mekonomen osv følte jeg

Øyvind G
15/09/10, 20:32
brukte originalpakinga til Volvo, holdt tett som bare fa"n den, var også mye bedre kvalitet på papiret til volvo sine i forhold til mekonomen osv følte jeg

mulig det er noe i det du sier her. når jeg overhalte motoren til 240'n min så kjøpte jeg alt på volvo og den har jo holdt tett. har plundra litt med div andre biler og da blei det handla pakkning fra bla. mekonomen.