PDA

Vis full versjon : Tips til nye vindusviskere som hyler



hobby610
12/09/10, 20:56
Har nylig kjøpt nye viskere på min V70.(biltema sine volvo tilpassa) Problemet er att viskerene hyler/lager ulyd , idet dei snur på ruten. Noen som har enkle forslag på ting som kan hjelpe??
Mener jeg har lest, att noen bruker å polere ruten ?
Å ja, jeg vet att det går ann å bytte til orginale viskere (er dei bedre?) men ønsker å teste/bruke dei jeg har først. har hatt gode erfaringer med vanlige viskere til biltema før

HansM
13/09/10, 20:14
Mine erfaringer med Biltema på en Volvo S60 2001-mod var et gummi løsna nederst på viskern(2blad) på venstre framme. Flatblade tilpasset Volvo til en V70 2006mod. var at dem bråka og lagde striper. Sist nevnte ble det kjøpt orginale viskere. S60 ble benyttet et sett med viskere fra Torshov.

På V70 2004mod jeg har nå har jeg bygd om til flatblade armer og har viskere fra Volvo. Funker helt greit. Men dem har gjort om på festet sist. samme armer. Men litt annerledes når man setter dem på. Ikke fullt så pent. Hvorfor vet jeg ikke. Merket det når jeg bygde om.

aarnes
14/09/10, 14:37
Sikker på at det faktisk er bladene som lager lyd?
Jeg hadde problem med at det var selve armen som lagde lyden.
Fant ut det ved å løfte armen ut av posisjon og deretter sette de på.
smørte opp med olje og da ble lyden borte. (altså helt nederst på armen, der hvor de går ned i motorrommet)

hobby610
14/09/10, 16:53
Sikker på at det faktisk er bladene som lager lyd?
Jeg hadde problem med at det var selve armen som lagde lyden.
Fant ut det ved å løfte armen ut av posisjon og deretter sette de på.
smørte opp med olje og da ble lyden borte. (altså helt nederst på armen, der hvor de går ned i motorrommet)

Lyden var der ikke på gamleviskerene, (det var oxo biltema)
Tror jeg skifter til orginale volvo viskere snart.

aarnes
14/09/10, 20:14
Det var ikke min heller. Aner ikke hvorfor det ble sånn.
Vet at det er noe småjustering på biltemaviskerne, at de kan justeres mot høyre og venstre.
prøv deg litt frem. ellers ville jeg brukt orginale fremfor biltema.