PDA

Vis full versjon : bytte til b230FK i gammel 244, MANGE spørsmål rundt dette.



Oddwar
15/01/10, 15:08
Til sommeren/høsten regner jeg med at jeg skal bytte til B230FK og M90 i min 1979 model 244, og har ganske så mange spørsmål rundt dette.
starter med å samle inn deler og planlegge i god tid, så begynner allerede nå å sette meg litt inn i dette siden jeg er ganske blank på såpass nye motorer.

Tenker å kjøpe en FK og M90 som er 100% original og med en ikke alt for høy kilometerstand, Hva må jeg regne med å gi for dette? vil da kjøpe en med servopumpe, dynamo, turbo og alt slikt tilbehør.

Hvordan blir det med mellomakslingen? er det noe som passer, eller må man tilpasse en selv?

Må vel også da bytte til bakaksling med elektrisk speedometeruttak, hvilken bakakaling er det jeg trenger da? pris på en slik en?

FK kommer jo fra 940, hvordan blir det med motorfester og braketter når jeg skal ha motoren i en 240? passer det, eller er det å få kjøpt tilpassede motorfester?

Jeg tenker også da å montere servo på bilen i samme slengen, hva må kjøpes inn av stag og slikt for å få til dette?

Hvordan passer M90 kassa på traversen til girkassa som sitter originalt på 240? Er det eventuelt noe annet som passer ?

Elektrobiten tror jeg at jeg sjønner det meste av etter å ha lest guiden som er lakt ut under tips/triks her på forumet.

Er det noe annet jeg må tenke over og eventuelt handle inn før jeg begynner?

TeamBørnOut
15/01/10, 15:34
girkasse festet på traversen må bygges om og spakstellet må kortes inn. aner ikke hvordan mellomaksel du må ha. men jeg har dreid en del spacere til folk som de vistnok trenger på mellomakselen for å få brukt M90 kassa

metrakit
15/01/10, 15:39
kjenner en som har jort dette på 240 han måtte banke inn litt ved girkassa for å få inn m90 kassa men det varr berre litt hammring.
han sveiste om den mellomakselen som stod på.
girkasse festet på traversen må ombygges
var kansje meir men det huska eg ikkje:P

lykke til:P