PDA

Vis full versjon : Godkjenningspapirer?



Kjell V70
12/09/10, 14:52
Sitter nå å tenkte jeg skulle prøve å få godkjent 850n... jeg vet flere som har fått det til, men kunne vi prøvd å lage en tråd til hver biltype men den dokumentasjonen man trenger? skjønner jo kvittering på motor osv, at det blir dumt å kopiere, men slik som dokumentasjon på at bremser, understell osv er likt.. Jeg har aldri godkjent en bil med annen motor, så vet ikke så mye om åssen det gjøres... hva trenger man til godkjenning f.eks?


vil de som har godkjent dele informasjonen sin? :)

Lage tråd med scannede dokumenter: Godkjenning av ombygd 850/Godkjenning av ombygging til AWD, 850/x70 f.eks...

Det kan være til hjelp for mange, og forenkle godkjenningsprosessen...

Snakker jo ikke bare om 850, men også 240 740 940 osv...

Noen som støtter forslaget, eller var det dumt?:)

Slettmyr
12/09/10, 14:59
Støtter dette forslaget!!! :)

THolandsli
12/09/10, 15:00
Vi har allerede en kategori for dokumenter/dokumentasjon.

http://forum.vccn.no/forumdisplay.php?f=48

A.Finstad
13/09/10, 02:26
og en ting til som burde inn på samme sted er hva som blir godkjent og hva som ikke blir godkjent! som for eksempel 16V turbo i 240 blir ikke godkjent(ikke noe jeg har erfaring med, men leste det her på forumet.)

ArneR
13/09/10, 04:15
Hvorfor skulle ikke 16v turbo bli godkjent egentlig, folk har jo fått godkjent turbokonverterte B230F/FB osv., har de ikke?

Jeg skal ihvertfall spandere på meg en effektmåling når alt er klart, og om effekten er innenfor det godkjente i 240, skal jeg gjøre et forsøk på å få det godkjent.

A.Finstad
13/09/10, 04:26
veit ikke husker ikke argunmentene brukeren som sa det kom med, men det var ikke lov i hvertfall som sakt jeg har ikke erfaring med det å kommer ikke til å få det da jeg skal bygge 8v eller V8 er ikke sikker enda :p

oar83
13/09/10, 09:45
Prøvde tidlegare å foreslå dette.
Sjekk side 2 i forslagskassa.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=5358

Beachee
17/09/10, 15:42
og en ting til som burde inn på samme sted er hva som blir godkjent og hva som ikke blir godkjent! som for eksempel 16V turbo i 240 blir ikke godkjent(ikke noe jeg har erfaring med, men leste det her på forumet.)

Kommer du på BT med en B234F eller en B204FT(i orginal utførelse) i en 240, og viser frem volvo's papirer på effekt og greimoment, kan ikke BT si noe ang. effekt. Disse 2 motorene går under maks uttak i volvo 240 serien.

940pearl
17/09/10, 15:46
og en ting til som burde inn på samme sted er hva som blir godkjent og hva som ikke blir godkjent! som for eksempel 16V turbo i 240 blir ikke godkjent(ikke noe jeg har erfaring med, men leste det her på forumet.)

Hvordan gikk du fram for og godkjenne denne 240 du bygde for 5 år siden med 400hk?

Ekren
17/09/10, 16:17
Hvordan gikk du fram for og godkjenne denne 240 du bygde for 5 år siden med 400hk?

Ja, få høre.
kanskje jeg får godkjent min og...

Joakim-G_R
18/09/10, 11:06
Det hadde vært interessant, for da hadde jeg sluppet å lagd et gatemap på 220 hester, og kunne heller kjørt med "raceeffekt" hele tiden.

A.Finstad
18/09/10, 13:15
jeg har ikke sakt at det var JEG som godkjente den jeg har bare sakt jeg bygde den! men det ble søkt og spørt om hva som kunne gjøres for å få effekten godkjent hvis jeg ikke husker helt feil fikk svar og bilen ble bygd etter det. så søknaden ble sendt før bilen ble bygd.

Joakim-G_R
19/09/10, 10:32
Så, hvordan bygde du bilen da, for at den skulle bli godkjent?

Og for 5 år siden, gammel er du egentlig? Trodde du var rundt 19 jeg, så du var altså 13-14 år når du bygde en 400 hesters Volvo? Det står det respekt ut av isåfall.

A.Finstad
19/09/10, 20:59
som sakt ikke jeg som betalte å da er det mye lettere når det er en med alt for mye penger som står for å betale prosjektet!
ble bestilt litt grøvre bremser fra willwood som vi fikk lagd braketter til og det ble satt inn halv bur og to seter forran samt brann vegg fra bagasjen da batteriet sto bak samt en fuelcell som var fia godkjent og alle delene som ble brukt hadde endten fia godkjenning eller tuvgodkjenning, når det kommer til understell så var det senke skåler forran samt lesjø senk som ikke var kappa og det var bilstein dempere som ble bestilt etter han som eide bilen sine ønsker via sellholm eller noe sånt husker ikke helt, men bilen var ufattelig god å kjøre de få dagene den gikk.(hvis du husker litt av det jeg har sakt tidligere så vraka han den ikke lenge etter færdigstillinga.) ble også sveist inn forsterkninger i bærebruene både forran og bak og det ble brukt tårnstag og gt stag fra tårna til torpedoen. når det kommer til buret var det et halv bur med skrudde dørstrevere og et skrudd rør til firepunkt belter.

940pearl
23/09/10, 10:42
Husker du regnr?

Eller kanskje du husker hvem som byggde motren? Men det var vel deg det, siden du var såpass opp åran:p

A.Finstad
23/09/10, 12:43
var jeg som bygde motoren ja, men en lokal kar i beistad som tok seg av maskineringa av topp og bunn delen for litt grommere deler som smide wiseco stempler og SPM råder, dobble ventilfjører og titan ventiler var ganske voksene også, men husker ikke eksakt var vell rundt 46 47 eller noe sånt.

å hvis du hadde hatt litt teknisk innsikt og vokst opp i et verksted så kansje du hadde klart å bygge en motor du også! for det er faktisk ikke vanskelig å sette sammen en motor når man har riktig verktøy og sånt å jeg driver med en motor til 740en min som blir noe av det samme bare at jeg skal ha litt andre deler i toppen, men bunnen blir vell ganske lik samt samme str på trubo, men jeg sliter med penger om dagen så jeg har satt det litt til side å det er derfor jeg ikke har lakt ut noe bilder av det enda, men så fort det begynner å skje noe kommer det bilder av det!

R.G
23/09/10, 17:58
har en bror på 13år, han er faktisk ganske smart på skola og i verksted ting med å skru osv og detta der, men han hadde aldri satt sammen motor sjøl og fått ting perfekt. har mine tvil på att den 13åring fikser slikt. vært med fatter å skrudd volvo jeg også, for ti år sida da jeg var 14år så hadde jeg "god" peil syntes jeg men hadde aldri satt sammen noe sjøl. menn tvi tvi

A.Finstad
23/09/10, 22:04
så lenge man klarer å lese det som står mange steder om hvordan man setter sammen en motor går det helt fint å hadde fått alt av moment tiltrekninger og sånne ting i ei lita blokk jeg fikk volvo til å sette sammen for meg der sto alt jeg trengte å vite om å bygge motor hver lille detalj som var viktig å huske på å sånne ting toppen fikk vi ferdig shimsa fra han som gjorde maskineringa så da var det ute av værden å det er da ikke vanskelig å skru inn noen skruer og trekke de med riktig moment!

Frigstad Racing
24/09/10, 01:35
Da min 740 ble godkjent ombygd med turbo motor (22. sept 2010 på Evje Trafikkstasjon) trengte jeg å vise:

- Volvos godkjenningspapirer. http://81.191.169.162/pub/volvogodkjenteproduktendringer.pdf
- Skiltnr på bil motor var tatt fra (var vraket så ingen problem)
- Bremsepapir på effekt

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1685.jpg

Joakim-G_R
24/09/10, 09:19
Fiffig kurve. :)

Legg ut papirene samt litt info om hva du har gjort på "Bremsepapirer"-tråden?

Frigstad Racing
24/09/10, 20:39
Skal gjøre det :)