PDA

Vis full versjon : Korleis få rein felg



Agrostar
12/09/10, 11:50
Har nokon alufelgar som sikkert ikkje har vore vaska på nokon år. Fann fram turtle sin ice felgrens og ein felgkost, men greidde ikkje å ta alt. Og dei vart ikkje skikkeleg reine heller, er ikkje så sølv som dei skulle vore, meir matte i fargen. Driten som sit igjen er sikkert bremsestøv, men er nokon andre seige klumpar og.

THolandsli
12/09/10, 13:14
Ferrobet sin alu-rens skal visst være utrolig effektiv på sånt.

http://www.ferro-bet.no/prod_bil.asp

Even.j
12/09/10, 16:57
Meguiars hot rims felgrens er knallgod! Brukte dem på mine phoenix felger etter vintern. Masse bremsestøv å stygt gult belegg som hadde satt seg på felgene. Felgene ble som ny. :)
Anbefales!
http://www.finaltouch.co.nz/DesktopModules/SysDataNetStore/StorePictures/284/G9524_HotRimsAllWheel.jpg

Austin Van Man
13/09/10, 09:10
Zalo?

Christian
13/09/10, 09:16
Oppvaskemaskin :D

gaupe
13/09/10, 09:51
Würth sin felgrens funkar, den er full av svovelsyre og gjer vei i vellinga ;)

kermitt
13/09/10, 10:59
industrivask og varmtvann fra høytrykkspyler med turbodyse ;)

A.Finstad
13/09/10, 13:02
bruk STERK kraft vask som er beregna på å vaske fjøs og sånt som egentlig skal blandes ut, men så driter du i det å heller konsentratet rett på for så å steame det med rundt 140-150 grader da løsner det meste(mest antagelig lakken også!) funker fjell når man skal lakkere felger i hvertfall(har brukt blanda såpe også på felger for å få dem rene å det funker også :p)

hgnubel
13/09/10, 13:11
Glassblåsing er ganske effektivt har jeg hørt. Tilfeldigvis noen som vet om noen som driver med slikt i Bergensområdet? :)

gull pilen
13/09/10, 13:35
vet ikke med glass blåsing...
men har en kompis på bergen coating nede på toppe...
de har hvertfall sandblåsnings utstyr og pulver lakk anlegg...

hgnubel
13/09/10, 13:45
vet ikke med glass blåsing...
men har en kompis på bergen coating nede på toppe...
de har hvertfall sandblåsnings utstyr og pulver lakk anlegg...

De som holder på med tilhengerfestet mitt nå faktisk, sandblåsing og pulverlakk :) Virker som veldig ok sted.

Daruu
13/09/10, 13:58
http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=32&idkategori=6&kat_name=Felg%20og%20Dekk&prod_name=P21S%20Power%20Gel%20Felgvask&startrow=

Anbefales!

Tonytic
14/09/10, 16:50
http://www.autobahn-bilpleie.no/index.php?nr=90&case=4&id=32&idkategori=6&kat_name=Felg%20og%20Dekk&prod_name=P21S%20Power%20Gel%20Felgvask&startrow=

Anbefales!

fått mye skryt den der ja ;)

THolandsli
14/09/10, 16:52
Glassblåsing er ganske effektivt har jeg hørt. Tilfeldigvis noen som vet om noen som driver med slikt i Bergensområdet? :)

Har prøvd meg på å glassblåst felger, men lakken på mange felger er rett og slett for hard. Har mer tro på sandblåsing.

Solbekk
14/09/10, 18:32
Vil ikke sandblåsing være ganske "brutal" mot alufelger, mtp at de er såppas bløte?

THolandsli
14/09/10, 19:58
Juster trykk og mating til det tar passe mye og ikke bruk så grov sand så går det nok bra.

Et annet alternativ som jeg har benyttet meg av er å fjerne lakken kjemisk (lakkfjerner) for så å ta de en runde i glassblåsekabinettet for å få til en smooth overflate.

hgnubel
15/09/10, 09:55
Glassblåsing er ganske effektivt har jeg hørt. Tilfeldigvis noen som vet om noen som driver med slikt i Bergensområdet? :)

Mulig sandblåsing er mer effektivt, men bare for å svare meg selv med et sitat fra nettsidene til Bergen Coating:


For mindre produkter har vi glassblåsing i eget kabinett.

:)

gull pilen
15/09/10, 13:38
litt on topic igjen så har mucoff en bra felgrens og...

OHKorpan.
15/09/10, 18:52
Har prøvd meg på å glassblåst felger, men lakken på mange felger er rett og slett for hard. Har mer tro på sandblåsing.

Dette er fordi de fleste felgprodusenter bruker pulverlakk.
Sandblåsing på felger er ikke noe problem, har gjort det alle ganger.
Hadde noen BBS felger med flere lag lakk:confused: Disse leverte jeg til ett firma som driver å pusser opp borekroner for offshore. De har noe jævli kraftig blåsekabinett som man legger fra seg delene i, trykker på en knapp å håper det beste:D
De bruker runde stålkorn fra 0.5-1mm store.....

Fyllergrunning fikk bort strukturen:cool: