PDA

Vis full versjon : Clutch bytte 850 `95 2,5-20



F86
12/09/10, 00:23
Merker at clutchen på rep objektet mitt tar ubehagelig langt ute, så clutchen bør nok byttes. Regner med at det ikke er noen form for justering mellom staget fra pedalen og hovedsylinderen?
Hva er enklest, ta ut motor og gear eller kun gear?
Tips & triks mottas med takk, har mest erfaring med bakhjulstrekk og 4wd:)

Kjell V70
12/09/10, 14:30
Løsner traversen fra bilen og slepper ned girkassesida, girkassa løfter du ut for hånd, hvis det er noe tak i arma dine... :D

Kan også være greit å bytte simmeringen på veiva, den sitter bak svinghjulet, og er lurt å bytte når du likevel har av kassa og clutchen... :)

Er en jobb som er gjort på en kveld, hvis du har alle delene du trenger... :)

F86
12/09/10, 18:22
Siden jeg skal skifte reg reim,dynamo ++ spørs det om det blir lettere å ta ut hele sulamitten:) Men om det er bare clutchen som skal byttes så er det vanlig å kun ta ut kassen ?

Kjell V70
12/09/10, 18:32
jeg vil tro det er mest vanlig å bare ta ut kassa ja, er litt mer jobb å ta ut motor også, men så klart skal du bytter register osv, kan det være greit å sleppe ned hele greia. Men er litt mer jobb med ledninger og eksos osv..

Jeg personlig ville nok sluppet ned girkassesida og tatt ut kassa, gjort ferdig clutchen, satt i kassa og løfta det opp igjen... så bytta registeret med motoren i bilen... :)

F86
12/09/10, 19:34
Spørs om det kanskje blir sånn da, motorløfteren er vekklånt også:) Ser ut som om det kan bli vanskelig å lure krana på lastebilen inn garasjedøra.