PDA

Vis full versjon : Turbotrykks problem etter toppaknings bytte



V3gard
11/09/10, 19:26
Heisann!

Byttet topp pakning på 940 i dag. Når jeg hadde satt sammen alt etterpå og prøvekjørte fikk jeg først motorfeillampe.
Prøvde å gi på litt sånn smått for å kjenne om noe var galt, da fikk jeg utrolig seint ladetrykk, og når det først kom opp på 0.7 bar og jeg slapp gassen var det så vidt dumpen hørtes!
Gikk også ræv i forhold til før.
Gikk over og fant ingen lekkasjer, turbo har litt slakk men ikke betydlig.
Register er riktig.

Motor:
b230fk
kkk27 turbo
hjemmelagd eksos stuff
r-dyser
t-kam(ja veit den er drit, men bilen gikk helt ok før)

3"LMM på trykk side

Liten update:
Har gått over alle slanger, intercooler, innsug og turbo. Fant intet feil med det.
Motorfeillampa kommr forresten med en gang jeg gasser og får litt turbotrykk

ChrML
11/09/10, 23:26
Hmm, eneste jeg kan komme på i farta er registeret. Som du sier er riktig. Evt eksoslekkasje før turbo kanskje?

V3gard
12/09/10, 08:16
Hører/ser ingen lekk før turbo, helt nye pakninger der.
Tror jeg må titte på registeret en gang til, selv om jeg trippelsjekka i går :)

gull pilen
12/09/10, 13:00
montert lmm feil vei?

V3gard
12/09/10, 13:19
nope :)

V3gard
12/09/10, 18:41
Får forresten en del surge.
begynner å lure på om problemet ligger i turbon.
Men gikk over registeret i stad, og når jeg setter den i null, står kam drev null punktet nesten rett opp, har det mye å si om det er si, to tenner feil??

ChrML
12/09/10, 21:19
Får forresten en del surge.
begynner å lure på om problemet ligger i turbon.
Men gikk over registeret i stad, og når jeg setter den i null, står kam drev null punktet nesten rett opp, har det mye å si om det er si, to tenner feil??
Ja! To tenner feil er veldig mye og den vil gå veldig dårlig/rart. Du har nok problemet der hvis den bommer på null-merket som er rett opp i forhold til motoren, men står rett opp i forhold til bilen istedet.

V3gard
13/09/10, 19:39
Hadde ett lite håp på at det var problemet, men ser ut til at kam drevet står perfekt!
Dette begynner å irritere meg kraftig.
Men, det virkeer på meg som det er luft lekkasje en plass?

ChrML
13/09/10, 20:19
Har du prøvd å trykkteste trykkslangene?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361

Bare vær forsiktig og bruk visir og hørselvern. Kjedelig om noe sklir av når du står oppi der, luft er rimelig farlig sånn sett. Eller om stussen du setter på blir skyti avgårde (kan visstnok stå i veggen).

Martin.S
13/09/10, 21:01
Hvilke feilkoder har du da, siden motorfeillampa lyse?. Er jo det første du skal sjekke i og med at systemet indikerer en feil.

JonasS
13/09/10, 21:03
Kan ev. dusje systeme der fremme med såpevann(zalo)
Rus opp motoren et par ganger, slik at turboen lader effektivt. Stopp motoren å se etter klyser med bobler. Har du lekasje blir det seende ut som rene froskeegg-annsamlinga! Funka til meg vertfall..

Kalsn
14/09/10, 14:56
Kan ev. dusje systeme der fremme med såpevann(zalo)
Rus opp motoren et par ganger, slik at turboen lader effektivt. Stopp motoren å se etter klyser med bobler. Har du lekasje blir det seende ut som rene froskeegg-annsamlinga! Funka til meg vertfall..
trur ikke han ladder så veldig mye når han ruser motoren uten motstand på hjulene med den turboen, savarmetoden der så bedre ut :P

JonasS
14/09/10, 15:57
Velvel.. Han kan jo alltids legge noen klosser fremfor forhjula i garasjen og "burne" sjikkelig i noen sek. i 2.gear med turtallssperre til den den store gullmedalje!? :P
Hehe..:)

V3gard
14/09/10, 17:47
Hvilke feilkoder har du da, siden motorfeillampa lyse?. Er jo det første du skal sjekke i og med at systemet indikerer en feil.

Var det første jeg prøvde, men lampen som skal blinke gir ikke livstegn fra seg. Har fult guidene her til punkt å prikke uten resultat.

V3gard
14/09/10, 17:48
Har du prøvd å trykkteste trykkslangene?
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361

Bare vær forsiktig og bruk visir og hørselvern. Kjedelig om noe sklir av når du står oppi der, luft er rimelig farlig sånn sett. Eller om stussen du setter på blir skyti avgårde (kan visstnok stå i veggen).

Det der skal prøves i mårra :) tusen takk. Er for tiden i militæret så er litt begrenset tid!!

Ekren
14/09/10, 20:25
intern wg?

V3gard
15/09/10, 06:41
intern wg?

nei ekstern :)

V3gard
15/09/10, 18:56
Liten update.

Gikk over alle sjøter med startgass, fant en liten lekkasje og fikset denne, men problemet vedvarer!
Bilen er også begynt å gå litt ujevnt på tomgang, dør ikke ut, men putrer og harker litt :)

Volvo360tic
15/09/10, 19:00
kjipt de der:/ men om turboen er gåen så har jeg en akkurat likdan liggene her om du trenger en ny.

V3gard
15/09/10, 19:45
Helt lik? :) sikker? har ikke tid eller råd til å sveise om dp så den må være bolt on.
Jeg mistenker turboen er skyld i alt dette.. Er tom for ideer.
Mye skal du ha for den i så fall?

Volvo360tic
15/09/10, 19:52
ligger pris å bilder i salgstråden min.

JonasS
16/09/10, 01:18
Syns det høres merkelig ut at turboen får det sånn plutselig.. Hvordan er det med slakke i den? Snurrer den greit når du gir den litt fart me fingra?
Prøvd å justert wastegaten?

V3gard
16/09/10, 16:22
Syns det høres merkelig ut at turboen får det sånn plutselig.. Hvordan er det med slakke i den? Snurrer den greit når du gir den litt fart me fingra?
Prøvd å justert wastegaten?

Ja helt enig at det virker merkelig, defor er det rart om det er turboen som er problemet. Er litt slark i turboen, men den er innenfor. Jeg synes nå den snurrer lett og fint, skal få noen andres meninger ang turbo i helga, kanskje stikke oppom tbo om han er hjemme :P

Har justert wastegate uten hell :)

jan_m
16/09/10, 17:34
prøvd og bytte feil kode lesern ( selve boksen)?

V3gard
16/09/10, 20:07
prøvd og bytte feil kode lesern ( selve boksen)?

Nei det har jeg ikke prøvd, skal ta en tur på høggern når jeg har tid :)
Takk for forslaget!

JonasS
16/09/10, 22:48
Har ikke klusset med dyseledningene? Montert topppakninga feil vei?
Vann i oljen\olje i vannet?

Syns det høres ut som om turboen får lite mat jeg da. Sikker på at WG ikke fusker?
lugger bilen? Ujevn gange\drag?
Registret har du rettet opp, ikke sant?

V3gard
17/09/10, 15:19
Har ikke klusset med dyseledningene? Montert topppakninga feil vei?
Vann i oljen\olje i vannet?

Syns det høres ut som om turboen får lite mat jeg da. Sikker på at WG ikke fusker?
lugger bilen? Ujevn gange\drag?
Registret har du rettet opp, ikke sant?

Skal vi se, toppakning er riktig vei ja :) ser ingen olje i vannet eller vise versa.
billen smålugger litt på litt høyere turtall, og går litt ujevnt på tom gang.
Registeret skal jeg ta nok en sjekk på når jeg kommer hjem:) så da får vi se da.

Men ang Wg, hvordan fusking tenker du da?

V3gard
17/09/10, 19:17
Jes da ble det en update.

Litt flaut men det var registeret som stod feil :) Aner ikke hvor mange ganger jeg sjekka, men det stod nå en tann feil :) Men er uansett veldig glad.

Dog, jeg får fortsatt opp motorfeil lampa. Så er ikke helt i mål, men kommer seg.
Tusen takk for alle tips!

kapli
17/09/10, 19:49
Bra det ordna seg=)

Prøv å skru av + polen på batteriet eit par min, kan hende det slutter å lyse da.

ChrML
17/09/10, 20:10
Holder faktisk å nappe ut sikring 1 i ca 1-2 sekunder for å slette feilkoder :p. Hender jeg gjør det mens jeg kjører hvis det er noe krøll :).

TeamBørnOut
17/09/10, 20:15
Told you so :D

regnet med du fant det ut når du ikke stakk oppom ;)

V3gard
18/09/10, 07:59
Har nullstilt hjernen, men den jævla lampa kommer tilbake :)

TBO: Ja prøvde å ringe deg, men kom bare til mobilsvar!