PDA

Vis full versjon : Nærlys borte S40 2000



TomRK
11/09/10, 13:35
Nærlyset på venstre side på samboerns s40 funker ikke. Kan plutselig forsvinne på høyre side også men kommer tilbake når man stopper og starter bilen igjen. Finnes ingen ledningsbrudd, ødelagte sikringer eller pærer. Noen som har et lurt tips?

Mysemannen
13/09/10, 15:17
Rele?

gaupe
14/09/10, 11:26
Nærlyset på venstre side på samboerns s40 funker ikke. Kan plutselig forsvinne på høyre side også men kommer tilbake når man stopper og starter bilen igjen. Finnes ingen ledningsbrudd, ødelagte sikringer eller pærer. Noen som har et lurt tips?

Kontakta inn på lampa? Notorisk til å smelte på desse bilane.

TomRK
12/03/11, 20:16
Kontakta inn på lampa? Notorisk til å smelte på desse bilane.

Ser helt og pent ut på begge lyktene. Men nå har kjørelyset kutta ut også samt at hovedlyset på høyre side aldri lyser. Noen som har overiskt over hvor div rele på denne sitter?

ASK Racing
12/03/11, 20:41
kan være brytern, den på dashbordet altså :) sett det en gang før.

Sagen
15/03/11, 11:54
Hadde tilsvarende problem på V40'n til søsteren. Det var bryteren som tøys. Har vært OK etter at jeg bytta den.

kyrre
24/03/11, 11:20
Hadde samme problem og tok tv trikset (var kanskje mere lett tapping enn banking) på et relee ved resten av el inst til venstre under ratt.Det funka for meg etter å ha sjekka altmulig annet seff.

kyrre
24/03/11, 11:22
Som en digresjon er det sinnsykt mange v40-s40 som mangler en bråte med lys på veien.særlig type I. kan ikke ha vært bra designet dette.

TomRK
24/03/11, 15:14
Som en digresjon er det sinnsykt mange v40-s40 som mangler en bråte med lys på veien.særlig type I. kan ikke ha vært bra designet dette.
Feilsøkte problemet frem til CEM boksen under rattet ja. Fant på et engelsk forum ut at dette er en "vanlig" feil når nærlysene begynner å krangle. Volvo har ikke løse deler selvsagt og ny CEM koster ca 4500,- + program. Jeg åpnet boksen og fant releene som var skrot og bestillte nye fra en elbutikk i Oslo for 45,-:p Loddet på de nye og alt lys funker nå som normalt:)

fagerli86
17/12/15, 12:47
kansje en gammel tråd, men har du for hånden hvordan forum du fannt dette på? evt husker hvilken relèer som du fikset? =)