PDA

Vis full versjon : Styresnekke 940



Snusmoen
09/09/10, 13:08
Hei!

Jeg har en 95mod. 940 230FK. Lurer på hvor finner jeg ut hva slags styring jeg har på den? Skal bytte indre endeledd og fikk beskjed om at 940 var levert med to typer styring?

Mvh
Anders S

gull pilen
09/09/10, 13:30
940en har ikke styresnekke... har tannstang...
letteste er vel å demontere det som er på bilen så ta det med seg dit man skal kjøpe deler....

R.G
09/09/10, 13:38
skal vøre klistrett på en lapp på undersida av tannstanga, men di pleier å bli borte. to typer ja, zf og en til. tror mulig er den andre uten å si for sikkert. vet bare att zf er mest levert til 760 og 960. men som sagt tidligere lettest å ta av leddet og ta med seg så finner man ut det

Snusmoen
09/09/10, 13:48
Takker for svar!

Da får jeg ta det en fredag, for ingen har delen inne^^ så de må bestille og se. men er det slik at de har forskjellig tykkelse og gjenger? for da kan man evt. måle med skyvelære?

gull pilen
09/09/10, 13:52
tror det er der forskjellen ligger ja...
har du ikke biltema i nærheten? de pleier å ha på lager..

Snusmoen
09/09/10, 13:55
blir ikke biltema jalla da? har satt på bilstein sprint og lesjøfors senkefjører og har en oppfatning av av billige deler ikke tåler de stive demperne. har valgt å bytte alle foringer til poly nå fordi de originale røyk så fort.

gull pilen
09/09/10, 14:14
går helt fint det....
eg kjører biltema bærekuler på min bil kombinert med bilstein korte sprint dempere og kappet lesjø fjører...

Snusmoen
09/09/10, 14:20
Da så. Takk nok en gang for svar! =)

gull pilen
09/09/10, 14:22
vet jo det at styrekulene mest sansynlig blir produsert samme plassen likevel...
sikkert ikke så mangen som produserer styrekuler til disse gamle bilene:D

Snusmoen
09/09/10, 14:35
hehe sant nok:P

boman
11/09/10, 09:26
eller så kan du bestille til begge styringene og levere de du ikke bruker tilbake, pleier ihvertfall å funke ;)

volvoRsport
11/09/10, 09:41
Jeg bestillte styrestag/indre endeledd til min i går, han på delelageret sa at '95 940 hadde TRW tannstang.

ChrML
11/09/10, 12:48
Jeg fikk ikke noe beskjed på forskjellige typer på min 1995 LT når jeg bestillte nye indre styreledd. Bare bestillte på Volvo, jeg byttet og det passet.

mcnugget
11/09/10, 14:25
Synst det er rart at dei ikkje veit det om du opplyser reg.nr...

Snusmoen
12/09/10, 10:43
TRW tannstang? da skal jeg sjekke det i morgen. takker!

Det var det med å ha råd til deler fra volvo da som en fattig student^^ hehe. lønner seg nok det ChrML, men det er dessverre penga som stopper meg fra å reise dit.

Enig med deg i det mcnugget. rart de ikke har registrert hvilke deler som har blitt levert på hvilke årsmodeller ihvertfall. på torshov riktignok. der får jeg bare en haug med valg, skulle neste tro jeg kjørte japsebil xD

ChrML
12/09/10, 10:50
TRW tannstang? da skal jeg sjekke det i morgen. takker!

Det var det med å ha råd til deler fra volvo da som en fattig student^^ hehe. lønner seg nok det ChrML, men det er dessverre penga som stopper meg fra å reise dit.

Enig med deg i det mcnugget. rart de ikke har registrert hvilke deler som har blitt levert på hvilke årsmodeller ihvertfall. på torshov riktignok. der får jeg bare en haug med valg, skulle neste tro jeg kjørte japsebil xD
Koster 900 kr pr side hos Volvo for styrestag med indre styrekule og nye mansjetter rundt.

Snusmoen
12/09/10, 15:17
ja men da er det jo ikke så ille! =) takk for tipset ChrML!