PDA

Vis full versjon : Sammenkomst i Oslo/Akershus ?



Joakim-G_R
09/09/10, 05:54
Hei!

Husker fra gammelt av at det var noe prat om å få til f.eks 1 torsdag i måneden, et "mini-treff" et eller annet sted i Oslo/Akershus for oss, der vi kunne skrytt uhemmet av bilene og jugd på oss enda flere ponnier enn det vi allerede har gjort.

Er det noe interesse for sånt?

VACN har jo treff hver Tirsdag ellernoe sånt tjafs, så vi burde vel klare å få til noe vi også en gang i mnd, annenhver uke, ellernoe slikt?



Legger ut et par forslag på hvor vi kan ha det. Disse er vel "mest aktuelle", virket det som. :)

Valle Hovin
Bilia Lillestrøm (parkeringen bak Bilia)
Bilia Jessheim
Skedsmohallen i Lillestrøm
Shell/McDonalds Skårer

Flere forslag?

Forslag på evt dager vi skal ta? (Mandag - Torsdag er vel mest "gunstig" ? )

Thomas242
09/09/10, 07:16
God ide. husker kveldtreff på økern for noen år siden. Var moro det.

Jeg er medlem i andre bilklubber som har ukentlig og månedlig utemøte og det kommer flest folk når det kun er en gang i måneden. Hva med en bensinstasjon i oslo/akershus - området?

Er jo greit å kunne handle pølsemeny imens man juger. Shell med mcdonalds ved a-hus feks.

Wrasko
09/09/10, 07:18
Hadde det vært brand-optional, eller måtte man ragget med en Volvo?

Thomas242
09/09/10, 07:44
Hadde det vært brand-optional, eller måtte man ragget med en Volvo?



Er vel en volvoside og volvoklubb dette her.....

...så lenge det ikke er ford så...

Wrasko
09/09/10, 07:47
Er vel en volvoside og volvoklubb dette her.....

...så lenge det ikke er ford så...

Av forskjellige grunner, så er det ikke alle som har en Volvo som bruksbil, kanskje pga andre prioriteringer, eller annet som kan ha skjedd.. F.eks at Volvoen man har er ett prosjekt.

Derfor jeg lurer..

Thomas242
09/09/10, 08:28
Av forskjellige grunner, så er det ikke alle som har en Volvo som bruksbil, kanskje pga andre prioriteringer, eller annet som kan ha skjedd.. F.eks at Volvoen man har er ett prosjekt.

Derfor jeg lurer..

Jeg er der selv. kjører vw postbiledition...

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/623.jpg


...skal ikke kuppe denne tråden helt jeg. Hadde vært moro med utemøte. jeg stiller med Amazonen.

gaupe
09/09/10, 09:54
Dette kunne absolutt ha vore aktuelt, men må helst finne ein plass der ein ikkje kjem i konflikt med anna aktivitet. Er så kjedeleg om ein held til på ein parkeringsplass der det står ein haug med aust-europearar og japsebilar.

Thomas242
09/09/10, 09:57
Dette kunne absolutt ha vore aktuelt, men må helst finne ein plass der ein ikkje kjem i konflikt med anna aktivitet. Er så kjedeleg om ein held til på ein parkeringsplass der det står ein haug med aust-europearar og japsebilar.

Hehe godt poeng. Jeg er medlem i NSK og vi har utemøte en gang i måneden på parkeringsplassen til et kunstsenter i Bærum. Stor plass utenom allfarvei uten andre folk enn oss.

gaupe
09/09/10, 10:08
Hehe godt poeng. Jeg er medlem i NSK og vi har utemøte en gang i måneden på parkeringsplassen til et kunstsenter i Bærum. Stor plass utenom allfarvei uten andre folk enn oss.

Ein Volvoforhandlar med god plass, hadde jo vore fint :)

Haugen
09/09/10, 10:14
dette høres fint ut! :)

Thomas242
09/09/10, 10:18
Ein Volvoforhandlar med god plass, hadde jo vore fint :)

Ja for eksempel. Får sikkert bruke plassen til en bedrift vis man spør pent, men da må det ikke bli noe burning og surr...

Joakim-G_R
09/09/10, 14:39
Gaupe: God idè.

Volvo på Økern har vel stor parkeringsplass? Om vi hadde fått lov til å vært der f.eks.

Ellers er det jo stooor parkeringsplass hos Bilia på Kjeller/Åråsen, der pleier det ikke være mye biler på ettermiddagen/kvelden. Er og betaling for å stå der, så om man betaler for å stå der er det ingen som kan jage oss bort heller, altså, trenger ikke tillatelse til å være der.
I tillegg er det enkelt å finne frem til. :)

Ellers andre forslag. Hadde vært gøy å fått igang noe allerede i år.

gaupe
09/09/10, 14:54
Gaupe: God idè.

Volvo på Økern har vel stor parkeringsplass? Om vi hadde fått lov til å vært der f.eks.

Ellers er det jo stooor parkeringsplass hos Bilia på Kjeller/Åråsen, der pleier det ikke være mye biler på ettermiddagen/kvelden. Er og betaling for å stå der, så om man betaler for å stå der er det ingen som kan jage oss bort heller, altså, trenger ikke tillatelse til å være der.
I tillegg er det enkelt å finne frem til. :)

Ellers andre forslag. Hadde vært gøy å fått igang noe allerede i år.


Bilia Økern har jo fullt opp heile tida, og avlåst plass, så den mistenker eg er vanskeleg. Bilia Lillestrøm er bedre på den måten.

Bilia Jessheim har også bra plass.

TH-TUNING
09/09/10, 15:04
Ellsers så har man jo ingierstrand. eller så har vi shell 7 elleven (nygårdskrysset)

Joakim-G_R
09/09/10, 15:06
Ellers er jo Shell'en på Skårer som Thomas nevner mye brukt av VACN også. Med mindre det er fullt av klåfingra småkriminelle østeuropeere tyskervogner og japsestål der så hadde jo det vært en mulighet. Jessheim blir kanskje litt "langt" for de fra Østfold, oslo og den "gale" siden av oslo?

Skal sjekke litt, kanskje det er noen andre klubber som har noen fine plasser de møtes.

Evt kan det jo hende det går å få låne P-plassen på Skedsmohallen som en klubb, med lovnader om at det ikke skal være et såkalt "streetmeet", som vi alle vet hvordan ender.. :)

Thomas242
09/09/10, 18:53
Ellers er jo Shell'en på Skårer som Thomas nevner mye brukt av VACN også. Med mindre det er fullt av klåfingra småkriminelle østeuropeere tyskervogner og japsestål der så hadde jo det vært en mulighet. Jessheim blir kanskje litt "langt" for de fra Østfold, oslo og den "gale" siden av oslo?

Skal sjekke litt, kanskje det er noen andre klubber som har noen fine plasser de møtes.

Evt kan det jo hende det går å få låne P-plassen på Skedsmohallen som en klubb, med lovnader om at det ikke skal være et såkalt "streetmeet", som vi alle vet hvordan ender.. :)

Er veldig lurt og ta sånne utemøter / faste klubbkvelder et sted der det er folk og på en ukedag så man unngår "streetmeet" tilstander.

Joakim-G_R
09/09/10, 19:01
Ja, f.eks onsdag kveld, men på Skedsmohallen kunne vi klart å holde det relativt "lukket", vil jeg tro?

Og om vi da alle oppfordrer til å ikke herje og være tulling på plassen, så. Det bør vi vel uansett, for det er jo enkelte som bare MÅ tøffe seg for å ødelegge for alle andre.

Thomas242
09/09/10, 19:59
Ja, f.eks onsdag kveld, men på Skedsmohallen kunne vi klart å holde det relativt "lukket", vil jeg tro?

Og om vi da alle oppfordrer til å ikke herje og være tulling på plassen, så. Det bør vi vel uansett, for det er jo enkelte som bare MÅ tøffe seg for å ødelegge for alle andre.

klokka 7 på kvelden midt i uka så blir det ikke mye fyll og tøys....

Joakim-G_R
09/09/10, 23:33
Sant det.. Men så har vi disse som må spole og herje rundt også.. Kan godt klare meg uten de jeg. Hører til på banen og på div streetmeet. :p

Bear
09/09/10, 23:41
hadde ikke hatt noe imot å komme og ikke spole og herje jeg;) parkeringa til sharif f.eks? der er det ikke mange på kveldstid + nærme mc donald:P

SkjenneM
10/09/10, 00:24
parkeringen på vallhall ved valle hovin? rimelig midt i smørøyet og folketomt etter kl. 9.. å så er det jo tryvann da... sognsvann..

Thomas242
10/09/10, 07:55
parkeringen på vallhall ved valle hovin? rimelig midt i smørøyet og folketomt etter kl. 9.. å så er det jo tryvann da... sognsvann..

Vet ikke hvaslags erfaring du har med parkeringen på sognsvann, men jeg holder meg unna.

valle hovin er godt forslag. Tryvann er det til tider veldig fullt og det er så langt opp dit.

Jeg stemmer for bensinstasjon med god plass

gaupe
10/09/10, 08:15
Vet ikke hvaslags erfaring du har med parkeringen på sognsvann, men jeg holder meg unna.

:eek:

Modalen
10/09/10, 08:44
Vet ikke hvaslags erfaring du har med parkeringen på sognsvann, men jeg holder meg unna.


Fin asfalt der, men av en eller annen grunn ikke veldig egnet. :D

Skedsmohallen er absolutt en grei plass, sett at ingen herjer.
Herjing der = politi innkalt på rappen av lokale gardinspioner.

Thomas242
10/09/10, 08:45
Fin asfalt der, men av en eller annen grunn ikke veldig egnet. :D

Skedsmohallen er absolutt en grei plass, sett at ingen herjer.
Herjing der = politi innkalt på rappen av lokale gardinspioner.

Tror nok gardinspionene er aktive de fleste avsidesliggende plassene.

Jeg mener absolutt at bensinstasjon er bra sted å møtes. Fint med tilgang til pølsemeny.

gaupe
10/09/10, 08:48
Fin asfalt der, men av en eller annen grunn ikke veldig egnet. :D


Bodde på Nordberg før, parkeringsplassen vart brukt ein del på vinteren til å ligge sidevegs med R AWD, var ein del folk som syns det at flakkande lys inn i bilane, var kort og godt irriterande :rolleyes:

Modalen
10/09/10, 08:58
Bodde på Nordberg før, parkeringsplassen vart brukt ein del på vinteren til å ligge sidevegs med R AWD, var ein del folk som syns det at flakkande lys inn i bilane, var kort og godt irriterande :rolleyes:

Jeg har også lagt min andel skrensespor på den plassen.

De gutta der oppe lever for å bli blinka på av en annen ukjent...

Thomas242
10/09/10, 11:16
Jeg har også lagt min andel skrensespor på den plassen.

De gutta der oppe lever for å bli blinka på av en annen ukjent...

De lager skrensespor på sin egen spesielle måte...

SkjenneM
10/09/10, 18:15
lag en liste over foreslåtte steder da. så stemmer vi om det til en hvis dato :)

mitt forslag er vallhall/ valle hovin.

grunner:

delvis belysning.
rimelig lokalt for de fleste
plass til hele forumet på plassen der :P
gode muligheter for fotografering.
ingen pølser i nærheten..

Turbo-HF
10/09/10, 18:59
lag en liste over foreslåtte steder da. så stemmer vi om det til en hvis dato :)

mitt forslag er vallhall/ valle hovin.

grunner:

delvis belysning.
rimelig lokalt for de fleste
plass til hele forumet på plassen der :P
gode muligheter for fotografering.
ingen pølser i nærheten..

Jeg er med og støtter denne! :D

Joakim-G_R
11/09/10, 01:01
Jeg kan oppdatere førsteposten med forslag jeg, så kan vi få opp en avstemning utover. :)

Det er dog ikke så langt til den lugubre kebabsjappa fra Valle Hovin, da. Enda kortere til Shell'en men. :p


Edit:
Har nå oppdatert litt i førsteposten.Forslag til hvilken ukedag vi sku prøvd å lurt det inn i?

SkjenneM
12/09/10, 01:09
Jeg kan oppdatere førsteposten med forslag jeg, så kan vi få opp en avstemning utover. :)

Det er dog ikke så langt til den lugubre kebabsjappa fra Valle Hovin, da. Enda kortere til Shell'en men. :p


Edit:
Har nå oppdatert litt i førsteposten.Forslag til hvilken ukedag vi sku prøvd å lurt det inn i?

"folkets kebab" som den så fint heter:p den shellen du tenker på har blitt shell express så ikke no pølser der lenger.. men er statoil og oppegående shell ikke langt unna ;)

A.Finstad
12/09/10, 01:28
kan høre med en jeg kjenner som eier en fin plass oppå jessheim er ikke sikker på om den er belyst, men er en fin plass som vi kommer til å være uforstyrret på hvis vi får lov til å være der da, for da kommer jeg til å få et skriftelig bevis med stempel og underskrift at vi får lov til å være der så politiet kan bare kjøsse seg et vist sted;) men er jo som sakt på jessheim så kan være litt langt for noen :(

Joakim-G_R
12/09/10, 08:55
Hør med han da Arne, så tar vi en avstemning etter det :)

Alle plasser vi får tillatelse til å bruke er jo krem. :)

Thomas242
12/09/10, 09:19
jessheim er jo veldig lang for oss som allerede bor et stykke unna. Sentralt i oslo hadde nok vært det beste.

A.Finstad
12/09/10, 16:42
ja skal høre med han, men får ikke gjort det før i morra(mandag) så kommer jeg med tilbake melding på det;)

larset
12/09/10, 19:31
Høres ut som dette kan blir bra iallefall, Valle er som tidligere nevt et bra sted


God ide. husker kveldtreff på økern for noen år siden. Var moro det. +1:D


Vet ikke hvaslags erfaring du har med parkeringen på sognsvann, men jeg holder meg unna. HAHA holder oss unna den plassen. Læregutten våkna der forrige helg, kul og blod i bakhode hadde han også

A.Finstad
13/09/10, 13:21
fikk vite at han har solgt tomta den ble solgt i forgie uke :p så da var det ute av bildet desverre.

93_volvo960
18/09/10, 23:37
Hvis man kjører opp mot Maridalsvannet (fra Kjelsås) så er det ikke lange turen før du kommer til en ganske stor parkeringsplass innimellom trær og busk.

Fordeler, fritt gjengitt med litt modifikasjon:
delvis belysning - utebelysning
rimelig lokalt for de fleste - helt gratis!
plass til hele forumet på plassen der :P
gode muligheter for fotografering.
ingen pølser i nærheten..

Noen som kjenner til plassen? Har blitt brukt av neon i forbindelse med øvelseskjøring.... kjører rundt i ring inne på plassen inntil ratt, gir og pedaler sitter på plass :D

Turbo-HF
19/09/10, 07:09
Hvis man kjører opp mot Maridalsvannet (fra Kjelsås) så er det ikke lange turen før du kommer til en ganske stor parkeringsplass innimellom trær og busk.

Fordeler, fritt gjengitt med litt modifikasjon:
delvis belysning - utebelysning
rimelig lokalt for de fleste - helt gratis!
plass til hele forumet på plassen der :P
gode muligheter for fotografering.
ingen pølser i nærheten..

Noen som kjenner til plassen? Har blitt brukt av neon i forbindelse med øvelseskjøring.... kjører rundt i ring inne på plassen inntil ratt, gir og pedaler sitter på plass :D

Støttes! :o

Joakim-G_R
19/09/10, 10:16
Vil du merke ut plassen på Google Maps? :)

SkjenneM
19/09/10, 17:27
mener du skar? parkering med en stolpe midt på plassen?

Bear
23/09/10, 14:56
blei det stillt?:P

Joakim-G_R
23/09/10, 15:24
Venter egentlig på et kart...

SkjenneM
23/09/10, 22:49
http://kart.gulesider.no/m/IsCSx

regner med at det er her han mente:P ved turtemarka

mrstfu
23/09/10, 23:36
Ellers er jo Shell'en på Skårer som Thomas nevner mye brukt av VACN også. Med mindre det er fullt av klåfingra småkriminelle østeuropeere tyskervogner og japsestål der så hadde jo det vært en mulighet. Jessheim blir kanskje litt "langt" for de fra Østfold, oslo og den "gale" siden av oslo?

Skal sjekke litt, kanskje det er noen andre klubber som har noen fine plasser de møtes.

Evt kan det jo hende det går å få låne P-plassen på Skedsmohallen som en klubb, med lovnader om at det ikke skal være et såkalt "streetmeet", som vi alle vet hvordan ender.. :)

shell på skårer er alltid fullt av alt mulig annet japserask uansett, samme med shell/macdonalds på strømmen, her er det jo også shittrangt.

det er som gaupe sier, volvo på økern stenger portene kl 5, men bilia på åråsen er jo en kremplass. jeg kjenner et par som jobber der, en av dem er ikke mekaniker engang, men flyr rundt i slips, så mulig ahn har noen venner. det er jo en åpen plass, men kan jo hende de liker reklamen.

ellers er jo esso på olavsgård / kjellerbru et kremsted, sjelden det står mer enn en BMW foran butikken, og de har jo en svææær parkeringsplass, plass til 20 biler lett. men tviler på at esso liker det særlig, hvordan er politiet i forhold til at bilentusiaster samles og "råner", for å bruke det ordet? kjipt onkel politi skal forstyrre med saftblander og "vognkort og førerkort takk!"....

men jeg er veldig for forslaget, måå bare få fiksa eksoslekkasjen først, tør ikke vise meg offentlig.:D

A.Finstad
23/09/10, 23:57
haha du har en sånn lekasje du å ja :p
men sånn egentlig så kan vell ikke politiet si noe så lenge de som eier/jobber på esso(evt annen benser) har klagd til dem, så hvis man forhører seg med eier/dagligleder om å få lov til å stå der så går det nokk greit(så lenge vi faktisk får lov da:p)

er jo faktisk ganske mange som er på esso på jessheim så å si vær dag å det er noen ganger så ille at folk må benytte en inkjøring i steden for de to som er der fordi dem ikke kommer til selve bygget å politiet sier ikke noe på det ikke som jeg har hørt i hvertfall :p

Joakim-G_R
24/09/10, 00:00
Komme tidlig da vettu, Raymond. Komme først, dra sist. :D

Men på Åråsen så er det jo parkeringsplass, så om vi legger treffet til en dag der det ikke er kamp med Fugleinfluensa-laget, så bør det være plass der.

Du som bor i nærområdet kan vel svinge bortom der en gang på ettermiddagen/kvelden og se hvordan det ser ut, Ray?

Joakim-G_R
24/09/10, 00:01
http://kart.gulesider.no/m/IsCSx

regner med at det er her han mente:P ved turtemarka

Det blir jo bare SÅÅÅÅÅÅ utenfor allfarvei da.. :p

mrstfu
24/09/10, 18:56
Komme tidlig da vettu, Raymond. Komme først, dra sist. :D

Men på Åråsen så er det jo parkeringsplass, så om vi legger treffet til en dag der det ikke er kamp med Fugleinfluensa-laget, så bør det være plass der.

Du som bor i nærområdet kan vel svinge bortom der en gang på ettermiddagen/kvelden og se hvordan det ser ut, Ray?

jeg har gjort bedre enn det, serru:D

jeg ringte min bekjent på Bilia Åråsen istad, forklarte problemstillingen, og han sa at det IKKE er Bilia som eier plassen, de leier den av en annen. Deretter ringte jeg Lillestrøm Sportsklubb (fysjogfy) som driver Åråsen Stadion, og de sa at Romerike Parkering driver plassen. Ringte opp dem, og DE sa at Bilia FAKTISK eier plassen, men av en eller annen årsak (sikkert skattemessig, sa han karen og lo litt:D) leier de den av et annet firma, på papiret. Så de leier den av seg selv, go figure. Så jeg ringte opp Bilia Åråsen, snakka med en særdeles hyggelig dame på sentralbordet, og hun satte meg over til daglig leder på Bilia, en Håkon Måland, mener jeg han het. Forklarte hva vi var ute etter, og han sa at det forvaltes av et advokatfirma som heter Olav Halvorsen, eller noe i den dur, og ga meg nummeret dit. I samme slengen ba han meg fortelle de at han var VELDIG positiv til det vi var ute etter, eg hørtes ut som en hyggelig og voksen kar, og sånne vil vi ha flere av.

Fikk ringt til dette advokatkontoret, og der snakka jeg med en sentralborddame som hørtes meget deilig ut (hu flørta KRAFTIG på telefonen, fikk hvertfall egga opp meg:D), og hun satte meg over til Halvorsen senior, i egen høye (eller lave) person. Fortalte at jeg ringer på vegne av Volvo Car Club Norway, og før jeg fikk sagt noe mer var det "åjassåharruvolvo? det har jeg og, en XC60, hadde XC90 før, men den blei for stor, XC60en er mye mer hendig i bytrafikk vettu, også er den jo så fin og ny og komfortabel, har D5motoren da, med automat og hele pakka"... snakka kjeften av seg. Fikk etterhvert forklart at vi er en gjeng med bilentusiaster, som er ute etter å ha en plass vi kan møtes en gang i måneden eller to, hvor vi ikke forstyrrer noen andre, og bare for å ta en prat og en kaffe. Presiserte at vi IKKE er rånere, vi står ikke og brenner gummi eller spiller musikk for hele nabolaget, vi er kun bilinteresserte, som vil møtes på jevnlig basis og plukke opp litt informasjon og inspirasjon, ikke minst, og at vi ikke kommer til å ha såkalte streetmeets. Han sa at det var en genial ide, at seriøse ungdommer med lidenskap for bil, og ikke ødelegging av bil, var en kjærkommen ressurs. Han sa deretter at det er QPark Oslo som administrerer det juridiske og økonomiske ved plassen, og foreslo at jeg ringte dem. Spurte også pent om han kunne få lov til å komme hvis dette skulle bli noe av, jeg sa selvfølgelig ja:D

Ringte QPark Oslo, fikk snakke med en dame på sentralbordet, forklart problemstillingen, og hun satte meg over til en kar i BERGEN SOM ABSOLUTT IKKE HADDE NOE MED QPARK Å GJØRE I DET HELE TATT, visste ikke engang hvor åråsen lå.

Så etter en salig telefonjakt idag, har jeg bestemt meg for å sende en mail til QPark, og spørre på en litt formell måte om lov til å bruke plassen.

I løpet av prosessen fant jeg hvertfall ut at med mindre det er arrangement på Åråsen, er det ikke betalingsparkering etter kl 4. Jeg tror det uansett hadde vært greit for eier, hvem nå enn det er, at vi sto der og tok det pent, men det hadde vært fint å kunne dra frem en utskrift av en mail fra vedkommende som har juridisk anssvar for plassen, og si vi har tillatelse til å bruke plassen, i tilfelle politiet skulle komme og spørre hva vi driver med.

Et annet problem, de fleste av de jeg har snakket med har vært veldig interesserte i hvor mange vi er på et slikt treff. Jeg har sagt at det kommer til å variere, da mange har barn, jobber overtid osv, men (det som følger er kun antakelser og gjettning) at vi er ca 150 aktive medlemmer i Oslo/Akershus, og at vi kan bli mellom 20-50 biler på et treff ikke er usannsynlig. Noen som har noen innvendinger på dette, evt mer korrekte tall? Er litt vanskelig å anslå hvos mange vi er, noen er kanskje mer kjent med de aktive medlemmene fra området? Fint å kunne ha et noenlunde fast tall før jeg sender mail til QPark.

Men! Nå har jeg jobba i 12 timer idag, og jeg tar meg en høneblund. God aften.:D

Joakim-G_R
24/09/10, 21:21
Rakk du å jobbe innimellom asså? Hehe. Godt du tar tak i saken Raymond!
Dette høres jo veldig veldig lovende ut! Godt det er såpass hyggelige herremenn å få tak på. :)

Anslagsvis tror jeg det kommer til å ligge mellom 10-50 biler, om vi har det 1 gang i mnd. Vi har jo prøvd slike "Høsttreff" og "vårtreff" tidligere, og det har jo kommet endel da, men mtp at dette blir ganske "regelmessig", kan det fort hende det er litt opp og ned. Så å legge seg mellom 10 og 50 biler tror jeg er realistisk. :)

Håper virkelig dette går bra. Og syns vi burde sette "rules of conduct" (altså regler for "oppførsel") der vi sier klart ifra at vi ikke vil ha burning, sladding, og unødvendig høy musikk på treffene. Hvem vet, kanskje vi en gang til sommeren får dratt igang noe "DB-drag", om det er endel som har bygd anlegg. Ser for meg gode muligheter for promotering av klubben om vi allierer oss med Bilia. De har vel slike "prøvedager" på bilene sine om sommeren? Der hadde det jo vært knall å fått et "treff" og stilt ut endel av våre egne biler, under et banner. Er jo ikke bare gamle biler her, og det er muligheter for at andre har lyst til å dele på kunnskapsnivået her på forumet. :)

Om ikke jeg sikter litt høyt, da. :p

A.Finstad
24/09/10, 23:43
det som hadde vært greit før mailen til QPark blir sendt er jo å sette opp "rules of conduct" for å vise dem at vi vil ha et særriøst treff der vi bare prater;)

mrstfu
25/09/10, 08:18
helt enig, å ha et slags manifest, der alle deltagere oppfører seg etter det. kanskje til og med si at hvis det skulle forekomme burning eller andre ulovligheter, at vi er villig til å hjelpe til med å finne ut hvem som gjorde det.

noen andre som har noe å tilføye før jeg sender mailen? kommer til å prøve å sende mailen i løpet av helga, så den er inne før kontortid på mandag.

Joakim-G_R
25/09/10, 08:29
Vi kan prøve å lage en litten liste/avtale, men da foreslår jeg at vi kommer med forslag alle mann. :)

Regner med alle er enige i at man kan la være å måtte burne og "vise seg frem" på en slik dag? Fremme klubben som en seriøs klubb og ikke som en fjortissklubb? :)

henrik940
25/09/10, 08:55
Fy faen jeg skal spinne og herje! Woohoo, burnehjul here i come!

mrstfu
25/09/10, 08:56
en liten liste hadde vært smart, jeg kan sette sammen noe, og så kan folk legge til punkter ettersom folk vil.

keen på å ta en kaffe idag, joakim? eller er du altfor opptapp med avkommet?

mrstfu
25/09/10, 09:24
Dette er bare et forslag, jeg har selvfølgelig ikke autoriitet til å kunne utestenge folk, eller at dette er noe som faktisk vil skje, men det er, etter min mening, et forholdsvis effektivt virkemiddel. Jeg synes og at vi burde si oss behjelpelige i forhold til politiet, skulle noe ulovlig skje, slik at vi er på godfot med alle, i tilfelle noen skulle ha noe imot det.

I samme slengen kan det jo muligens være en ting for alle som dukker opp, å ha en kopi av ordensreglene med sge i bilen, da underskrevet med navn og evt regirstreringsnr på bilen, så det fremstår så seriøst som mulig, skulle politiet dukke opp.

Jeg vet noe av det virker veldig pretensiøst, men dette er bare et forslag.
-------------------------------------------------------------------------

Regler for Oppførsel ved møte i Volvo Car Club Norway

Spesifikt for Oslo/Akershus

Dette gjelder planlagte, tillatte møter i VCCN, på en fastsatt plass, i henhold til tillatelse fått av eventuell grunneier.

VCCN er en seriøs klubb for bilinteresserte, og ønsker å fremstå som lovlydige, seriøse mennesker. Medlemmene er ikke ute etter å plage noen, hverken på veien eller i nærheten av en treffplass, derfor er disse reglene utformet. Ved brudd på reglene, eksempelvis "burning", tar ikke VCCN ansvar for handlingen, men vil være behjelpelig til å finne ut hvem som utførte det, i forhold til Politiet eller grunneier. Vi ønsker å ha en plass der vi kan treffes på jevnlig basis, og er ute etter et sunt forhold til treffplassens naboer og forbipasserende.

1) Såkalt "burning", altså hjulspinn med følgende støy, røyk, lukt og merker i veidekke, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

2) Unødvendig høy musikk, som kan være sjenerende for naboer og forbipasserende, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

3) Unødvendig bruk av lyseffekter (les: fjernlys, strober, og annet sjenerende lys) er ikke godtatt på et VCCN-treff.

4) Inntak av alkohol eller rusmidler som ikke hører sammen med bil og bilkjøring, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

5) Vold, hærverk, ramponering osv, all ulovlig aktivitet og oppførsel, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

6) En kopi av ordensreglene, med underskrift og kjennemerke på det kjøretøyet medlemmet velger å dukke opp i, skal være med på oppmøte, for å identifisere vedkommende som et seriøst, lovlydig medlem av VCCN.

Brudd på reglene resulterer i bortvisning fra området innenfor den begrensede autoritet VCCN har, alternativt tilkalles politiet. Ved gjentatte brudd på VCCNs Regler, kan det resultere i utestenging fra klubben, midlertidig eller permanent.

Ved oppmøte, godtar det enkelte medlemmet reglene, og innser at dette er en bindende kontrakt mellom det enkelte medlemmet og VCCN.


Navn (blokkbokstaver)
---------------------

Underskrift:
---------------------

Kjennemerke på kjøretøy:
------------------------


-----------------------------------------------------------------------

henrik940
25/09/10, 09:27
Eller bare stå på en random parkeringsplass å droppe nazi-reglene?

mrstfu
25/09/10, 09:30
jaja, men det virket som at hvertfall noen hadde ønske om et litt mer seriøst møte. dette var kun et forslag, hvis du ikke vil ha et fast sted å møtes en gang i måneden, foreksempel, er det ingen som tvinger deg, Henrik.

Og det er jo like greit å innse det, hvis vi har et fast møtested, eller møtes i det hele tatt, og noen idioter burner, drekker og plager omgivelsene, er det noe som kun vil føre til at vi IKKE kan ha et sånt arrangement. Politiet i Lillestrøm er hvertfall ganske hissige på gummi i veien.

Og jeg synes ikke noen av de reglene var for drøye? Det meste går jo kun på å ha et greit forhold til norsk lov og omgivelsene våre. Jeg kan se den med at alle skal ha med seg en kopi av reglene, men utover det burde ikke dette være vanskelig å innrette seg etter.

henrik940
25/09/10, 09:32
Det innlegget over med at jeg skal spinne og herje, var ironi. Men er jo bare å stille opp på det lokale råne stedet. Hvis det ikke er plass i Lillestrøm så har vi det i Kongsberg :)

mrstfu
25/09/10, 09:35
sorry, men jeg orker ikke kjøre til kongsberg ass. :D det virker bare som at vi (hvertfall en del) ønsker en fast treffplass, så lenge vi ikke kolliderer med arrangement på Åråsen, synes jeg den plassen er helt kurant.

Joakim-G_R
25/09/10, 13:17
helt enig raymond. :) syns dette er langt fra naziregler. Det går kun på at vi ikke skal være til sjenanse for noen, da vår interesse er meget svartmalt fra før. Er jo også bare ren folkeskikk å ikke spille musikk for hele området. Slikt får den skakkjørte russen ta seg av. :)
Burning er jo også forbudt og førerkortamputerende, så om noen absolutt må burne får de ta det på vei til eller fra. Dessuten er det ikke veldig imponerende med stillestående spoling heller. :p

Det skulle jeg gjerne gjort raymond, men jeg må i verkstedet og få lakkert no drit. Du kan jo komme dit om du vil juge litt?

microplex
25/09/10, 14:07
synes dette høres bra ut jeg. at dette faktisk kan gå igjennom har jeg trua på

A.Finstad
25/09/10, 16:29
de reglene syns jeg ser bra ut, men overaska over at ingen i styret har kommet å komentert noe nå i det siste sånn at det blir gitt klar signal for det.

mrstfu
25/09/10, 22:10
helt enig, Finstad, hadde vært fint med noe slags godkjenning fra styret her, så jeg føler meg litt mer offisiell:D

har liksom følt jeg utgir meg for noe jeg ikke er når jeg sier jeg "ringer på vegne av VCCN".

det jeg kunne tenkt meg er en regelliste utarbeidet av styret, som godt kan gjelde alle slike treff over hele landet, slik at hvis noen velger å ha en sammenkomst, og samtidig presentere seg som medlemmer av VCCN, så ka de følge det reglementet, og gjerne ha en kopi i bilen. det blir jo selvfølgelig for drøyt KREVE dette, da det er vanskelig å kontrollere, men hadde antakeligvis bidratt til at vi virker litt mer seriøse i forhold til politi og samfunnet rundt oss.

Den lista jeg "utarbeidet" må jo selvfølgelig inneholde hvilken treffplass det er snakk om, og en underskrift eller kontaktinformasjon til vedkommende som har gitt oss klarsignal. hvis ikke er det jo ikke noe problem for oss å forfalske en tillatelse.


har trua på dette, trur det kan være noe i det.

A.Finstad
26/09/10, 12:22
en ting som kan stå i reglene i stedet for å kreve at medlemmene har det i bilen er at alle medlemmene oppfordres til å ha reglene i bilen for at klubben skal framstå litt mere særriøs

mrstfu
26/09/10, 17:21
Enig, Finstad. Bra karer, fortsett med sånne konstruktive innlegg og forslag. Hadde vært gøy å få til dette!

Bear
27/09/10, 14:18
gleder meg til første treff, all creds til de som står på for å få til detta;)

mrstfu
27/09/10, 21:01
creds driter jeg i, har du penger?:D:D:D


hehe, har sendt mail til QPark, kan legge ut en kopi her. Det hadde jo vært fint om styret hadde gitt sitt samtykke til dette prosjektet, for å si det sånn, men skulle ikke tru det er noe problem, bare vi faktisk oppfører oss.

mailen kommer ut om ikke lenge.

SkjenneM
27/09/10, 21:35
er det lenge til det kommer en bestemt liste over mulige locations? hadde vært fint å fått til en avstemning :)

Joakim-G_R
27/09/10, 21:38
Tror vi prøver på Åråsen først, også får vi se hvordan det går. :)

mrstfu
27/09/10, 21:52
Tror vi prøver på Åråsen først, også får vi se hvordan det går. :)

trur det er smart, ettersom langt ifra alle er innom denne tråden, eller i det hele tatt klar over tiltaket. Hvordan vi sprer nyhetene hvis vi skulle fått tillatelse, er en annen sak, men det tar vi da.

Mailen er som sagt sendt, blei litt borte i matlaging og klesvask, men her er den i sin helhet:D


---------------------------------------------------------------------------------


Heisann, mitt navn er Raymond Lysaker, jeg skriver på vegne av Volvo Car Club Norway (VCCN), spesifikt avdelingen i Oslo/Akershus. VCCN er en landsdekkende klubb for Volvoentusiaster, med over to tusen individer registrert. Jeg har ikke tilgang på de eksakte tallene, men i Oslo og Akershus er vi rundt 150 medlemmer, hvorav rundt 50 aktive.

Vi er en gruppe bilentusiaster som i en lengre periode har lett etter et sted å kunne møtes for en bilprat, og vi kom da ganske fort i tankene på parkeringen bak Volvo/Bilia ved Åråsen Stadion i Lillestrøm. Etter en lang telefonjakt, fikk jeg høre av daglig leder på Bilia, Håkon Måland, at dere drifter denne parkeringsplassen. Er dette tilfelle? Vi er nemlig ute etter en plass å stå på, med tillatelse fra grunneier / driftsansvarlig for parkeringsplassen.

Det vi er ute etter er et fredelig og sunt forhold til naboer og forbipasserende, uansett hvor vi mått havne. Vi er ikke ute etter å plage noen, vi er heller ute etter å ta en hyggelig prat med likesinnede, og da ryktet vårt er ganske svartmalt allerede, vi blir jo ofte sett på som "rånere", er tilbudene og mulighetene våre få, og svært begrenset. Vi kunne selvfølgelig bare dukket opp og tatt oss til rette, men vi er som sagt ute etter å bli tatt seriøst og å ha et sunt forhold til grunneier/drifter. Vil presisere at dette ikke er et såkalt "streetmeet" der ungdom i bil generelt møtes for å "råne", for å bruke det uttrykket.

Vi har hatt mye intern snakk om dette, og da vi ønsker å bli tatt så seriøst som mulig, har vi blitt enige om en del regler vi skal følge, skulle vi fått tillatelse til å bruke plassen. Dette er regler vi kommer til å følge uansett hvor vi havner.



1) Såkalt "burning", altså hjulspinn med følgende støy, røyk, lukt og merker i veidekke, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

2) Unødvendig høy musikk, som kan være sjenerende for naboer og forbipasserende, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

3) Unødvendig bruk av lyseffekter, fjernlys, strober, og annet sjenerende lys er ikke godtatt på et VCCN-treff.

4) Inntak av alkohol eller rusmidler som ikke hører sammen med bil og bilkjøring, er ikke godtatt på et VCCN-treff.

5) Vold, hærverk, ramponering osv, all ulovlig aktivitet og oppførsel, er ikke godtatt på et VCCN-treff.



Skulle noen av deltagerene på et slikt treff bryte reglene, vil vi innenfor den begrensede autoriteten vi har, be vedkommende slutte med det, evt fjerne seg fra treffet. Skulle det forekomme lovbrudd, av noe slag, vil vi gjerne hjelpe politiet på alle mulige måter, da vi ønsker å bli tatt seriøst også av politiet, slik at de blir vant til et fast treffsted for klubben vår.

Av erfaring fra tidligere treff av samme type, har vi funnet ut at vi får størst oppmøte ved en noenlunde fast dato en gang i måneden. Dette er enda ikke en dato vi har satt, vi ser for oss at den muligens blir litt fleksibel, da vi i utgangspunktet har sett for oss en dag fra mandag til torsdag, litt utpå kvelden, mellom 18.00 og 20.00 en gang, slik at vi for eksempel har en stående avtale om siste onsdag hver måned, eller lignende. Vi vil selvfølgelig undersøke om det er arrangementer på Åråsen, slik at vårt treff ikke kommer i konflikt med noe annet. Vi har snakket om antallet biler som kan komme til å dukke opp, og kommet frem til at tallet kan variere mellom 10-50 biler. At det dukker opp 50 biler er vel heller sjeldent, da det som regel er noen som har planer eller ikke har mulighet, men vi ekskluderer ikke muligheten.

Kan legge til at samtlige jeg snakket med i prosessen ved å finne driftsansvarlig for denne parkeringsplassen, blant annet Owe Halvorsen hos Advokatfirmaet Owe Halvorsen & Co og daglig leder på Bilia Håkon Måland, virket veldig positive til tiltaket, sistnevnte ba meg føre videre at han hadde gitt tillatelse til tiltaket, hadde han hatt muligheten.


Jeg håper vi kan komme frem til en avtale, og en representant fra dere er selvfølgelig velkommen til å komme innom og kontrollere, evt delta i møtet, skulle det være ønskelig. Planen er å holde dette som et rent Volvotreff, men vi skal kunne gjøre et unntak for driftsansvarlig for treffplassen, skulle vi få tillatelse til å stå der. :-D

Håper på raskt svar, med vennlig hilsen




Raymond Lysaker


-----------------------------------------------------------------------------------

Joakim-G_R
27/09/10, 22:05
Bra skrevet, Raymond. :) Får håpe noen av "de store gutta" kommer innom og sier hva de syns om saken snart.

Håper Q-park har et hyggelig svar. :)

mrstfu
27/09/10, 22:13
takker, Pølsa:D

Håper QPark har et hyggelig svar ja, jeg har aldri hatt noe annet enn tull (les: små gule remser med regning på under vindusviskeren:D) med dem. Det jeg kom til å tenke på, hvordan er det mulig å melke dette med tanke på presse? Er det noe å hente på å få en liten artikkel i RB foreksempel? Kan jo dra nye medlemmer til VCCN, bare vi ikke gir inntrykket av at det er "free-for-all"treff.

Kan jo hende en eller annen stiv kar i dress vil ha bildet sitt på trykk sammen med en bråte bra Volvoer:D


sender en PM til gaupe ang styrets velsignelse.

Joakim-G_R
27/09/10, 22:19
Da bør vi avtale så det kommer litt folk, og ikke bare er 5-6 biler der om det skal inn i RB.. :p

Kanskje Bilia/Volvo Norge kunne hatt interesse i det.

mrstfu
27/09/10, 22:23
det jeg tenker og, prøve å videre fremme et seriøst inntrykk av klubben. Men det er jo noe vi kan tenke på når vi evt har fått til en avtale.



Eeeeventuelt, vi kan jo gå ut i RB med en artikkel som lyder "Volvoentusiaster trenger sårt et møtested, er det noen samfunnshelter som kan bidra med en parkeringsplass, kaffetrakter og noen sjokoladeboller?:D

Og der kom Tore på Sporet, Trude Mostue, Eyvind Hellstrøm og han karen på sinnasnekkeren. :D

Volvo-veldedighet.com!

nå går fantasien løpsk, ser jeg. får vente på QPark, se hva de har å si. Kanskje jeg ringer en tur imorra og hører hva de har å si.

Joakim-G_R
27/09/10, 22:27
Babysteps. :p

microplex
27/09/10, 22:28
det jeg tenker og, prøve å videre fremme et seriøst inntrykk av klubben. Men det er jo noe vi kan tenke på når vi evt har fått til en avtale.



Eeeeventuelt, vi kan jo gå ut i RB med en artikkel som lyder "Volvoentusiaster trenger sårt et møtested, er det noen samfunnshelter som kan bidra med en parkeringsplass, kaffetrakter og noen sjokoladeboller?:D

Og der kom Tore på Sporet, Trude Mostue, Eyvind Hellstrøm og han karen på sinnasnekkeren. :D

Volvo-veldedighet.com!

nå går fantasien løpsk, ser jeg. får vente på QPark, se hva de har å si. Kanskje jeg ringer en tur imorra og hører hva de har å si.


hva med sharif a??? er grei størrelse på plassen der

mrstfu
27/09/10, 22:29
riktig. men det florerer jo av ungdommer som trenger kulturtilbud for ikke å havne på kjøret, vi kan jo si at hvis vi IKKE får et sted å stå, har vi ikke annet å gjøre enn å brenne gummi i hele Lillestrøm.


Grevling eller ikke, jeg har litt lyst på en doughnut foran politihuset:D

microplex
27/09/10, 22:31
Grevling eller ikke, jeg har litt lyst på en doughnut foran politihuset:D

haha! bare å satse da :p

mrstfu
27/09/10, 22:32
sharif er jo en mulighet, men som det ble sagt, kanskje det lønner seg å satse på Åråsen? dvs, hvis noen andre vil begynne å organisere med en annen plass, er det jo bare å kjøre på det. Jeg orker ikke flere telefonrunder, men bare å stæle mailen min.


Trur du Sharif mister kunder av å vøre bestevenner medVCCN?:D

mrstfu
27/09/10, 22:33
haha! bare å satse da :p

akkurat i det området er det så mye øyne og patruljer at det skjer ikke før den dagen jeg VET jeg dør. Evt blir milliardær og flagger ut.

microplex
27/09/10, 22:36
sharif er jo en mulighet, men som det ble sagt, kanskje det lønner seg å satse på Åråsen? dvs, hvis noen andre vil begynne å organisere med en annen plass, er det jo bare å kjøre på det. Jeg orker ikke flere telefonrunder, men bare å stæle mailen min.


Trur du Sharif mister kunder av å vøre bestevenner medVCCN?:D

bare kom med en ide jeg ;)

men bilia på åråsen dere tenkte på ? på Qpark ?

kjøper ikke dekk der uansett så bryr meg egentlig veldig lite om akkurat det ;)

mrstfu
27/09/10, 22:39
bare kom med en ide jeg ;)

men bilia på åråsen dere tenkte på ? på Qpark ?

kjøper ikke dekk der uansett så bryr meg egentlig veldig lite om akkurat det ;)

sharif er slettes ikke en dum ide, har jo macdonalds og statoil som nærmeste:D

for min og Joakim sin del ser det hvertfall ut til at vi satser på Åråsen, hvis noe andre vil organisere noe annet, go for it! bare husk at hvis vi skal ha et treffpunkt for Akershus OG Oslo, kan vi ikke ha det på Gardermoen. Disse fintfolkene fra hovedstaden orker sikkert ikke kjøre helt dit hele tida, ikke jeg heller, for den saks skyld. Trur lilllestrøm er en veldig fin plassering, er liksom litt midt i alt.

microplex
27/09/10, 22:42
sharif er slettes ikke en dum ide, har jo macdonalds og statoil som nærmeste:D

for min og Joakim sin del ser det hvertfall ut til at vi satser på Åråsen, hvis noe andre vil organisere noe annet, go for it! bare husk at hvis vi skal ha et treffpunkt for Akershus OG Oslo, kan vi ikke ha det på Gardermoen. Disse fintfolkene fra hovedstaden orker sikkert ikke kjøre helt dit hele tida, ikke jeg heller, for den saks skyld. Trur lilllestrøm er en veldig fin plassering, er liksom litt midt i alt.


jaja;) ser den. men bare og kjøre på med åråsen først å høre hva de sier

Joakim-G_R
27/09/10, 22:47
Er på Q-park-parkeringa ja. Om det er dårlig vær er det jo parkering i under tak der og. :D

microplex
27/09/10, 22:47
Er på Q-park-parkeringa ja. Om det er dårlig vær er det jo parkering i under tak der og. :D

ingen dårlig ide ;)

Turbo-HF
27/09/10, 22:50
sharif er slettes ikke en dum ide, har jo macdonalds og statoil som nærmeste:D

for min og Joakim sin del ser det hvertfall ut til at vi satser på Åråsen, hvis noe andre vil organisere noe annet, go for it! bare husk at hvis vi skal ha et treffpunkt for Akershus OG Oslo, kan vi ikke ha det på Gardermoen. Disse fintfolkene fra hovedstaden orker sikkert ikke kjøre helt dit hele tida, ikke jeg heller, for den saks skyld. Trur lilllestrøm er en veldig fin plassering, er liksom litt midt i alt.

Støttes, Åråsen virker perf! :)

mrstfu
27/09/10, 22:55
bra vi får med oss folk på dette, spre det litt rundt a!

Turbo-HF, var det slik å forstå at du tar styringa ang kolonnekjøring til autoslalom? hvilken tråd er det, hvis det er noen?

edit: fant den:D

microplex
27/09/10, 22:56
bra vi får med oss folk på dette, spre det litt rundt a!

Turbo-HF, var det slik å forstå at du tar styringa ang kolonnekjøring til autoslalom? hvilken tråd er det, hvis det er noen?

edit: fant den:D

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10031

mrstfu
27/09/10, 23:00
du veit at du akkurat quota min egen irettesettelse?


:D:D:D

microplex
27/09/10, 23:02
du veit at du akkurat quota min egen irettesettelse?


:D:D:D

hehe så det ikke før nå :eek:

mrstfu
27/09/10, 23:07
nei, jeg tar kvelden, karer. Fortsatt god aften!

henrik940
28/09/10, 05:44
Du burde presisert på en såkalt PRIKK at søppel og lignende ikke blir liggende igjen på bakken. Det er det parkeringsvakter og vaktmestere frykter mest fra rånere.

Joakim-G_R
28/09/10, 16:59
Det kan nevnes i en senere mail, da vi nå ikke har påberopt oss ansvar for søppel som ligger på plassen. :)

mrstfu
28/09/10, 17:46
good call, Pølsa.

Lillegutt
28/09/10, 22:38
Jeg støtter Åråsen fult. det hadde vert tøft å fått til et sånt treff. bra mail mrstfu:) håper ¨på postivt svar:)

mrstfu
29/09/10, 01:36
det gjør jeg og, men etter to dager har jeg ennå ikke fått svar. tar å ringer imorra og purrer litt, på en særdeler høflig måte, selvfølgelig:D

ser ut som det er flere og flere som støtter dette, vet Lightyear er med, så et volvotreff er nok fullt mulig, uansett hvor det måtte bli. spre det litt til folk dere kjenner, så vi kan få en solid crowd!

Turbo-HF
29/09/10, 08:03
bra vi får med oss folk på dette, spre det litt rundt a!

Turbo-HF, var det slik å forstå at du tar styringa ang kolonnekjøring til autoslalom? hvilken tråd er det, hvis det er noen?

edit: fant den:D

Ja, tenkte å ta litt initiativ, bra du fant den! :D Blir bra dette her, folkens! :cool:

Per Turbo
29/09/10, 08:07
Vi har snakket litt sammen i styret om denne tråden her og har ett par synspunkter rundt dette.

Vi syns det er supert at dere ønsker å samles, og organiserer ett slikt treff på fast basis, og dere skal ha for at dere legger stor seriøsitet i dette her. Det er noe VCCN som klubb støtter fullt ut og syns dette er ett bra tiltak.

Det vi derimot IKKE støtter fullt ut, tvert i mot, er at forumbrukere på eget initiativ tar seg til rette og henvender seg til aktører på vegne av VCCN uten styret eller klubbens samtykke, det er på ingen måte tillatt og skal overhodet ikke skje uten klubbens og styrets tillattelse. Dette gir signaler om at "alle" bare kan si det er på vegne av VCCN så er alt greit? Som sagt, positivt tiltak, bra at det gjøres på en seriøs måte men ikke måten det blir gjort på.

Hva skal dere svare om det blir spørsmål om hvem som arrangerer? VCCN? Så får vi evt. kjefta for det som brukere gjør og VCCN kommer i ett dårlig lys ovenfor aktører og myndigheter uten at VCCN har kjennskap til hva som har skjedd.

Tror dere skal tenke dere litt mer om før dere iverksetter dette under VCCN sitt navn.

En ting skal dere vite. Vi er noen få som bruker MYE av vår fritid, og arbeidstid, på å holde denne klubben i gang. Glem ikke at vi her er helt ferske som klubb fortsatt, vi startet for snaue ti måneder siden og har utrettet mer enn mangeårige klubber har!
Vi jobber beinhardt for å være en seriøs og aktiv klubb, både for våre betalende medlemmer men også våre samarbeidspartnere. Vi jobber aktivt for å dra i land gode medlemsavtaler fra store og kjente aktører innen Volvoverden. Og som dere vet arrangerer vi fler arrangement enn noen annen Volvo klubb her i Norge!

En slik type treff som dere har sparket i gang her har vi også snakket om å få til, ja allerede i VF sin tid, og vi har noe på tegnebrettet men det er tenkt for neste sesong da det er seint på denne sesongen allerede.

Håper dere har forståelse for vårt synspunkt på dette, og at dere respekterer den jobben vi gjør som klubb og lar oss gjøre denne jobben. Vi er veldig glade for at det er ønsker der ute om å samles og lage treff, men skal det gjøres som klubb så skal VI gjøre den jobben.

Ikke kom å si "ja men det skjer jo ingenting" for DET gjør det.


Takk for oppmerksomheten! :)

Joakim-G_R
29/09/10, 11:53
bra innlegg, per. Vi (jeg) har all forståelse for jobben bak klubben, og vi (jeg) ønsker ikke å få klubben i et dårlig lys. Husker på vf at det fantes noen "treffansvarlige", hadde det vært en idé her og? Jo flere som hjelper til, jo mindre jobb og tid tar det jo for de som allerede har hendene og mere til, fulle.

Om jeg da forstår det rett så vil dere ikke at vi arrangerer dette nå, med å bruke vccn som klubbnavn? Heller da "members of vccn" el.lign? Kanskje noe litt mindre mc-gjeng-navn. :p

Per Turbo
29/09/10, 12:10
Det er jeg som er treffansvarlig, og jeg har stått for 3 arrangement i år, dessverre fikk vi ikke til noe på hverken Gatebil eller Oslo Motor Show.

Jeg stiller meg helt klar for å ha slike treff, men måten dette blir gjort på som er "Vi fikser dette, VCCN sier sikkert det er greit tror du ikke?" måten er noe vi ikke ser veldig positivt på. Vi fulgte med på tråden for vi var interessert i få til noe lignende, men som sagt for neste sesong da vi ønsker å gjøre ting på vår måte i ro og mak.

Får dere tillatelser av grunneier etc så er det kjempebra og dere får gjerne møtes, det skal ikke vi bestemme. Men ikke som brukere/Medlemmer av VCCN. Kall det hva dere vil så lenge VCCN blir holdt utenfor som ansvarlige. Vi har ikke fått spørsmål om å lage arrangementet, og ikke tillatelse til å arraengere treff i VCCN sitt navn. Derfor slår vi ned på dette først som sist..

Jeg tror, og håper, dere skjønner poengene våre og hvofor vi reagerer som vi gjør.

rogern
29/09/10, 22:05
blir det ikke noe da ell? :(

Wrasko
29/09/10, 22:07
Hvis man leser det som blir sagt, så kan det like gjerne skje noe, men dere kan bare ikke bruke VCCN som referanse eller navn for å treffes.. Er selvsagt mye vanskeligere å få tillatelse til å få bruke en plass uten ett klubbnavn

rogern
29/09/10, 22:11
ja jeg har lest det ja ;) tenkte på om det blir lagt på is eller om vi skal treffes uten vccn som arrangør.

mrstfu
30/09/10, 00:04
Siterer Per Turbo og svarer i fet skrift:

Vi har snakket litt sammen i styret om denne tråden her og har ett par synspunkter rundt dette.

Vi syns det er supert at dere ønsker å samles, og organiserer ett slikt treff på fast basis, og dere skal ha for at dere legger stor seriøsitet i dette her. Det er noe VCCN som klubb støtter fullt ut og syns dette er ett bra tiltak.

Det vi derimot IKKE støtter fullt ut, tvert i mot, er at forumbrukere på eget initiativ tar seg til rette og henvender seg til aktører på vegne av VCCN uten styret eller klubbens samtykke, det er på ingen måte tillatt og skal overhodet ikke skje uten klubbens og styrets tillattelse. Dette gir signaler om at "alle" bare kan si det er på vegne av VCCN så er alt greit? Som sagt, positivt tiltak, bra at det gjøres på en seriøs måte men ikke måten det blir gjort på.

Hva skal dere svare om det blir spørsmål om hvem som arrangerer? VCCN? Så får vi evt. kjefta for det som brukere gjør og VCCN kommer i ett dårlig lys ovenfor aktører og myndigheter uten at VCCN har kjennskap til hva som har skjedd.

Tror dere skal tenke dere litt mer om før dere iverksetter dette under VCCN sitt navn.


Forstår dette fullt ut, og innser i etterkant, desverre, at jeg var litt for ivrig. Som det nevnes i en senere post, er det litt lettere å få en seriøs vurdering av forslaget fra grunneier ved å referere til VCCN, selv om dette ikke er en unnnskyldning. Ble litt for ivrig, tar dette til meg fullt ut. Vil legge til, hadde det blitt noe snakk med grunneier i forhold til en avtale, noe i media, eller av noen "offisiell" grad, hadde dette selvfølgelig ikke skjedd uten styrets tillatelse, deltagelse eller overtagelse av arrangering. Igjen, ingen unnskyldning, vil bare understreke at det aldri var meningnen å utgi meg for noe jeg ikke er.

En ting skal dere vite. Vi er noen få som bruker MYE av vår fritid, og arbeidstid, på å holde denne klubben i gang. Glem ikke at vi her er helt ferske som klubb fortsatt, vi startet for snaue ti måneder siden og har utrettet mer enn mangeårige klubber har!
Vi jobber beinhardt for å være en seriøs og aktiv klubb, både for våre betalende medlemmer men også våre samarbeidspartnere. Vi jobber aktivt for å dra i land gode medlemsavtaler fra store og kjente aktører innen Volvoverden. Og som dere vet arrangerer vi fler arrangement enn noen annen Volvo klubb her i Norge!

Dette er jeg og helt klar over, og jeg er veldig imponert over hva styret har utrettet, og planlegger å utrette. For eksempel turer til Volvomuseumet og Autoslalom. Dette er fantastiskt sosiale tiltak, er som sagt veldig imponert.

Derfor tok jeg litt tiltak selv, for at dere muligens skulle slippe å gjøre det. Jeg hadde i mitt stille sinn sett for meg at det skulle være en enkel prosess å få tak i grunneier, og arrangere dette, slik at jeg muligens kunne overlevere (i mangel på et bedre uttrykk) en "ferdig" avtale til styret for endelig godkjenning og inngåelse, slik at vi faktisk kunne representert VCCN. Syntes vel kanskje at det var et tiltak som virket såpass enkelt å få satt i stand at styret ikke behøvde bruke så mye tid på å arrangere det, og glemte, i tanken på å få til et treff som dette, at jeg ikke hadde noen slags form for offisiell representasjon for VCCN.

Dette er også hvorfor vi (jeg og Joakim) har lagt såpass mye vekt på utforming av retningslinjer for hvordan vi skal oppføre oss, slik at vi kan fremstå som seriøse, lovlydige bilentusiaster, og ikke noen som vil gjøre livet surt for grunneier.

En slik type treff som dere har sparket i gang her har vi også snakket om å få til, ja allerede i VF sin tid, og vi har noe på tegnebrettet men det er tenkt for neste sesong da det er seint på denne sesongen allerede.

Håper dere har forståelse for vårt synspunkt på dette, og at dere respekterer den jobben vi gjør som klubb og lar oss gjøre denne jobben. Vi er veldig glade for at det er ønsker der ute om å samles og lage treff, men skal det gjøres som klubb så skal VI gjøre den jobben.

Ikke kom å si "ja men det skjer jo ingenting" for DET gjør det.


Takk for oppmerksomheten! :)

Takk for at du involverte deg og sa fra på den måten du gjorde, slik at det ikke ble mer "skade" enn nødvendig, vi (jeg) skulle selvfølgelig bedt om synspunkter på et tidligere tidspunkt, før jeg sendte mailen, dette beklager jeg nok en gang, og jeg vil ikke gå videre med det på noen måte, som tilhørende VCCN.

Samtidig håper jeg at hvis jeg skulle få en mail fra QPark som da tyder på å ha juridisk ansvar for plassen, at jeg muligens kan oversende den mailen til deg/dere, og dere eventuelt godkjenne det. Klager ikke på hva styret gjør på noen måte, er som sagt imponert, men endel av oss hadde gledet oss litt til dette. Er som sagt enklere å få til en slik avtale hvis vi er i forbindelse med VCCN. Hvis avtalen/svaret fra QPark skulle vise seg å være forholdsvis rett frem, uten noe særlig arbeid bak det, håper jeg det er en mulighet for å få til et treff via VCCN i år.

Skulle dere ha lagt dette helt på hylla til neste år, skjønner jeg det, tenkte det bare var verdt å nevne.

Og nok en gang, beklager brøleren. :rolleyes:



edit: jeg har fått mail fra QPark, og de virker veldig positive, så lenge vi ikke kommer i konflikt med arrangementer på Åråsen. Per Turbo, du har PM.

Per Turbo
30/09/10, 07:40
Ja, den er lest så skal vi komme med vårt svar på det. :)

Per Turbo
30/09/10, 12:21
For dere som tror vi (VCCN) ikke vil at dette skal bli en realitet, så tror dere veldig feil.
Vi syns dette er en kjempefin måte å treffes jevnlig på uten at det er noe stort arrangement som krever mye tilrettelegging og planlegging.

At dere tar tak og bidrar med å få til slikt ser vi også veldig positivt på, det viser bare at det er ildsjeler der ute som ønsker å bidra.

Om det ikke kommer godt nok frem, så er det at man utgir seg for å være VCCN og gjør ting på VCCN sine vegne vi reagerer på. Vi ønsker å ha kontroll på hva vi driver med, og at ting blir gjort skikkelig, og at det ikke går i mot hverken våre prinsipper eller lover og regler som finns hos oss og under Norges Lover.

De som er ute etter ett Streetmeet, burning og "Skjærtorsdag i Strømstad" tendenser kan la være og komme for DET er helt uaktuelt.

Vi er i dialog, og det kommer nok til å bli noe av dette, eller lignende type arrangement fra VCCN sin side. Vi jobber med saken, sammen! :)

A.Finstad
30/09/10, 12:32
fint at styret tar det så pent og heller overtar styringa på det syns det er bra jeg ;)

mrstfu
30/09/10, 18:09
fint at styret tar det så pent og heller overtar styringa på det syns det er bra jeg ;)

helt enig. er veldig ydmyk her:D da jeg gjorde en utilsiktet brøler:D

det er tydelig at Per Turbo og styret er med på tiltaket, noe som er kjempefint, og den kjeften jeg har fått føler jeg har vært rettferdig.

som han sier, burning og streetmeets er ikke det vi er ute etter, så det virker som at styret vil akkurat samme som jeg, joakim og resten som jeg ikke husker navnet på. Synes det er kjempebra!

A.Finstad
30/09/10, 22:07
syns nå ikke du kan kalle det kjeft da:p er vell heller bare tilsnakk :p

microplex
30/09/10, 23:05
syns nå ikke du kan kalle det kjeft da:p er vell heller bare tilsnakk :p

synes det ikke kan kalles det en gang.
bare en oppkvikker ;)

Lightyear
05/10/10, 00:15
Syns dette er høres ut som et bra tiltak, jeg vil ihvertfall stille på noen møter siden det er i distriktet :D
Hvordan ligger det an? Blir det noe møter?

A

mrstfu
05/10/10, 16:04
Regner med at Per Turbo sier fra når/hvis det blir noe, venter i spenning sjøl jeg.

Per Turbo
11/10/10, 12:42
Da har vi fått svar fra Q-Park, og jeg har snakket med de om dette her.
Q-Park var veldig positive, og det skjønner jeg jo godt. :)

Det vil koste klubben penger for å stå der! Og for den prisen kan vi arrangere 3-4 treff på Gardermoen i året faktisk.. så da faller det seg naturlig at VCCN ikke vil stå for ett slikt treff. Vi skal så klart jobbe videre med å få til dette, men som dere sikkert har skjønt nå så ønsker vi å gjøre dette seriøst og på en slik måte at vi er velkomne og har tillattelse til å være på stedet. :)

Kom gjerne med forslag og tips, men vi har noen steder vi skal undersøke nærmere :)

microplex
11/10/10, 13:29
Da har vi fått svar fra Q-Park, og jeg har snakket med de om dette her.
Q-Park var veldig positive, og det skjønner jeg jo godt. :)

Det vil koste klubben penger for å stå der! Og for den prisen kan vi arrangere 3-4 treff på Gardermoen i året faktisk.. så da faller det seg naturlig at VCCN ikke vil stå for ett slikt treff. Vi skal så klart jobbe videre med å få til dette, men som dere sikkert har skjønt nå så ønsker vi å gjøre dette seriøst og på en slik måte at vi er velkomne og har tillattelse til å være på stedet. :)

Kom gjerne med forslag og tips, men vi har noen steder vi skal undersøke nærmere :)

Det var kjedelig da:( men da får vi finne på noe annet :D

Joakim-G_R
11/10/10, 17:10
Hva krevde de penger for egentlig? Er jo gratis å stå der etter et visst klokkeslett?

gaupe
11/10/10, 18:51
Hva krevde de penger for egentlig? Er jo gratis å stå der etter et visst klokkeslett?

Dei skulle ha 750 kr for at vi stod der ein gang i måneden... Det føler eg er pengar som kan brukast bedre andre plassar ;)

henrik940
11/10/10, 18:52
Helt enig! Når man kan stå gratis andre plasser. Og er det ikke noen "klubb" vi representerer, så er det jo et fett hva som skjer der.

Joakim-G_R
11/10/10, 19:00
Dei skulle ha 750 kr for at vi stod der ein gang i måneden... Det føler eg er pengar som kan brukast bedre andre plassar ;)

Haha. Jøss. Hva med å bare møte opp der, parkere på plassene, og heller si at det "er jo gratis parkering!" ? :p

Finnes andre plasser og. Bare synd Bilia var så med på det her.

Kanskje det hadde gått å fått til en avtale med eier av plassen (Bilia), at vi får stå der gratis? Iogmed at det er "norges største Volvo-klubb", men det er kanskje sånt som Volvo brydde seg om før, i "gamle dager".

Om vi ikke finner en god plass et annet sted, altså. :)

gaupe
11/10/10, 19:02
Om vi ikke finner en god plass et annet sted, altså. :)

Vi har nokre andre alternativ vi undersøker :)

Joakim-G_R
11/10/10, 19:03
Vi har nokre andre alternativ vi undersøker :)

Flott! :)

Lightyear
11/10/10, 21:50
Er vi norges største volvoklubb?

Noen som har peiling på hvor mange som evt. møter opp på en slik sammenkomst? Er jo ikke sikkert vi trenger så enorm plass heller. Et gardstun på Gjerdrum feks ;)

A

Joakim-G_R
11/10/10, 21:55
Er vi norges største volvoklubb?

Noen som har peiling på hvor mange som evt. møter opp på en slik sammenkomst? Er jo ikke sikkert vi trenger så enorm plass heller. Et gardstun på Gjerdrum feks ;)

A

Hvilken annen Volvo-klubb er det da? Volvo-klubben Trøndelag? :p
Er ganske mange aktive medlemmer her da, egentlig. Største landsdekkende Volvo-klubb da? Næh, vet ikke jeg.

Er såpass optimist at jeg tror vi er størst iallefall. :p

Wrasko
11/10/10, 21:58
Volvoklubben Norge .. Gubbeklubben....

Lightyear
11/10/10, 22:12
Tenkte innmeldte medlemmer og ikke brukere på forumet jeg da. Det er litt for mange som sitter på gjerdet og ikke melder seg inn ;)

A

Joakim-G_R
11/10/10, 22:14
Virket som mer veteran og 140, 160 og 1800-seriene der da..?

Artig med "medlemsblad" da, det hadde vært gøy å fått til her og etterhvert, langt frem i tid. :)

Joakim-G_R
11/10/10, 22:15
Tenkte innmeldte medlemmer og ikke brukere på forumet jeg da. Det er litt for mange som sitter på gjerdet og ikke melder seg inn ;)

A

Ca 210 betalende ellernoe tenker jeg?

gaupe
11/10/10, 22:49
Ca 210 betalende ellernoe tenker jeg?

Enda fleire, vart vel 15 nye på søndag også :)

Joakim-G_R
11/10/10, 22:50
Ser lovende ut! :)

mrstfu
16/10/10, 00:26
Da har vi fått svar fra Q-Park, og jeg har snakket med de om dette her.
Q-Park var veldig positive, og det skjønner jeg jo godt. :)

Det vil koste klubben penger for å stå der! Og for den prisen kan vi arrangere 3-4 treff på Gardermoen i året faktisk.. så da faller det seg naturlig at VCCN ikke vil stå for ett slikt treff. Vi skal så klart jobbe videre med å få til dette, men som dere sikkert har skjønt nå så ønsker vi å gjøre dette seriøst og på en slik måte at vi er velkomne og har tillattelse til å være på stedet. :)

Kom gjerne med forslag og tips, men vi har noen steder vi skal undersøke nærmere :)

dette var jævli synd, hadde gledet meg veldig til noe sånt noe, men det faller godt inn med den generelle oppfatninga jeg har av QPark, suger penger der de kan. synd, spesielt ettersom, som det har blitt sagt, Bilia var såpass med på dette. Bare synd de er eiere, og ikke juridiske formyndere, som jeg ble opplyst om for en stund sida.

Keep searching, folkens, og som Lightyear sa, et gårdstund på¨Gjerdrum hørtse bra ut:D

etter treffet på Gardermoen veit jeg det er mennesker i nærheten med gode påsmurte evner, catch my drift, anyone?:D

SkjenneM
16/10/10, 00:46
hadde vært kjekt om det hadde vært litt mer i setrum av akershus. med tanke på keegene i asker og bærum. tar jo nesten en time fra sandvika til lillestrøm...

Joakim-G_R
16/10/10, 00:50
Er ikke akkurat mange keeger fra Sandvika her, de henger vel mest på bimmers.no, og prater soting eller enderør fra bonrath..

SkjenneM
16/10/10, 00:53
det er da alltids noen.. moslet mener jeg holder til utti der.. var bare et forslag :)

Joakim-G_R
16/10/10, 00:56
Joda. Men Lillestrøm er jo ganske sentralt, men nå ble det jo ikke den plassen uansett. :)

Må nevne at tilogmed Norges Varemesse ligger i lillestrøm, trossalt....... :p

gaupe
16/10/10, 08:16
hadde vært kjekt om det hadde vært litt mer i setrum av akershus. med tanke på keegene i asker og bærum. tar jo nesten en time fra sandvika til lillestrøm...

Sentrum av Akershus, er Oslo :) Vi har nok suverent mest medlemmar i Akershus frå Romerike.

PVT
22/10/10, 10:11
Er ikke akkurat mange keeger fra Sandvika her, de henger vel mest på bimmers.no, og prater soting eller enderør fra bonrath..

er viktig det ja, du glemte billige kopier av m3 speil. henger som regel i garasje anlegget under storsentret. men lillestrømm er jo noe bedre en gardemoen, da begynner det å bli ett stykke

Sjemek
25/10/10, 18:04
Syns ingerstrand er ganske koselig sted for Volvoer som sakt :) Men lillestrøm er ganske sentralt for alle sammen. Når blir det eventuelt ?

Joakim-G_R
25/10/10, 20:00
Ingierstrand er utelukket for min del iallefall. Alltid mye drit med p-vakter og dritt der.

Per Turbo
26/10/10, 15:03
Tyrigrava er jo også en mulighet..

gaupe
26/10/10, 15:08
Tyrigrava er jo også en mulighet..

Er vel ganske opptatt der?

Per Turbo
26/10/10, 15:16
Er vel bare å sjekke det. Må da være muligheter for å låne plassen en dag i månenden der ute?

EDIT: Sjekket! Snakket med de der ute og der var vi veldig velkommen. De foreslo mandager eller torsdager, da er det ingen andre som har noe fast opplegg der ute.

hovree
26/10/10, 15:42
Er vel bare å sjekke det. Må da være muligheter for å låne plassen en dag i månenden der ute?

EDIT: Sjekket! Snakket med de der ute og der var vi veldig velkommen. De foreslo mandager eller torsdager, da er det ingen andre som har noe fast opplegg der ute.

hørtes jo flott ut det

Joakim-G_R
26/10/10, 19:48
Høres bra ut, Per.

Lillegutt
26/10/10, 20:45
:) er med jeg:)

SkjenneM
26/10/10, 21:21
kom med kart! :) er vel like ved kølabotn? (kolbotn) er med jeg i tilfelle :D

Joakim-G_R
26/10/10, 21:22
http://maps.google.no/maps?f=q&source=s_q&hl=no&geocode=&q=Tyrigrava&sll=61.143235,9.09668&sspn=11.213654,39.331055&ie=UTF8&hq=Tyrigrava&hnear=&ll=59.796835,10.776901&spn=0.09102,0.307274&z=12&iwloc=A

Per Turbo
26/10/10, 21:26
Ligger på Gamle Mossevei mellom Kolbotn og Tusenfryd langs Gjersjøen :)

TH-TUNING
27/10/10, 09:29
Er med jeg :D

Bear
27/10/10, 10:26
må nok ta en tur jeg å;)

Turbo-HF
27/10/10, 10:32
Er med jeg :D

Jeg også kommer.. ;-) Når?

mrstfu
31/10/10, 01:19
Jeg også kommer.. ;-) Når?

helt riktig, NÅR? jeg kommer:D

Volvo-245-
31/10/10, 01:52
I'm inn. Når da?

Sjemek
01/11/10, 19:05
Så bra Torsdag dn 4/11 ? kl 6?

Per Turbo
01/11/10, 19:36
Vi har ikke avtalt noe med Tyrigrava enda.

Dessuten er det off-season og det stenger kl 18 på andre dager enn tirsdag og onsdager hvor det er AmCar og MC.

mrstfu
01/11/10, 23:22
ser den. så for oss treffkåte idioter er det vel bare en ene utveien å møtes et eller annet sted:D

men Tyrigrava høres bra ut, blir mye bommer for de som bor på andre sida, men er et bra sted.

Joakim-G_R
01/11/10, 23:49
Tyrigrava er kjempefint. Der går det å kjøpe både pølser som ble ønsket tidligere, og en ordentlig middag om man vil ha det.

Bommer bør ikke være noe problem når det er snakk om 1 gang i mnd, det er verdt å betale noen bompenger for å kunne være helt sjef, kongen på haugen, og lyge buksene av seg. :)

mrstfu
01/11/10, 23:51
Bommer bør ikke være noe problem når det er snakk om 1 gang i mnd, det er verdt å betale noen bompenger for å kunne være helt sjef, kongen på haugen, og lyge buksene av seg. :)

SKJØNNER IKKE HVA DU SNAKKER OM!

det høres ikke ut som oppførsel hos medlemmer av den respektable Volvo Car Club Norway.

Joakim-G_R
01/11/10, 23:55
Den ene er jo mer sjef enn den andre, med både linselykter og angeleyes. :D
Har tro på at dette kan bli trevli.

mrstfu
03/11/10, 00:58
sant det, jeg er litt sjef:D

men det om angeleyes kan du legge fra deg tanken på, det skjer ikke. bilene er tross alt fremdeles svensk.

akkurat den diskusjonen har jeg hatt MANGE ganger, med idioter som kommer og spør " hvordan er det å kjøre kineser?" eller Ford, for den saks skyld.

Og jeg liner opp den ene replikken etter den andre om hvor svensk bilen min er, at dette er før både ford og Geely, og hvor bra det er.

hjelper ikke da...

Turbo-HF
04/11/10, 15:25
Så med andre ord, ikveld utgår.. Hva med noe i helgen, et sted? ;)

Per Turbo
04/11/10, 15:28
Som nevnt tidligere så må dere gjerne møtes på eget initiativ, bare flott det. Men da blir det uten VCCN sitt ansvar og vi skal ikke blandes inn som klubb.

Skal jobbe i helgen, men det også i en Volvo ;)

mrstfu
06/11/10, 00:03
de fleste av oss har jakker og vinterdekk, så kulde og snø er inget problem. men det er som du sier, bli enige om en tid og et sted, jeg er med:D

Turbo-HF
13/11/10, 13:10
Venter fremdeles... Hva med til uken? ;) Burde vel klare noe før jul og nyttår?

Per Turbo
13/11/10, 14:48
Vi har fått til en avtale, som vil gjelde fra våren. Dette blir treff på fast basis.

andersg
13/11/10, 15:00
Andersg liker dette!

Turbo-HF
13/11/10, 15:02
*Liker meget godt!* Bra, Per & Co. :)

Joakim-G_R
14/11/10, 00:04
Vi har fått til en avtale, som vil gjelde fra våren. Dette blir treff på fast basis.

Dette høres bra ut, Per! Noen teaser om hvor det er? :)

Per Turbo
14/11/10, 13:26
Vi har løst dette..

Les mer her :) (http://forum.vccn.no/showthread.php?p=194416#post194416)