PDA

Vis full versjon : Montering av aussie locker. Div spm



Mr. Crepsley
08/09/10, 17:31
Hei!

Driver nå å monterer aussie lockeren jeg fikk i posten nå. Har aldri skrudd på en bakaksel før, her kommer noen spørsmål rundt dette.

Har demontert bremser, stikkaksler og diffen. Skal nå begynne å plukke differensialen fra hverandre, så jeg kan montere aussie lockeren. Det bør vel gjerne være nye lager når dette monteres, men lagrene ser utrolig fine ut, og viser ikke tegn til noen slitasje. Så lurer derfor på om det er noen mulighet for å demontere dem uten å ødelegge dem, så jeg kanskje kan bruke dem på nytt ?

Det er det første spørsmålet mitt, men er helt sikker på at det blir flere etterhvert :)

emilhetty
08/09/10, 20:14
Putte diffen først i frysern, også varmen du lagera etterpå funker nok.

Men hvorfor skal du ha av lagera hvis du ikke skal bytte dem?
Går fint å montere lockern uten å ta av lagera!

Mr. Crepsley
17/10/10, 15:46
Har ikke fått gjort mer siden sist siden jeg har hatt litt problemer med helsa..

Uansett, skal til å fortsette nå. Må jeg ikke ha av med det ene lageret for å få av den store plata (shims?) som dekker til boltene for utvekslinga? Denne må jo av for å få lockern inn, eller tar jeg feil?

Prøver å bruke denne (http://www.youtube.com/watch?v=ruklIjF7orA) som guide, men den har ikke den platen så får ikke sett hvordan jeg skal gjøre det der.

VolvoR-Sport
17/10/10, 16:18
må vell ikke av med kronhjulet, men jeg gjorde det for å komme til lettere :)
følger jo med en fin guide på montering? jeg fikk hvertfall det

Mr. Crepsley
17/10/10, 16:21
Så det går uten å ta det av? Du demonterte vel lagre også?

Joakim-G_R
17/10/10, 16:28
Hvorfor skal du ha av lagrene? Han tar jo ikke av lagrene i filmen heller? :p

Mr. Crepsley
17/10/10, 16:32
Jeg skulle ha av lagrene, fordi jeg trodde jeg måtte det. Men siden jeg ikke trenger det, skal jeg selvfølgelig ikke det. Men ser for meg at jeg må ha av kronhjulet, for å komme skikkelig til. Men skal jeg av med det, må jeg gjøre noe med den tynne platen som ligger over boltene, ser for meg at for denne skal av, må også det ene lageret. Ligger den der som en distanse skive mellom lager og kronhjul, eller er det bare for å beskytte hodene til boltene? I begge tilfeller kan jeg vel kutte av litt på diameteren?

Joakim-G_R
17/10/10, 16:57
Den er der for å sikre at ikke boltene evt skal løsne og dette ut i diffhuset, ble jeg fortalt. :)

Mr. Crepsley
17/10/10, 17:06
Så da kan jeg kappe den til litt? Så på et bilde av en annen som har kappet den/fjernet den. http://www1.garaget.org/archive/128/127108/189563/189563-2055814.jpg

Ottoturbo
17/10/10, 18:15
Kapp det av ja. Sett differentialer uten slik deksel. Du må skru av kronhjulet ja, og så må du muligens slipe litt av huset for å få inn delene. Må det på min, men det er Sparatn Locker.

Joakim-G_R
17/10/10, 18:19
Å, du mener speedoringen. Den bør du vel ha hel.

Mr. Crepsley
17/10/10, 18:23
Nei, mener ikke speedoringen. Den på bildet har ikke den plata jeg snakker om, derfor jeg tror det ikke gjør noe om jeg kapper den vekk, men beholder innerdeln av plata, i tilfelle den har en dobbelfunksjon som shims i tillegg.

R.G
17/10/10, 19:02
bare å kappe av den plata over bolta. kjører uten den på en lsd diff, sånn som på bilde

Mr. Crepsley
17/10/10, 19:06
Høres bra ut, skal ta den med på jobb en dag og montere den ferdig der da.

Joakim-G_R
17/10/10, 19:06
den på bildet kalles vel ikke LSD.. Men poenget ditt er det samme. :)

rogern
17/10/10, 19:27
har montert powertrax locker på 2 biler. det dekslet/plata over boltene kappa jeg vekk.
gjorde ingenting med speedoring. slipte ikke noe i huset heller.
men hadde av kronhjulet for og få inn lockern. jeg bytta også lagre.
bruk loctite på boltene til kronhjulet.

hmm.. var vel sånn at man måtte sette inn den halvdelen av locker som skal lengst unna kronhjulet først. er pga utforminga av diffhuset. setter man inne halvdelen nærmest kronhjulet først trur jeg ikke man får inn den andre.

min locker skulle smøres inn med hjullagerfett ved montering. vet ikke om det gjelder din men. har du fått noe for og måle klaring?

momentet på boltene til overfalla husker jeg ikke men har det i verkstedet hvis du ikke finner det. ligger sikkert på nett.

Kuleberg
17/10/10, 19:32
slenger inn den midre delen som er lengst vekk fra kronhjulet sist hvis ikke jeg husker feil. gjore dette for et par dager sia. Var morro med sperre, men nå savner man jo bare motor plutselig:P
Forresten, er det lock-right'n du snakker om? for det er jo ikke en aussie

rogern
17/10/10, 19:39
det er mulig. de må inn i riktig rekkefølge iallefall :)

hvis det var meg du spurte så var det powertrax "no-slip"
jeg har montert.
ganske likt som aussie lockern ser det ut som.

http://www.summitracing.com/parts/PWT-92-0430-2700

Mr. Crepsley
17/10/10, 20:12
Vet ikke hva den på bildet er, men det var ikke poenget uansett :)

Har fått svar nå på det jeg lurte på, så nå er det bare å montere. Takker for svar :)