PDA

Vis full versjon : Renske katalysator for innmat. Lurt???



HAS
07/09/10, 21:07
Vurderer å gjøre dette på min 2,5t da downpipen er skrudd løs alikevel.
Er det noe effekt å hente på dette? Er jo en 13 år gammel katalysator så helt som ny er den ikke. Avgasskravene klarer vel motoren likevel?

mrstfu
07/09/10, 21:16
som det har blitt diskutert i en annen sportseksos tråd, katen er jo en lyddemper på sin måte, så du vil få en god del mer lyd. Vet ikke hvordan lyddemper du har, men det kan godt hende at det høres litt mer "fri eksos" ut. Ang avgasskrav... katalysatoren er jo der for en grunn, kan ikke tenke meg at avgasskravene har blitt mildere/lavere siden bilen din ble produsert, så jeg hadde ikke vært altfor sikker på om den gikk gjennom. Kjøp deg heller en ny katalysator, så har du en med minst mulig motstand, motoren jobber sikkert noe lettere, og du klarer kravene uten problemer :D

nordan27
07/09/10, 21:18
Avgass kravene klarer den ikke ved eu-kontroll ,så det er dumt , ikke noe nevneværdig mere effekt å hente vis du da ikke skal rå trimme

mrstfu
07/09/10, 21:21
sats heller på strake rør rett opp av panseret! eller ut bak forhjula, da får du en bil som høres når den kommer!

nesten som min, med hjemmelagd sportseksos:D

goe
07/09/10, 21:22
Jeg anbefaler å ikke gjøre det. Har ikke prøvd på Volvo før, men renska MB katalysatoren min, og den fikk et slags hol og stygg lyd, samtidig som jeg ikke hadde sjangs på å greie HC-kravet...

HAS
07/09/10, 21:26
Min 90 modell 740 med 230f og 420 000 km på nakken klarer avgasskravet med helt tom katalysator. Men det er vel andre krav til v70'n som er litt nyere kanskje?
Det beste hadde vel vert 3" d.p med tilhørende kat. Men er ikke akkurat billig det da :(

goe
07/09/10, 21:35
Ja men trur de strengere krava kom i 92 . .

MrX
07/09/10, 21:51
Avgassen kan man jukse til med etanol og slikt. Men på de bilene jeg har hørt med rensket katalysator får man en hul og stygg lyd under bilen. Jeg ville hvertfall ikke rensket den.

960T6
10/09/10, 19:54
har renska kat'en på flere biler og de har alle gått gjennom kontrollen...