PDA

Vis full versjon : Aluminium dashbord panel til V70



Nilsebu
07/09/10, 12:41
Hvor går det an å kjøpe dette å evt pris?

Fikk en link fra Kodja om en brukt, men vil sjekke hva de koster nytt før jeg gjør noe.

Takker for svar :)

mrstfu
07/09/10, 13:01
til 850 koster dette hvertfall i overkant av 2 lapper, du finner det på realcar.se... mulig realcar.no og.

Langedal
07/09/10, 13:07
Jeg fant nye slike sett både i aluminium og forskjellige tre-sorter for litt siden. Prøver å finne det igjen... Det var ikke gærn pris på de heller. Tror det var rundt 1000-lappen.

Nilsebu
07/09/10, 13:17
til 850 koster dette hvertfall i overkant av 2 lapper, du finner det på realcar.se... mulig realcar.no og.

Bare carbon på realcar :/

Langedal: Takker :) Håper du finner :)

Langedal
07/09/10, 13:20
Fant en annen nettbutikk som har:
http://www.vipauto.no/catalog/product_info.php?cPath=21_48&products_id=295

Men det var ikke den jeg tenkte på. Fortsetter letingen... :P

MrX
07/09/10, 18:00
Men det der er jo bare slike klistremerker som man klistrer på dashen, ser jo helt ræva ut.

Nero
07/09/10, 18:49
Men det der er jo bare slike klistremerker som man klistrer på dashen, ser jo helt ræva ut.

x2
Kjøpte slik som skulle se ut som carbon til 850'n en gang. Ser helt jævlig jalla ut, reiv det av igjen fort. Waste of money sånn man klistrer på synes jeg:p
Men tipper trådstarter ser etter ordentlige saker, slik at man bytter ut deler av dash for lakkerte/imiterte orginale deler fra fabrikk.

Langedal
07/09/10, 19:16
De jeg fant, men som jeg f... ikke klarer å finne igjen var ikke av typen man klistrer på. De erstatter originale paneler. Har letet og letet i ettermiddag men finner de ikke igjen, men gir ikke opp helt enda.

Nilsebu
07/09/10, 19:53
Trådstarter snakker om The real deal ja :)

Takker for hjelpen :) Du trenger ikke å lete deg ihjel Langedal :P

mrstfu
07/09/10, 21:29
snakker du om slikt? bare i aluminium selvfølgelig?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/525.jpg

var bombesikker på at det er påklistra jeg, ettersom den omkranser klimakontrollen, og ser ut til å bygge litt høyere enn den svarte plasten rundt klimakontroll...

og det jeg refererte til på realcar, var selvfølgelig til 850:
Sorry mac (javascript:openArtpage('VO850501136','h_showi.htm '))

Nilsebu
07/09/10, 22:07
Snakker om det ja. Panelet rundt om giren og midtkonsollen samt rundt cd-spilleren osv..

Blir som dette http://www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid=117881921

Men ville sjekke ny-prisen. Litt kjedelig å by på det, når jeg ikke vet hvor mye jeg har å rutte med denne måneden. Gikk litt bananas oppe hos Volvo :P

mrstfu
07/09/10, 22:51
hehe, ser den. har sikla på aluminium selv jeg, men vet ikke helt hvordan resultatet blir, ettersom aluminium er en kald farge, synes det er lunt og godt i 850en.... hvsi du går for det, legg ut bilder!:D

Nilsebu
07/09/10, 22:56
hvis jeg ikke tar helt feil så hadde Per Turbo det på V70en før han byttet til carbon. Fikk bare sett bilde mens det demonteres, men rundt cd-spiller osv så det bra ut.

Er enig i at eik som du har er lunt og litt mer eksklusivt. På V70en min så er det svart. Både svart og aluminium ser sportslig ut. Men regner med jeg har andre ting å prioritere før det, men kjekt å vite priser osv :)

mrstfu
08/09/10, 00:58
hvis jeg ikke tar helt feil så hadde Per Turbo det på V70en før han byttet til carbon. Fikk bare sett bilde mens det demonteres, men rundt cd-spiller osv så det bra ut.

Er enig i at eik som du har er lunt og litt mer eksklusivt. På V70en min så er det svart. Både svart og aluminium ser sportslig ut. Men regner med jeg har andre ting å prioritere før det, men kjekt å vite priser osv :)

jeg har ikke eik. ikke noe vondt ment, men jeg HATER tre i bil. vet ikke hvorfor, det blir bare feil, jeg har vanlig svart. det jeg mener er at aluminiumen kanskje reflekterer lys, og lyser opp litt mer i mørket, noe jeg ikke vil. liker at kupeen er helt svart, unntatt instrumentet, om natta. samtidig ser det jo jævli stilig ut i dagslys da... vetta faen, får se.

ThePlace
09/09/10, 19:45
Den orginale aluminiumen kom i tre typer, bakgrunnen er aluminiumsgrå på alle men de har da 3 forskjellige rutemønstre dersom du ser nøye etter.
På avstand ser man ikke rutemønstrene.
Jeg sjekket pris på de 3 delene i carbon hos Volvo i våres, 11-12000,- :cool:
De i aluminium er en god del rimeligere, dersom de fortsatt er å skaffe hos Volvo.
Det lå et sett på Finn til 1500,- for en tid tilbake.

Nero
09/09/10, 20:51
mrstfu:
Står jo LOOK ADHESIVE på det interiør kitet i alu/carbon som Realcar.no selger. Jeg kjøpte dette av BCB som de påsto er samme greiene, det var bare plastikk jalla med dobbeltsidig teip som limes på. Kan ikke si noe om det realcar selger av det her er i ekte materialer, men utifra bilder og tekst tviler jeg på det, bør vel spørre de før du kjøper. Uansett så må det limes/teipes på, siden det kun er "flak" som du ser på bildene.
Så gå enten for "the real deal" eller la være spør du meg:p Kan nesten ikke forstå hvorfor du ikke liker det orginale mørke treverket som du viser til som kom i T5R/R og option på visse modeller, ser nesten blankt svart ut når det ikke er lys på det og er pent i sola spør du meg:rolleyes:
Men bra ikke alle har samme smak da, ville blitt litt kjedelig:)

mrstfu
09/09/10, 22:15
Kan nesten ikke forstå hvorfor du ikke liker det orginale mørke treverket som du viser til som kom i T5R/R og option på visse modeller, ser nesten blankt svart ut når det ikke er lys på det og er pent i sola spør du meg:rolleyes:
Men bra ikke alle har samme smak da, ville blitt litt kjedelig:)

heh, trudde nesten du skulle begynne å slenge dritt her jeg:D

men det er som du sier, bra vi ikke har samme smak, hadde vært veldig lite variasjon i den norske bilparken...

jeg vet ikke hvorfor jeg ikke liker det, dvs, jeg trur jeg har blitt skada av treverket i fars gamle jeep grand cherokee, det så IKKE bra ut. treverket i en original R er jo pent, uten tvil, men... jeg har bare utviklet en liten avsmak for tremønster... har ingen trehvite vegger hjemme, eneste jeg har synlig treverk på er gitaren, liksom... foretrekker veldig "rent" interiør, og treverket blir litt mye for meg.. det skal jo sies, jeg har aldri kjørt en bil med fint treverk over lengre tid, så jeg har ikke hatt tid til å la det vokse på meg, kan jo fort hende jeg liker det etterhvert.

og hadde jeg hatt en R, hadde jeg akseptert treverket, for å si det sånn:D

Nero
09/09/10, 22:23
hehe, skal ikke slenge noe dritt jeg:p Litt påvirket av at jeg har den mørke treverket selv kan dog være en medvirkende faktor:D
Men enig at det kan bli for mye, liker ikke den lyse rød/brune trefargen Volvo 850 ble levert med f.eks. Selv om jeg kunne tenkt meg å få tak i den ytterst sjeldne typen tre som kom med i noen 850 R, nemlig bjørk eller noe skikkelig hvitt treslag, av en eller annen merkelig grunn:rolleyes:

mrstfu
09/09/10, 22:52
spesielt, men kan jo være kult, er veldig fan av godt sammensatt to-tonet interiør... har du bilder?

liker interiøret til E39 525en til en kamerat av meg, mener det er shadowline-interiør. nesten helt svart, såvidt du ser tremønsteret.... pluss, bmw har alltid hatt veldig digg cockpit, i forhold til volvo så prøver bmw å brette dashen rundt fører, på en måte...

Nero
10/09/10, 16:25
Du tenkte på bjørk eller mitt interiør? Sistnevnte har ikke blitt komplett når det gjelder treverk enda. Litt av en jobb synes jeg å skru ut hele dashbordet, så blir gjort når jeg har tid og lyst en dag:p. Men der blir det grått skinn, grå dash/dørsider, svart "alcantara" tak og inlegg i dører i samme stoff samt treverk type mørk:rolleyes:

Bjørk ser jo ut som bjørk thoug, så tviler på at du med litt "skeptisk" og vanskelig oppvekst med treverk i bil liker det:o:
http://img371.imageshack.us/img371/3007/4863631gh.jpg
Men tror det kunne vært artig å hatt sånn treverk mot et mørkt/svart interiør:)

Men nå har vi vel gått veldig OT her, så ditt svar til mitt innlegg bør vel nesten bli det siste i OT kategorien;)

mrstfu
11/09/10, 01:02
Men nå har vi vel gått veldig OT her, så ditt svar til mitt innlegg bør vel nesten bli det siste i OT kategorien;)

du har rett, vi er veldig offtopic... men det er digg det interiøret der, kan sikkert bli kult med mørkt skinn eller mørk originaldash... men det kommer veldig anpå hvor ekte det ser ut, noen tretyper ser VELDIG plastikk ut, og det er det jeg ikke liker...

når jeg evt trekker om innertaket som du har gjort, kommer jeg til å trekke om hattehylla og, og MULIGENS dashbordet, avhengig av hvor mye plass jeg har, er som kjent ganske tight fit på dashen... men mørk suede hadde vært DIGG!

back to topic.:D

B5254s
16/09/10, 09:46
Noen som fant noe ordentlig? Jeg har en volvo 850 95 mod. som jeg har tenkt til å bytte interiør i (pga vannskader). Jeg har lyst på carbon/aluminium til interiøret. Også lurte jeg på om noen veit om det er mulig å få tak i veldig mørkt interiør til 850 (mest mulig svart)?

Nero
16/09/10, 16:06
Noen som fant noe ordentlig? Jeg har en volvo 850 95 mod. som jeg har tenkt til å bytte interiør i (pga vannskader). Jeg har lyst på carbon/aluminium til interiøret. Også lurte jeg på om noen veit om det er mulig å få tak i veldig mørkt interiør til 850 (mest mulig svart)?

Til 850 får du interiør paneler/dash i :
Beige
Grå
Svart


Treverk kan man få :
Brun/rødaktig eik(?)
Valnøtt (mørk/svart)
Bjørk(lys/hvitt)

Istedefor noen form for treverk så er det jo standard svart plast. Alt det jeg nevte over er orginalt ifra Volvo. Jeg har ikke sett noe annet enn fake carbon, fake alu og fake treverk etc. som man kan få kjøpt uorginalt til 850 serien, altså slik man klistrer utenpå orginale deler.

Aashome
21/09/10, 21:48
Sjekka detta på volvo i forrige uke. fikk tilbud på 3000 for hele pakka. Dette var i aluminium. Men den som sitter bak midtarmlenet fantes ikke i aluminium. Kun i tre eller plast. Er snakk om til x70 dette.

Edit: Må man av med toppen av dashbordet på x70 for å bytte dette?

mrstfu
22/09/10, 15:48
skulle tru det, hvis det er som jeg har inntrykk av, at det skal skrues fast frabaksiden av klimakonsollplater og lignende. men ikke ta meg på ordet, vent og se på delene, er som regel kganske logisk.