Vis full versjon : Montere oljetempmåler på girkassen.
Kunne tenkt meg en oljetemp måler på autolatkassen min.
Har klart å lest meg til at det er enklest å koble den til med bunnpluggen. Men hvordan? Må du bore noe hull, eller er det bare til å legge den inni så er ledningen så tynn at pakningen klarer å holde det tett?
Er ikke akkurat mitt område dette her :P
Takker for svar :)
Frigstad Racing
07/09/10, 19:23
Er vell gjenger på temp føleren. Du kan bore hull og sveise inn en mutter i bunnpanna på kassa og skru inn føleren med loctite.
Off.. har ingen erfaring innen sveising enda.. så får legge dette litt på is :p
Er jo tappeplugg på automatkassen.
Skru inn tempføleren der.
GeTReibeAktienGesellschaf
07/09/10, 22:05
Sitter vel en tempføler fra før i den panna som oljekjøler retur går i.
Den skal varsle feil lampe når temperaturen går over 140*.
Vis du vil ha enda en føler så kan det kanskje gå ann å borre og gjenge opp en plass ved siden av den.
Er jo tappeplugg på automatkassen.
Skru inn tempføleren der.
Når du sier skru inn. Mener du da å bore å gjenge opp sånn så Ghshshskajsakhssajhsa :P sier i siste innlegg ?
Det letteste er vel bare å gå opp på bilextra elns å åpne en eske å se hvordan det fungerer.
det er jo gjenger til bunnpluggen fra før.. du erstatter bunnpluggen med tempsensor...
Da har vi kontrollen :D Takker for hjelpen folkens :)
GeTReibeAktienGesellschaf
07/09/10, 22:19
Kunne tenkt meg en oljetemp måler på autolatkassen min.
Har klart å lest meg til at det er enklest å koble den til med bunnpluggen. Men hvordan? Må du bore noe hull, eller er det bare til å legge den inni så er ledningen så tynn at pakningen klarer å holde det tett?
Er ikke akkurat mitt område dette her :P
Viss det er måler i form av en ledning med ptc/ntc motstand i enden som det som er med multimetere så kan du nesten prøve å putte den sammen med peili pinnen.
Da er det mye mere elegant som morgis sier å sette inn en føler/giver i bunnpluggen med evt reduksjons plugg viss den er giver er mindre.
Høres bra ut. Får sjekke auto gaugen de selger på bilextra om hvordan pluggen er :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.