PDA

Vis full versjon : Tull med lys?



Tollan
06/09/10, 21:39
jeg har litt problemer med lysa på 850'n. når jeg starter bilen kommer ikke lysa på før jeg vrir nøkkelen bittelitt tilbake igjen. jeg får ikke satt på parklys heller. når jeg skrur over på park på bryteren, blinker det såvidt i lysa en gang, og de står fortsatt på. jeg får satt på park hvis jeg lar vær å vri nøkkelen tilbake litt, men da virker ikke blinklys. hjelp? :rolleyes:

Robert
06/09/10, 21:46
Er vel tenningslåsen som har streika.

Tollan
06/09/10, 21:49
kødder den til så mye med parklys, lysbryteren osv altså? peiling på om det er dyrt å bytte med tanke på programering osv?

mrstfu
06/09/10, 22:00
det har vært masse tråder om programmering av alarm, og at du må muligens bytte antenneringen rundt tenningslåsen, eller noe i den dur. gjør et lite alarmsøk her i forumet, og du finner sikkert. trur volvo må programmere den for deg, men det skulle ikke koste skjorta, synes tilogmed en sokk er litt i drøyeste laget...

Tollan
06/09/10, 22:02
hehe, ja hvis det blir en liten g-streng skal jeg vurdere å la de gjøre det ;)

mrstfu
06/09/10, 22:08
du tok den. bra:D

fant du noe av alarmtråder? har ikke alarm sjæl, så kan ikke svare veldig godt her, men trur Morgis har en del kunnskap om emnet. det jeg har hvertfall fått inntrykk av er at du bytter selve tenningslåsen, men en eller annen ring som er kompatibel med nøkkelen skal flyttes over på den nye låsen.... men ikke hør på meg, som sagt, kun det jeg har fått inntrykk av, og det er sikkert feil:D

Tollan
06/09/10, 22:17
hehe! virker som morgis har en del kunnskap om det meste med 850 spør du meg :P ja jeg tror jeg skjønte nesten hva du mente med den ringen, men tror du det lønner seg å kjøpe ny tenningslås? stor sjangs for å få samme problem ganske fort igjen ved kjøp av brukt vel?

mrstfu
06/09/10, 23:40
Morgis kan det meste om disse bilene, har hatt en del spørsmålsrunder med han. han brenner jo litt for Volvo, ettersom han har et par, og var med å starte VCCN. i tillegg har han jo hatt fra hverandre hele sin T5-R, hatt fra hverandre en 850 AWD, og skrudd begge to sammen til et monster av en bil.

Som jeg forsåvidt hadde kjøpt av han, hadde jeg hatt penga. :D
Han har vel skrudd opp ca hver eneste bolt på 850, så han er god å ha:D


Ang tenningslåsen, det kommer anpå hvordan den brukte tenningslåsen er brukt... er vel ikke mulig å finne ut om den er veldig slitt eller bare brukt uten å montere den, men du skal være velig uheldig for å finne en som er like slitt. Veit ikke hvor mye sånt koster på Volvo, eller om du i det hele tatt får den lenger. Send en PM til Morgis og hør, har sikkert noe skummelt på lager:D

ola normann
07/09/10, 06:56
Hvis det er tenningslåsen så er det vel mulig å kun bytte den elektriske kontakten og ikke hele tenningslåsen. Da er det vel ikke nødvendig med programmering av nøkkel regner jeg med.

Morgis
07/09/10, 07:31
Hvis det er tenningslåsen så er det vel mulig å kun bytte den elektriske kontakten og ikke hele tenningslåsen. Da er det vel ikke nødvendig med programmering av nøkkel regner jeg med.

Høres riktig ut.

Til trådstarter. Du har nok ikke noe immobilizer på din 95mod, altså denne alarmringen rundt tenningslåsen. Ble vel ikke standard før i 97 på alarmsystemene....

Kontaktstykket bak på tenningslåsen din er mest trolig dårlig (9447803)
Går mange forskjellige strømsignaler gjennom der, til radio, lys, kupevifter osv osv.
I ditt tilfelle er det kretsen til lys som er dårlig.

Tror ikke den kan koste fryktelig mye å skifte.

Tollan
07/09/10, 15:28
Høres riktig ut.

Til trådstarter. Du har nok ikke noe immobilizer på din 95mod, altså denne alarmringen rundt tenningslåsen. Ble vel ikke standard før i 97 på alarmsystemene....

Kontaktstykket bak på tenningslåsen din er mest trolig dårlig (9447803)
Går mange forskjellige strømsignaler gjennom der, til radio, lys, kupevifter osv osv.
I ditt tilfelle er det kretsen til lys som er dårlig.

Tror ikke den kan koste fryktelig mye å skifte.

Takk for svar :) du har ikke tilfeldigvis en sånn liggende da?:rolleyes:

Morgis
07/09/10, 15:31
desverre ;)

Slettmyr
07/09/10, 15:37
Takk for svar :) du har ikke tilfeldigvis en sånn liggende da?:rolleyes:

Mener jeg har et liggende ;)

Tollan
07/09/10, 15:42
hvis det er problemet på bilen min, hvor mye skal du evt ha for den? :)

Slettmyr
07/09/10, 15:46
hvis det er problemet på bilen min, hvor mye skal du evt ha for den? :)

Må se om jeg finner den, så kan sende deg en PM så blir vi vell enig om pris;)

Tollan
07/09/10, 15:50
Høres bra ut:) takk :) men morgis, er du sikker på at det er den som er problemet? og at jeg ikke må programere noe hvis jeg bytter den? :)

Morgis
07/09/10, 15:54
er ikke sikker på at det er den som er feilen. men kan heller ikke se for meg noen andre feil :)
Den må ikke omprogrameres.
Det er ikke tenningsLÅSEN, det er et kontaktstykke for strømmen som festes på baksiden av tenningslåsen som vrir seg rundt slik som feks kupeviftehastighetsbryterene i eldre biler..
Som du ser på vedlegget, er "starter switch" en løs del fra tenningslåsen.
Det er den jeg mener du trenger.

Tollan
07/09/10, 17:43
okey, men tror du den kan være med på å nullstille klokka i dasjen når jeg skrur på tenninga innimellom? skjer ikke vær gang men innimellom.. :P

Morgis
07/09/10, 18:52
kan godt være det ja

Tollan
07/09/10, 22:19
okey. Er litt grønn når det gjelder tenning og slike deler, du har ikke en anvisning av noe slag som jeg kan jobbe utifra når jeg skal bytte den delen? :)

Morgis
07/09/10, 22:25
dårlig med det desverre :)

Tollan
07/09/10, 22:30
Okey;)