Vis full versjon : Biltema dempere?
Yo!
Jeg skal godkjenne bilen min i oktober, og jeg MÅ bytte dempere!
Kan jeg kjøpe biltema dempere? Vil helst ha det billigst mulig!
Og jeg skal bare ha bilen i vinter så selger jeg den, så trenger ikke noe kjempe dyre greier! :)
Og vil ikke høre at de suger bare fordi det er Biltema, men om noen har erfaring med disse! :D
Jeg vil anta de er mer en bra nok til å få godkjent bilen i oktober med de.
Mysemannen
06/09/10, 21:35
De demper og er billige, løp å kjøp :p
TurboHansen
06/09/10, 21:45
Har ikke selv erfaring med biltema dempere, og ikke vil jeg ha det heller :p Men sachs dempere er jo ikke så dyrt det da, pluss at det er jo kvalitet. Er jo kjipt å legge penger i biltema dempere om dem så ryker å må bytte en gang til ;)
Jeg kjøpte biltemadempere bare for å godkjenne en bil. det var bare så vidt de gikk gjennom kontrollen. var 1% unna fra å bli 2er feil. splitter ny..
Hadde biltema oljedempere fram på min 940 før jeg byttet til kyb gr.2 dempere (gass). Enorm forskjell! Men biltemademperne fungerte jo de også, selv om det var som en båt å kjøre med...... ikke noe problem på EU med de jeg hvertfall:)
dei holder i 14 daga.. så kan du bruke dei som sykkel pumpe....
BCB har jo rimelige sachs dempere, rundt 800kr stykket, eller eventuelt G&M sport til samme prisen. De har jeg og veldig fornøyd :)
Siden det er en rimelig løsning her, hva med Kyb dempere? Kommer unna med komplett sett for ca 1200kr
Yo!
Jeg skal godkjenne bilen min i oktober, og jeg MÅ bytte dempere!
Kan jeg kjøpe biltema dempere? Vil helst ha det billigst mulig!
Og jeg skal bare ha bilen i vinter så selger jeg den, så trenger ikke noe kjempe dyre greier! :)
Og vil ikke høre at de suger bare fordi det er Biltema, men om noen har erfaring med disse! :D
Haha, skal du selge etter denne vintern og? Haha :p
Tror jeg ville satsa på noe annet. Har hørt mye ulumskheter om biltema demperne.
Uberhenrik
07/09/10, 11:23
Jeg har gassdempere fra biltema forran (intill videre) har hatt de i et år nå snart, og har fungert bra, og fungerer fortsatt.
Jeg leste mye negativt om oljedemperene dems så jeg styrte unna de.
Er ikke ikke demperne på Biltema KYB?
Joakim-G_R
07/09/10, 12:08
Det tviler jeg på.
Satt noen tema-dempere i noen fjærbein jeg handla en gang, klarte ikke holde seg oppe engang. sank jo rett i bunn. :)
Stefarmin måtte impuls-kjøpe noen dempere en gang, og da prøvde han biltema. Gjennomslag på 2 av 4 dempere, fikk byttet de 2, og da var det gjennomslag på 1av 4. Byttet inn alle 4 gitt..
Uberhenrik
07/09/10, 14:03
Hvis man skal ha biltema, styr unna olje dempere hvertfall.
Bruk gass, men det ville jeg gjort uansett hvordan demper jeg skulle ha.
Ja gassdemperene fra biltema har jeg hørt gode ord om.
Kjøpte Biltema dempere til 740n jeg hadde bak,lakk olje etter ei uke hehe
bruker gass dempere fra biltema funker fint de. er olje demperne du skal styre unna.
Satt noen tema-dempere i noen fjærbein jeg handla en gang, klarte ikke holde seg oppe engang. sank jo rett i bunn. :)
Det kan kanskje ha noe med hvor gamle de var..
Når jeg bytta dempra mine nå for noen uker sida så var de gamle (Volvo original / Sachs) så mjuke at jeg dytta de inn med pekefingeren - klonk - også ble de i bånn.. Så det trenger ikke nødvendigvis å være fordi det var biltema ;)
Joakim-G_R
07/09/10, 16:09
De jeg hadde gikk i bunn av seg selv. :)
Joda.. :p men var nok ikke veldig mange flere kilometer før mine også hadde gjort det .. ;)
Joakim-G_R
07/09/10, 16:22
Nei, det spørs.
Men for å oppsummere her da: Gassdemperne virker som "de fleste" er fornøyd med, oljedemperne styrer man langt unna.
http://www.summitracing.com/search/year/1991/make/VOLVO/model/940/Department/Chassis-Suspension/?Ns=Rank|Asc
Her har du greie dempere til grei pris.
jeg hadde billig dempere fra bcb før jeg bytta til bilstein på 745 ikke no og si om di... olje dempere fra biltema er no DRIT
biltema fjerner noe inni demperen slik at den bare leverer halve levetiden , kjøp heller fra mekonomen :)
Joakim-G_R
08/09/10, 00:01
biltema fjerner noe inni demperen slik at den bare leverer halve levetiden , kjøp heller fra mekonomen :)
Og hvor har du det fra? :)
Siden det er en rimelig løsning her, hva med Kyb dempere? Kommer unna med komplett sett for ca 1200kr
Hvor?
Hvor?
ebay.. Endte opp på 1200kr inkl frakt og mva på nye dempere som jeg kjøpte der i fjor..
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.