PDA

Vis full versjon : Hvordan skifte vakumklokke på varmeapperat?



Carpo
06/09/10, 20:28
Hei.

Har funnet ut den den vakumklokken som sitter på førersiden, lengst mot fører lekker. Hvordan er det å skifte den? Er det noen måte å skifte den på uten å ha ut hele greia?

ChrML
06/09/10, 20:43
Trenger ikke ut med hele klima for å bytte sånt. Det skal bare være å huke av staget det styrer og skru løs. Hvertfall de jeg har kikket litt nøyere på. Trenger bare av med lydplata under rattet hvis jeg husker rett.

Carpo
06/09/10, 20:53
Trenger ikke ut med hele klima for å bytte sånt. Det skal bare være å huke av staget det styrer og skru løs. Hvertfall de jeg har kikket litt nøyere på. Trenger bare av med lydplata under rattet hvis jeg husker rett.

men vakumklokken sitter jo med to muttre på innsiden av varmeapperatet. Å hvordan skal jeg få huket av staget som sitter INNI varmeapperatet?

ChrML
06/09/10, 20:56
men vakumklokken sitter jo med to muttre på innsiden av varmeapperatet. Å hvordan skal jeg få huket av staget som sitter INNI varmeapperatet?
Åja, det er dem, ja. En av dem som går inn i varmeapparatet ved førersiden og beveger spjeldet som styrer hvor lufta skal gå?

Hvis du tar av midtkonsollen og luftefordeleren som går fra klimakassa og opp i dashbordet som er bak midtkonsollen så kan du nok skru ut mutterene ved å vri på det store spjeldet manuellt for å komme til inni der.

Har ikke gjordt det selv, men hvis jeg husker riktig hvordan det så ut inni der så er skal det gå.

Carpo
07/09/10, 17:41
Noen som har gjort det som veit hvordan det skal jøres???