PDA

Vis full versjon : Multilink MK2 foringer som er bedre enn originale



ChrML
14/01/10, 16:31
Noen som har tenkt noe på løsninger for å lage bedre foringer enn originalt til multilink MK2? Et nytt sett med originale foringer til bakstillinga koster bare 14 000 kr og som alle veit så holder gummiforinger i 1 år og så er de like myke som de var :D.

For min del så skal jeg ikke ha noe sinnsykt hard som fex POM, men kanskje Superflex eller Powerflex.

Det eneste jeg har fått med meg kan brukes er Superflex foringer til kyllingbeina foran på 940 som kan brukes bak til øvre opphenget på krengestaget. Som er greit nok og blir nok bestillt ekstra når foringer til forstilling bestilles :), men kan se for meg at det er foringer som merkes en del bedre enn den til krengestaget som bør byttes bak.

Problemet bak er at det er så mange spesielle foringer med gjenger og spesielle innfestinger stikkende ut av. Er ikke bare å dreie til en Superflex stang å presse inn har jeg inntrykk av.

TeamBørnOut
14/01/10, 17:19
NAAAAAF!! skrev langt fint innlegg som seff ble borte!!

jeg får prøve å huske litt av det!


Jeg ville ikke byttet alle. noen av foringene blir jo aldri slitt. og andre holder sikkert 40år..
Jeg ville ikke kostet på meg:
2
3
8
9
16
37
38(jeg har ikke sett noen som har vært herpa / kommet ut)
43

Men jeg ville uansett byttet ut:
27
28
29
Og foringene som holder diffen oppe i framkant(ser de ikke på bildet)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/1108.jpg

A.Finstad
15/01/10, 10:58
hvorfor ikke 16 og 8? det er jo foringer til de nedre bærebruene

TeamBørnOut
15/01/10, 11:05
Det er bare foringene til staget som justerer spissinga. de er ganske så solide og virker ikke på de jeg har her som at det er noe slark. det hadde man merket godt når man ga på og den hadde svingt litt hit og dit med ræva.

ChrML
15/01/10, 14:31
Takk for innlegget, TBO!

Bakre foring på bærebro som holder navet har masse små sprekker i min, men den gjør jobben sin, bare ser helt jævlig ut. Veit ikke om det er noe som bør byttes.

En kamerat av TurboHansen mente på at noen har utviklet polyurethan foringer til MK2 bakstilling, ingen som har hørt noe om det her?

TeamBørnOut
15/01/10, 14:49
trur ikke noen har det. det er ikke mange som kjører med disse bakstillingene. gikk mye rykter i fjor og i forfjor. men det var mine POM foringer som hadde laget rykter :P