PDA

Vis full versjon : Varsellamper



flarssen
14/01/10, 13:16
Har mekket en del på instrumenthuset i 940'en i det siste, og fant ut at det er en kabel med topols kontakt som går til to varsellamper. Disse er overdriveindikatorer for hhv. manuell og automatkasse. Bilen har ikke overdrive i det hele tatt, så her har man jo to reservepærer? Lurer egentlig på om instrumenthuset har vært byttet. Det er bl.a. merker etter pæreholder ved hullet for dieselglødelampa.
Fra speedometeret er det forbindelse til en servicelampe. Hvordan fungerer dette og hvordan blir disse resatt (bortsett fra å fjerne pæra, slik det gjort på min:))?

ArneR
14/01/10, 17:32
Hvilken årsmodell er bilen? Om den er fra før 95(?) har du et diagnosestikk ved avstiveren på dempertårnet på førersiden..

TeamBørnOut
14/01/10, 17:37
man har masse ekstra på alle utgaver. Da slipper dieselen få en utgave, bensin den andre og manuel / automat biler en hver.. penger og problemer spart

jonass
14/01/10, 17:51
nok et eksempel på volvos smarte løsninger, alt ligger klart til motor bytte

flarssen
14/01/10, 20:15
Hvilken årsmodell er bilen? Om den er fra før 95(?) har du et diagnosestikk ved avstiveren på dempertårnet på førersiden..
Det er en 94 modell. Mener du at service lampa kan resettes fra diagnoseboksen?

ArneR
14/01/10, 20:29
Japp..

Sett den lille ledningen i stikk 2 (for feilkoder i bensinhjernen) eller 6 (for feilkoder i tenningshjernen) og trykk inn knappen 1 sekund. Da vil den blinke fram eventuelle feilkoder som er lagret. Feilkodene kommer i formatet blink, blink blink, blink.

Når alle feilkoder er lest ut, holder du inne knappen i 5 sekunder og slipper, lampen vil begynne å lyse, og akkurat i det du ser det holder du knappen inne i nye 5 sekunder.

Lampen skal ikke begynne å lyse igjen, da har du ikke holdt knappen nede lenge nok.

Når du ser at den ikke lyser, trykker du igjen knappen ned 1 sekund, om du har slettet feilkodene vil lampen blinke 1-1-1.

flarssen
14/01/10, 20:51
Tenker du på motorfeillampa? Jeg snakker om en det står "service" på (lampe nummer tre fra venstre). Siden den er linket til speedometeret, regnet jeg med at den indikerte serviceintervallene. Mulig diagnoseboksen resetter begge?

ArneR
14/01/10, 20:53
Oi, da tenkte jeg feil ja, beklager..

Servicelampe har jeg desverre ingen formening om hvordan man resetter..

flarssen
14/01/10, 21:28
Oi, da tenkte jeg feil ja, beklager..

Servicelampe har jeg desverre ingen formening om hvordan man resetter..
Er ikke så farlig. Ren nysgjerrighet. Spiller liten rolle da garantien er gått ut :).