Vis full versjon : Hvordan få intercoler blank?
Har en intercoler som jeg skulle hatt blank, veit ikke hva som er på den men tror det kan være lakk, går det an å lakke den uten problemer om jeg ikke får det bort?
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/402.jpg
lakkfjerner evt glassblåsin (vet ikke hvor happy registeret blir men det kan vel likegodt lakkes sølv). Så våtsliping med fint papir og en kosestund med autosol.
Jeg personlig ville gitt beng, det tar for lang tid og holder ikke så lenge siden den sitter i fronten på bilen der all dritt, møkk, stein og veislafs er.
gull pilen
06/09/10, 11:51
ser bedre ut å ha den mørk enn blank...
drar mye uønsket oppmerksomhet når den er blank..
lyser opp gjennom grillen..
Beste som finnes til det er et stort kar med malingsfjerner... man blir sprø lenge før man får glassblåst den ren.. :p
Da blir den sort =)
Heilt enig, ha den svart. Eg skal male min alucooler svart.
bare dere som skal lakkere intercoolera deres husker å bruke en lakk som "puster" da en tett lakk kommer til å holde på varmen i stedet for å kjøle lufta!
bare dere som skal lakkere intercoolera deres husker å bruke en lakk som "puster" da en tett lakk kommer til å holde på varmen i stedet for å kjøle lufta!
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=83
gull pilen
14/09/10, 10:55
jeg fant bare noe halvblank svart å klinte på der man kan se intercooleren fra utsiden... funker fett det...
det funker ja, men du har kanjse hemma intercoolerens kjøle egenskaper litt så du får litt mindre effekt, men det er jo ikke store greiene på en bruksbil ;)
gull pilen
14/09/10, 13:08
la ikke så veldig mye lakk på... bare nok til at det akkurat dekket...
Sort farge avgir mer strålevarme enn blank... Så sålenge laget med sort ikke er tykt nok til å isolere, så er forskjellen minimal..
så sant så sant SWR men hadde man pulverlakkert en intercooler eller lignende kjølere så hadde det ikke vært så gunstig :p er jo forskjeller på lakk også :p
så sant så sant SWR men hadde man pulverlakkert en intercooler eller lignende kjølere så hadde det ikke vært så gunstig :p er jo forskjeller på lakk også :p
Jepp. Porsche har lakkert en god del av sine IC's fra fabrikk...
Jepp. Porsche har lakkert en god del av sine IC's fra fabrikk...
Det har Volvo også :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.