PDA

Vis full versjon : tenningslås



Norhagen
05/09/10, 23:57
har en 99mod v70 tdi der er tenningslåset slitt
da eg har starter bilen må eg vri nøkkelen litt tilbake for at lys-blinklys skal virke
virker som slitt returfjør-treghet


passer et tenningslås fra en bensinbil på tdi
kan eg eventuelt bruke fra en 850 94mod


er det mye arbeid og bytte

degocostly
06/09/10, 17:11
Har omtrent det samme problemet, bare at jeg får ikke startet bilen, nøkkelen "hopper over" et hakk. Har smekka inni masse låsolje, og akkurat nå så fungerer den igjen.
Er visst ikke noen stor jobb å skifte tenningslås, men man må vel programere den nye nøkkelen mot bilen, og det fikk jeg høre var svært dyrt.

Tollan
06/09/10, 21:37
Låner tråden din litt. jeg har samme problem, jeg må også vri nøkkelen litt tilbake for å få på lys på bilen, kommer dette av slitt tenning?

Mr. Crepsley
06/09/10, 21:39
Tenningslåsen dette. Moren min hadde samme problemet på sin 850. Lys virket ikke, abs funket heller ikke, men om man vridde nøkkelen litt tilbake funket det flott. Bilen ble samtidig veldig tungstartet av dette.

Byttet tenningslås og alt i orden.

Tollan
06/09/10, 21:41
ja den kan være tungstartet innimellom har jeg merket. dyrt å bytte med programering av nøkler og ny tenningslås og slikt?

Mr. Crepsley
06/09/10, 21:41
Det vet jeg ikke. Ble tatt på bruktbilgaranti.

Tollan
06/09/10, 21:43
okey. noen andre som vet? :)

Folkvord
06/09/10, 23:25
Har omtrent det samme problemet, bare at jeg får ikke startet bilen, nøkkelen "hopper over" et hakk. Har smekka inni masse låsolje, og akkurat nå så fungerer den igjen.
Er visst ikke noen stor jobb å skifte tenningslås, men man må vel programere den nye nøkkelen mot bilen, og det fikk jeg høre var svært dyrt.


det at den hopper over er noko med startsperren og gjere eller hva det er,det er ikke noko gale, har sjøl 3 kamerater og ein far som det er slik sjå så husker ikke helt hva det var men det skal hvertfall vere slikt:P

degocostly
08/09/10, 20:49
Det kan ikke være sånn som det er på min :p
Kan stå å vri om nøkkelen i 5 minutter, uten at jeg får starten den, vrikker litt hit og dit på rattet, så plutselig kommer den. Men akkurat nå så fungerer den igjen, men er redd at dette problemet kommer tilbake :( Nøkkelen går fra posisjon 2 til posisjon 3 uten noen motstand, helt til jeg vrir og vrenger på rattet.

ola normann
08/09/10, 21:32
Det holder sikkert å bytte kontaktstykke på tenningslåsen, er omtalt i en annen tråd (se link)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10421

Norhagen
08/09/10, 23:41
Det holder sikkert å bytte kontaktstykke på tenningslåsen, er omtalt i en annen tråd (se link)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10421


tror du det er nokk og bytte kontaktstykket på min

da eg har starter bilen må eg vri nøkkelen litt tilbake for at lys-blinklys skal virke
virker som slitt returfjør-treghet


passer et tenningslås fra en bensinbil på tdi

Tollan
09/09/10, 04:50
tror du det er nokk og bytte kontaktstykket på min

da eg har starter bilen må eg vri nøkkelen litt tilbake for at lys-blinklys skal virke
virker som slitt returfjør-treghet


passer et tenningslås fra en bensinbil på tdi

Det er akkurat samme problemet jeg har :p