PDA

Vis full versjon : Småfjusking på mellomregisteret



Morgis
05/09/10, 23:46
Har lenge slitt med småfjusking/bremsing på mellomregisteret...
Det ble værre og værre her for en måneds tid siden, så jeg skiftet ut det potte tette bensinfilteret og monterte nye plugger og pluggkabler. rotor er nokså ny, og coil er helt ny..

Bilen gikk veldig fint etter dette, men har fortsatt denne lille "effektbremsen" fra 3500-5000rpm..
Man kjenner at den "bremser" litt der, før man får et fint sug igjen fra 5000-7000rpm. Den drar også fint opp til 3500rpm vel og merke..

Hva kan det være at den ikke helt klarer å finne seg optimal på dette mellomregisteret.. den har alltid vært slik etter at MTE omprogramerte ECUen min.
Er egentlig et steg4 program, men det skulle fungere fint om jeg bare holdt ladetrykket nede (pga original motorinnmat)..

Kjører 0,8-1 bar.. mulig jeg må fyre dette opp til 1-1,2 ?
Kan det være at ECUen ikke helt klarer å justere bensin og tenning etter "så lite ladetrykk" ?

Eller skal jeg prøve å justere kammene litt?

Kjører 98oktan.

Må få henta ut noe effekt.
Om jeg skal tippe selv, så er det ikke mer enn 250hest i den nå.

Hadde et lite race mot en kamerats bmw 530ia (235hest?)
Sleit med å kjøre fra han gitt, mye grunnet mellomregisteret mitt som mangler så mye effekt

mrstfu
06/09/10, 00:50
leit å høre, sånne småfeil er sikkert irriterende når man har en såpass gjennomført bil som du har...

lov og spørre hvor ofte man burde bytte bensinfilter? er dette noe som kan holde tilbake effekt, ved å begrense gjennomslipp av bensin?

beklager å stæle tråden, lykke til videre!:D

Morgis
06/09/10, 07:21
Noen (TeamBurnOut?) nevnte at det burde gjøres ved hvert registerreimskifte.

Mitt var så og si tett, så jeg mistet utrolig mye effekt på slutten, pluss den fusket på turtall.
Det skåner nok bensinpumpen litt også når den ikke trenger å jobbe så tungt hele tiden pga noe tett bensinfilter.

Er veldig enkelt å skifte bensinfilter, og koster lite.

mrstfu
06/09/10, 08:02
Da gjøres det ved neste skralledate. Takker.