PDA

Vis full versjon : Tips til hvitlakkering av vinterfelg



mrstfu
05/09/10, 23:40
Har bestemt meg for å lakkere felga til vinterdekka før snøen kommer, da jeg har veldig vanlig 6eika 15" aluminiumfelger på vinter. sitter gode Hakka dekk på dem, og er ikke veldig interessert i å ta av dekka, og følgelig VELDIG interessert i å gjøre det selv.

Noen som vet om en god HVIT lakk til felg? Burde den være varmebestandig? Noen spesielle applikasjonsmetoder?

Har ikke alt mulig av verktøy, så i utgangspunktet er jeg veldig ute etter å kunne gjøre det hjemme i boden, med lakk på boks. Alt av erfaringer ønskes velkommen med takk :D

Luigi
05/09/10, 23:52
er felgen flasset, så puss bort alt av flass, puss hele felgen med litt grovt pusse pappir, så kan du gå over med finere pappir etterpå. rens felgen med aceton etc. la den tørke. spray på et fint lag med grunning, se etter ujevnheter, sparkle/pusse om nødvendig!
ha på hvit lakk! du ser selv om det ble for tynt, lakk ikke for mye med en gang! da vil lakken renne! lakk heller i omganger med noen timer i mellom.

får og få felger som er lette og holde rene, spray på noen lag med klarlakk. og poler felgen etter at lakken har herda!

jeg brukte quik lakk på mine felger, og har holdt godt!

ellers kan jeg anbefale http://www.odegard-lakk.no og handle lakk og div på :)

mrstfu
06/09/10, 00:38
så bra ut det der... men jeg hadde håpt å få dette gjort innen et par dager. vet du eller noen andre om tilsvarende produkter på biltema/torshov/bilextra og tilsvarende?

takker for svar, forresten.:D

Luigi
06/09/10, 14:39
Har lite erfaring med lakk fra Biltema, har kunn lakka opp en moddelbil for lenge siden :p

jeg har altid handla lakk på fargeriket, QUICK lakk. den har jeg vært fornøyd med, ellers kan du kjike på bilforetninger etter god grunning! fks Whurt sin.

kan også være lurt og varme opp lakken før påføring, fks la boksen stå i en bøtte med varmt vann! bære husk og tørke boksen tørr før du begynner og lakke ;)

saabfaen
09/10/10, 12:53
Bengalakk, seigere å tåler litt mer :)

Joakim-G_R
09/10/10, 13:07
Var det han endte opp med. Hvit 10 år gammel benga. Gull! :p

saabfaen
09/10/10, 21:40
Var det han endte opp med. Hvit 10 år gammel benga. Gull! :p

Finns nesten ikke bedre, Je lakkerte 17"a til J.A.S me hvit benga å sprøyte. Blei bra det au :)

VolvoR-Sport
10/10/10, 10:19
jeg tenkte også å bruke benga på vinterfelga mine :D
har noen små sår, så skal fylle igjen de med stål plast og lakke med ut tynna benga tenkte jeg..

mrstfu
03/01/11, 09:53
etter å ha kjørt på felgene i 3 måneder og vel så det nå, er jeg ikke helt førnøyd med bengaen....

kan hende alderen har noe å si på det, kan hende forarbeidet ikke var helt på plass, men det sitter ikke godt nok. flasser av i små flak under spyling, og var så uheldig å komme borti ene eika helt innerst mot boltene med en muttertrekker, hoppet av en liten bit med en gang.

så konklusjonen er nok at til sommeren, om jeg skal beholde kjerra, sender jeg felgene til pulverlakkering. koster ikke mer enn 2k for fire felger, og er mer enn verdt det, etter min mening.

jonass
03/01/11, 22:07
Bengalakk duger ikke er min erfaring. Flasser alltid og tåler høytrykks vask dårlig. Jotun har fine båt lakker, 2komp skikkelig greier dette

kapli
03/01/11, 22:10
Forarbeidet er halve jobben, men ja bengalakken er ikke det mest duglige til lakkering av felger;)