PDA

Vis full versjon : slark i styresnekke på volvo 940



Lillegutt
05/09/10, 21:26
hei.

vi har fått slark i styresnekka på en volvo 940 lavtryksturbo 95 mod..

når vi svinger på rattet hører du at det er slark i snekk og jeg lurer på om det er noen muligheter på å stramme muligheter


takk for svar:):)

ChrML
05/09/10, 22:32
Sjekk endeledd og indre styreledd, evt bytt alle kulene. Er nok der det er slark. Ikke i tannstanga, den holder leeenge (men det skal være litt slark i den som høres hvis du ratter fort frem og tilbake stillestående).

gaupe
05/09/10, 22:50
Sjekk endeledd og indre styreledd, evt bytt alle kulene. Er nok der det er slark. Ikke i tannstanga, den holder leeenge (men det skal være litt slark i den som høres hvis du ratter fort frem og tilbake stillestående).

Blir fort slark i tannstanga også, er plastforingar inne i desse, desse blir slitne.

ChrML
05/09/10, 22:52
Blir fort slark i tannstanga også, er plastforingar inne i desse, desse blir slitne.
Hmm, det visste jeg ikke. Opp og ned slark eller ut og inn? Må man bytte hele tannstanga da eller kan man bytte disse? Alltid trodd det skal være sånn svak dunkelyd når man svinger hardt frem og tilbake når man står stille.

gaupe
05/09/10, 22:53
Hmm, det visste jeg ikke. Må man bytte hele tannstanga da eller kan man bytte disse?

Det er repkit å få på tannstengene, med alle delane, shims f.eks.