PDA

Vis full versjon : brunox?



tennpluggen
05/09/10, 20:53
noen som har testett dett eå vet at de tfunker så det ikke går noen mnd så begynner det å ruste igjen?

Øyvind G
05/09/10, 21:00
jeg har testet dette, men veit ikke hvor lang holdbarhet den har. ser ut som at det funker da (noe skjer ihvertfall). rusta blir svart når det har herdet :)

Erlend Dystland
05/09/10, 21:13
Brunox funker greit det.
Har brukt det et par ganger, greit å arbeide med.
Det lages en "hinne" når det herder, viktig å ikke få riper osv i den hinnen, da mye av beskyttelsen vil bli borte.

Alt-i alt et greit produkt. Har ikke kommet noe rust tilbake der jeg har påført det.:)

Mr. Crepsley
05/09/10, 21:48
Noe lignende som Nautrarust ?

Nero
06/09/10, 15:21
Hvilke brunox er det folk bruker? Selv har jeg brukt en som man flekker på med, gjennomsiktig "olje" aktig væske som gjør rusten svart. Finnes det noen spraybokser med slik på også, mener å ha sett at folk sprayer på rød brunox?
PS: Vet ikke hvor lenge det holder rusta tilbake, bruker det bare litt midlertidlig jeg:)

Erlend Dystland
06/09/10, 15:58
Jeg bruker Brunox på sprayboks, da det er mindre steder der jeg har det på.
Det fåes på sånn liten dunk også tror jeg.
Brunox trenger inn i metallet og nøytraliserer rusten. Det blir en lilla/svart overflate der det har vært rust.
Over Brunox bruker jeg syregrunning for bedre heft.

245racing
06/09/10, 16:13
funker bra det;) har hatt det på bilen min og det har ikke begynnt å ruste igjen.

cossykiller
07/09/10, 01:00
en god måte for og se om ting virker er og ta noen metallbiter, smøre dette på også la dem ligge ute en stund.. Så vil du se hva som virker og ikke, "melken" til biltema er det ihvertfall bare og hive på sjøen

Kodja
09/09/10, 16:36
en god måte for og se om ting virker er og ta noen metallbiter, smøre dette på også la dem ligge ute en stund.. Så vil du se hva som virker og ikke, "melken" til biltema er det ihvertfall bare og hive på sjøen

skriver under på den gitt!!!

Joakim-G_R
09/09/10, 17:10
Hehe.. prøv åsmør på sånt vindundermiddel, vent en stund, også sliper du ned helt. Kan nesten vedde på at det er rust der enda.. :p

pogona
09/09/10, 19:47
brunox fungerer kanon men vil absolutt anbefale å få vekk mest mulig av rusten før en sprayer/maler på brunox pga det som joakim-G R nevner over, men overflate rust, rust som ligger igjen i "groper" i stålet etter en har slipt vekk rust, så virker brunox heilt fint. :)

Sebbe
09/09/10, 20:15
jeg kjøpte noe rustgrunning på chlasohlson som jeg tenkt å spraye på bilen min, noen som vet om den funker bra? og om jeg må ha vekk absolutt all rust før jeg bruker den? gidder ikke gjøre så veldig stort prosjekt ut av det :p

Erlend Dystland
10/09/10, 13:18
Jeg ville nok ha fjernet rusten før jeg sprayer på rusten. Er grunningen 2-komponent?
Uansett ville jeg nok ha fjernet rusten, påført grunning og lakk. Er ikke så mange steg, enkelt å gjøre.
Hvorvidt den rustgrunningen fungerer aner jeg ikke, men gi den en sjanse.
Det kommer som regel rust tilbake uansett slags type grunning du bruker:)