PDA

Vis full versjon : Grøftlys V70 . kobling/programering



Marken
05/09/10, 20:03
Har funnet ett koblings-stykke i dashen som er for grøftslys fremme, iflg instruksjonsboka. Her er noen bilder, men poenget med tråden:
Er dette bare plug and`play? eller må den programeres?

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/391.jpg

Her er fremme i grillen
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/392.jpg

Morgis
05/09/10, 20:05
ingen programmering trengs.
men den ledningen du har bilde av sist der... ser for meg ut som en temp-sensor...

Marken
05/09/10, 20:19
Det er på begge sidene. samme greier.
Det var bare en klikksystem for å holde den på plass der. Den svarte plasten der kunne jeg ta av.

Morgis
05/09/10, 20:29
da er det nok tåkelysene ja :)

Marken
05/09/10, 20:37
FLOTT! :)
Men når jeg skrur tenninga i "||" så kommer alle lamper opp. Men ser ikke noe for grøftlys i fronten. Hvor kommer den inn?

Morgis
05/09/10, 20:38
er bare ei lita LED pære i selve tåkelysbryteren som indikerer det

Marken
05/09/10, 20:42
okei, takk skal du ha :)

mrstfu
05/09/10, 21:55
låner tråden:D

vet noen om det ALLTID er lagt opp ledningsnett til tåkelys på 850? Tenker på å bruke det originale nettet, hvis det er et, så jeg får renska litt opp i ledningshelvete som ligger rundt batteriet.

I tilfelle, så trenger jeg bare original bryter og rele? Eller?

Morgis
05/09/10, 21:56
ikke alltid lagt opp nei.
muligens på 97+ (OBDII) ledningsnettene at det alltid ligger klart.

Nilsebu
05/09/10, 22:02
Ligger vertfall ikke klart i min kamerats 92 850.

Reppemarkus
05/09/10, 22:22
låner tråden:D

vet noen om det ALLTID er lagt opp ledningsnett til tåkelys på 850? Tenker på å bruke det originale nettet, hvis det er et, så jeg får renska litt opp i ledningshelvete som ligger rundt batteriet.

I tilfelle, så trenger jeg bare original bryter og rele? Eller?

Jeg hadde nett til tåkelys på min 95.mod :) Jeg bare kjøpte kittet hos min lokale volvo forhandler, og plug and play!

Ps: Mener og ha lest noen plass at det ligger ledninger klart fra 94- og oppåver..

mrstfu
05/09/10, 23:16
noen som har mulighet til å legge ut bilder,evt beskrive hvordan støpsel til bryter, og hvor ledningene kommer ut til lampene? hadde vært gull, i tillegg til hvor jeg setter inn relee...

Reppemarkus
06/09/10, 01:05
noen som har mulighet til å legge ut bilder,evt beskrive hvordan støpsel til bryter, og hvor ledningene kommer ut til lampene? hadde vært gull, i tillegg til hvor jeg setter inn relee...

Du har ikke komplett kit altså? God monteringsanvisning følger med der. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det 2 releer jeg satte inn, ett helt øverst til venstre og ett ca midt på helt nederst på "brettet" under rattet. Kontaktene til lys sitter fast i en plast holder like bak fangeren der lysene står :) har desverre ingen bilder :/

mrstfu
06/09/10, 04:32
bilen min hadde ikke originale tåkelys, det var noe jeg ettermonterte selv. ringte volvo for å høre hvor mye de skulle ha for komplett kit, altså ledningsnett, releer, lamper og brytere... releer og bryter var forholdsvis billig, men ledningsnettet hadde gått ut av produksjon, og lampene skulle han ha 1700 per stykk... og, han var ikke snau, for etter han hadde sagt det, slang han på en "PLUSS MOMS"... dette var bilia åråsen. hvis det er ledningsnett originalt vil jeg bruke det på mine uoriginale lamper... men har ikke finni no kabler noe sted, annet enn en 3polet grå kontakt (lik den til park og blinklyslampa) ved batteriet...

husk at dette er FØR facelift...

men takker for svar!

Ola Hagen
06/09/10, 05:48
sitter denne tåkelys bryteren øverst til høyre for den luftventilen, over lysbryteren som sitt på venstre sia?

Er det mulig at den bryteren kan ha blitt montert der på noen 850 bare for å gi mulighet til å ettermontere tåkelys/grøftelys?

Reppemarkus
06/09/10, 09:39
Bryteren for tåkelys foran sitter til høyre for lysbryteren, altså mellom rattet og vrihjulet, Den bryteren som sitter over hjulet har alle da det er tåkelys bak :)

mrstfu
06/09/10, 12:29
?

Er det mulig at den bryteren kan ha blitt montert der på noen 850 bare for å gi mulighet til å ettermontere tåkelys/grøftelys?

kan ikke se for meg volvo dele ut gratis brytere:D men ikke kjør med tåkelys på bak, ser så jævli ut som du bremser:D

Ola Hagen
06/09/10, 13:05
kan ikke se for meg volvo dele ut gratis brytere:D men ikke kjør med tåkelys på bak, ser så jævli ut som du bremser:D

jajaja, visste jo ikke akkurat helt hva den bryteren over hovedlysbryteren var for noe, og ingen lys lyser når jeg slå på den bryteren så jeg bare tenkte litt optimist på om det var til grøftelys foran som jeg ikke har :p

Men hvis det er til tåkelys bak så gir jeg f*** i den bryteren. Er foran jeg vil ha bryter til :)

Marken
06/09/10, 18:04
sånn by the way, hvorfor har begge kontakene forskjellige farger? ene blå og den andre grå?

mrstfu
06/09/10, 18:35
Sikkert fargeblind montør :D

Er kontaktene fysisk like? Pleier å være fargeforskjeller på dem, sikkert for å gjøre montering av ekstrautstyr enklere for montøren.

Marken
06/09/10, 21:09
Er samme type på begge sidene ja. Samme feste klips system på begge;)
Er sikkert grøftlys. Takk gud for det:p

mrstfu
06/09/10, 22:09
er bare å prøve det:D er ikke noe annet der som skulle behøve strøm.

Per Turbo
07/09/10, 08:15
På V70 97-00 så er kontaktene til tåkelys grå, de blå er til utetemp. givere.

mrstfu
07/09/10, 13:02
trudde tempgiver var standard og satt koblet opp fra fabrik jeg... så feil kan man ta:D

Morgis
07/09/10, 13:07
for meg ser det fortsatt ut som det er en tempgiver som er koblet til på den blå kontakten......

Ola Hagen
07/09/10, 13:46
Jeg hadde nett til tåkelys på min 95.mod :) Jeg bare kjøpte kittet hos min lokale volvo forhandler, og plug and play!

Ps: Mener og ha lest noen plass at det ligger ledninger klart fra 94- og oppåver..

er dette ledninger til bryteren som sitt på blinddeksel til grøftelys/tåkelys framma? (er 850 1995modell, italia import)

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/461.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/462.jpg

Morgis
07/09/10, 14:23
Likner fælt på det ja :)

Ola Hagen
07/09/10, 17:37
flott :D

men da lurer jeg på åssen kontakta til tåkelys framma der ett sted ser ut.. Noen som har bilde eller forklaring om hvor jeg skal finne den? :p

Morgis
07/09/10, 18:52
Grå kontakter på 850 mener jeg.
Samme som skjermblinkersene.

Reppemarkus
07/09/10, 22:52
Kontaktene står slik at de er "tilkoblet" en plastholder for og beskytte kontakten, rett bak hvor grøftlysene er på fangeren. Du finner de ganske fort når du legger deg og ser under fangeren på hjørnene.

Angående farge så mener jeg at morgis har rett med at de er gråe :)

Per Turbo
08/09/10, 12:16
for meg ser det fortsatt ut som det er en tempgiver som er koblet til på den blå kontakten......

Ja det er jo det jeg prøver å si :)

Morgis
08/09/10, 12:24
Ja det er jo det jeg prøver å si :)

noen som visker? hmm. må ha vært en innbilning. :p