PDA

Vis full versjon : Kjøp av batteri



Karlsen
05/09/10, 19:53
Hei. Må nå handle meg nytt batteri og lurer på hva folket anbefaler? Regner med jeg skal klare å få litt rabatter hos Anda-Olsen. Hvilke type batteri er å foretrekke?

:)

gull pilen
10/09/10, 09:23
sønnak maxima 9000 eller hva det heter er bra...
er gel batteri så slipper syre lekasjer...:)

Morgis
10/09/10, 09:29
har du en standard bil uten masse anlegg så kan jeg fint anbefale Biltemas sølvkalsium batterier.
Har aldri hatt noen problemer med de, og har hatt et nå i gamlebilen i 5år =)

Karlsen
10/09/10, 15:03
Takk for innspill gutter, men batteri er kjøpt og betalt. Stakk innom Anda-Olsen her i Ålesund og ba om batteri til Volvo 940.
http://www.bannerbatterien.com/banner/produkte/batterien/power_bull/index2_en.php
Fikk et slikt med meg å det smatt rett i festet. Fikk 55% rabatt gjennom jobben og endte på 640+mva

:)

Uberhenrik
01/10/10, 12:37
Til andre som leter etter batteri vil jeg anbefale Optima yellowtop til de som har bilstereo\andre ting som forbruker mye strøm.

Hatt mitt yellowtop batteri i litt over et år nå, det var gull verdt på vinteren i fjor.
Hadde ikke problemer med å få start en eneste gang, selv når det var 20 minus, starteren gikk like fort som midt på sommeren.

Har også flere ganger stått og spillt musikk i fler timer uten å ha motoren i gang, jeg har 2x12" 950 watt elementer og 2000W + 1800W forsterker. Bilen har starta like lett.

Vanlige batterier varer i 2-5 år varierende på kvalitet og pris, optima batteriene varer i over 10 år.

Koster kansje litt mer i innkjøp, men sparer på langsikt. Definitivt verd pengene!