PDA

Vis full versjon : Ta av bremseskive bak



SinGL
05/09/10, 10:58
Har en 240 90 modell. Er det bare å ta av kalipteren og så kan man ta av bremseskiven eller er det noen andre skruer man må ta av i tillegg til kalipteren?

Takker for svar..

Minge
05/09/10, 11:53
Det ser du:)

christoffera
05/09/10, 13:14
Mener skiva henger løst...

John Walley Racing
05/09/10, 13:55
hvis alt er i orden... så skal det være i liten bolt.. med 10mm hode som skal holde den på plass... men er det fikla med tidligere osv... så kan det hende den er borte.. da henger den løst.. :)

rogern
05/09/10, 14:01
hender skiva kan henge litt i brekk mekanismen. eller navet.

da er det fram med hammern og dunke rundt på skiva. selvfølgelig ikke på bremseflata.

husk locktite på kalipper bolta.

SinGL
05/09/10, 15:02
Takker for svar.. Fikk den ikke av nå, kan hende jeg må dunke mer, at den henger godt.. Stresser med å få strammet håndbrekket. Må være i orden til eu kontroll

christoffera
05/09/10, 15:05
Var med å bytte skiver på en gammel varebil en gang... og der var det rusta så godt fast at man måtte hammre skiva i stykker, bit for bit, for å få den av.

SinGL
05/09/10, 15:54
Hehe, ja, gamle biler og rust er noe skikkelig f***skap..

Instruktionsbok
06/09/10, 15:13
Er vel et tannhjul på innsiden man skal kunne rekke inn til med et flatt skruejern og stramme/slakke gjennom ett av hullene, tror det er ett ekstra muligens? Litt usikker, har sett det på bilder, men aldri sett etter på min.

Agrostar
06/09/10, 15:51
I 95% av tilfella så er ikkje den justeringen der, men om du har den rette bilen, eller om den delen er bytta så har du den.

KE40155
06/09/10, 18:27
Er vel et tannhjul på innsiden man skal kunne rekke inn til med et flatt skruejern og stramme/slakke gjennom ett av hullene, tror det er ett ekstra muligens? Litt usikker, har sett det på bilder, men aldri sett etter på min.

heisann. sitter slik justering på min fra 75.Tror det var slike på tidligere utgaver av 200serien. kjøpte en bakaksel som satt på en stv eller noe å da var det bare en tykk stålplate som det sitter en fjær på. Denne typen er mulig den nyere typen.

rett meg hvis dette ikke stemmer.

Instruktionsbok
06/09/10, 21:30
heisann. sitter slik justering på min fra 75.Tror det var slike på tidligere utgaver av 200serien. kjøpte en bakaksel som satt på en stv eller noe å da var det bare en tykk stålplate som det sitter en fjær på. Denne typen er mulig den nyere typen.

rett meg hvis dette ikke stemmer.

Okies. Mulig det er verdt en titt på min da, hvis det er litt forskjellig ute på veiene idag :) Skal se om man får tid til å inspisere min fra 87 en dag.