PDA

Vis full versjon : innerspeil?



Tollan
05/09/10, 08:45
Er det fler enn meg som har problemer med at med innerspeilen vibererer og lager en stygg lyd så fort man skrur opp litt på anlegget? plagsomt som fy! :P Noen som har funnet på noe lurt der? :)

Nilsebu
05/09/10, 09:24
Er det ikke dekselet oppi taket som vibrerer da? Rundt taklysbryteren og lyset? Vertfall det som vibrerer på V70 (hvis jeg husker rett).

For å få vekk vibrering osv så er det vel lettest å hive inni noe dempende. Sånn at det som slår mot hverandre blir dempet.

Ikke rare problemet vi i stasjonsvogn har da :) Litt vibrering fra innerspeil etc, mens de med sedaner sliten med vibrerende hattehyller :P

Reppemarkus
05/09/10, 11:06
Er det fler enn meg som har problemer med at med innerspeilen vibererer og lager en stygg lyd så fort man skrur opp litt på anlegget? plagsomt som fy! :P Noen som har funnet på noe lurt der? :)

Sliter med akkurat det samme.. + hatthylla hopper rundt :/

Folkvord
05/09/10, 15:37
i min 850 sedan så flytter innerspeilet seg ca 2-3 cm når eg skrur opp lyden.
eg tog ut speilet og på baksiden der den er festet så er den sikkert bare presset fast så eg tog en bår og bårte eit litte hul mellom sjølve feste som er på speielen og den armen som det er festet i og fyllte hulet med rutelim og nå sitter det som støpt:D

Tollan
05/09/10, 19:20
ja det er innerspeilen som vibererer, kanskje 2-3 cm ja :P Hørtes ikke dumt ut, må prøve ;) takk for svar :)

mrstfu
05/09/10, 21:03
Ikke rare problemet vi i stasjonsvogn har da :) Litt vibrering fra innerspeil etc, mens de med sedaner sliten med vibrerende hattehyller :P

dummeste jeg har hørt :D

selve stålet i hattehylla er vel bolta eller sveisa fast i karrosseriet, og stive opp ganske greit. Oppå der er det jo bare filten, så det er ikke der jeg sliter. Jeg har en helvetes vibrering som høres GODT i bensinlokket lokket på armlene/midtkonsoll, dvs bensinlokket har jeg fiksa med tetningslist...

Speilet mitt flytter jeg et par cm, men det hopper rett tilbake dit det skal være. Å se at bilen bak flytter seg som om den skulle hatt ALVORLIG firkanta felger, er bare sjarm :D

Tollan
05/09/10, 21:06
jeg har heller ingen problem med hattehylla, kan ikke skjønne hvordan det skal kunne gå :P speilen min hopper også på plass der den skal være, men vibererer utrolig mye når jeg spiller musikk, med en stygg irriterende lys :P

mrstfu
05/09/10, 21:51
speilet mitt lager ikke noe lyd, men det er digg å se at bassen rister bilen litt. med hattehylla er det jo ikke veldig mye lufttrykk vi merker, så må ha andre indikasjoner på god bass :D

har noe skrot liggende i reservehjulsbrønnen da, ekstra kjølevesker, slepetau og sånt, det bidrar nok til ulyder det, når 600W RMS stepdanser 20cm over :D