PDA

Vis full versjon : beste måte og kappe av hjulbue falsen/sjermkant



metrakit
04/09/10, 16:31
skal han på noen felger som trenger litt mere klaring til sjermkant,
og lurer da på og ta så mye eg kan ta av falsen.

men hva er beste måte? hvor mye/langt inn kan man ta?
beste verktøy og bruke ved kapping?
hvordan hindre det i og bli en rustbombe?
osv tips og triks:P

henrik940
04/09/10, 16:38
Vals det og få en lakkerer til å lakke det.

metrakit
04/09/10, 16:43
Vals det og få en lakkerer til å lakke det.

valse 740 hjulbue firkanta og tjukt stål:P
trudde ikke det gjikk eg:P

går det bra kan eg jo gjøre det korles går det på utsiden av buen da ?
bare på innsiden det må behandles eller vil det sprekke på utsiden?

takker for svar og alle fremtidige:P

henrik940
04/09/10, 16:46
Vi har valsa 740 hjulbuer vi :)

Først vil det bare sprekke på innsiden der du valser, men etterhvert kommer fukt og skitt seg under lakken, og løsner lakken fra bilen oppover skjermen :p

metrakit
04/09/10, 16:49
Vi har valsa 740 hjulbuer vi :)

Først vil det bare sprekke på innsiden der du valser, men etterhvert kommer fukt og skitt seg under lakken, og løsner lakken fra bilen oppover skjermen :p

heh:P er egentli lite ute etter og lakke på bilen utvendig bilen er fin ilakken..
burde selfølgelig valsa/kappa før den vart lakkert men den ferja har gått:P

volvoRsport
04/09/10, 17:07
Først vil det bare sprekke på innsiden der du valser, men etterhvert kommer fukt og skitt seg under lakken, og løsner lakken fra bilen oppover skjermen :p

Kanskje en idè å legge på noe så fukt og skitt ikke kommer seg under lakken da? :p

henrik940
04/09/10, 17:24
Kanskje en idè å legge på noe så fukt og skitt ikke kommer seg under lakken da? :p

Noe drit å ha blankt metall der uansett da.

metrakit
04/09/10, 19:55
noen andre som har fleire meininger:P

Njål Nilssen
16/09/10, 20:42
noen andre som har fleire meininger:P

altså bredde eller høyne hjulbuen?

ChrML
16/09/10, 20:47
Beklager, toget har gått. Du skulle gjordt dette før hjulbuene ble lakkert. Da er det bare å få lakkereren til å pusse, grunne, legge på bodyskydd og lakk etter du har valset. :p Innsiden av kanten kan det legge seg mye drit pluss at grunninga har sprekt opp, derfor er det lurt å sause inn dette med noe seigt og oljete understellsgugge som aldri tørker etter lakkereren har vært der. Evt sende bilen til antirust behandling.

Er ikke så mange muligheter for å gjøre dette uten at lakken sprekker opp der du valser. Da må du eventuellt valse forsiktig og pusse reint etterpå og male med noe. Men blir ikke så strøkent som etter lakkereren har vært der.

volvoRsport
16/09/10, 21:05
Jeg har nettopp fått valset hjulbuene mine, null problem. Bruk varmepistol for å varme opp lakken og vals forsiktig. Også viktig å bruke rette vinkler på valsen. Det kommer helt og holdent ann på den som utfører jobben om resultatet blir bra eller ikke.

andersg
16/09/10, 21:16
Riktig som VolvoRsport sier. Dyktige valsere bruker varme og berger lakken.

metrakit
16/09/10, 21:23
Riktig som VolvoRsport sier. Dyktige valsere bruker varme og berger lakken.

lakken på innsiden og da og imellom falsen?

eg har en teori om og valse kline på med rustbesyttelse og lakk og ha på karosserikit evt eller noe(på innsiden altså)?

er lite erfaren på akkurat dette området desverre:P

henrik940
17/09/10, 05:36
Lakken min sprakk heller ikke når jeg valsa. Men et år etter derimot!

volvoRsport
18/09/10, 22:33
Lakken min sprakk heller ikke når jeg valsa. Men et år etter derimot!

Da må vel lakken ha sprekt opp innerst på indre kanten mens du valset og gått sakte men sikkert videre ut mot hjulbua i løpet av det året? For at det plutselig sprekker opp på utsida kan jeg aldri tenke meg.

Team Tynner
19/09/10, 20:14
kapp med noe som ikke lager varme,platesaks.stikksag eller noe lignende.ikke vinkelsliper!pensle på noe rød grunning eller en annen rusthemmende grunning.understells masse når det har tørker:)