PDA

Vis full versjon : spm ang olje



Arrnty90
04/09/10, 11:47
fk`n i 240 har godt ca 300 000km nå og oljelampa har begyndt å blinke når jeg slipper gassen og trykker inn clutchen og den detter ned på 7\800 omdreininger.
så for å få vekk dette kan jeg vell fylle på tjukkere olje?? men hvilken type?? tenker da på talla!:rolleyes:
har også ein nye turbo ligende men vet ikke om jeg tør og montere den siden det er så dårlig oljetrykk på tomgang.. eller er det ufarlig siden det ikke er noe belastning??

Martin.S
04/09/10, 12:14
Problemet kommer mest sansynelig av slitte lager. Å bytte til tykkere olje vil ikke løse problemet desverre.

Evolve_88
04/09/10, 12:23
sjekk ledninger med brudd i rundt om du før du begynner med olje osv.

Volvo-Lars
04/09/10, 13:44
Lukter motoroverhaling her ja. Men ville sjekka ledninga te oljetrykksbryteren først.

Olje lampa mi begynte å lyse å blinke. Viste seg at ledninga hadde lagt seg til jord.

ChrML
04/09/10, 14:20
Monter en oljetrykksmåler så får du se akkurat hvordan det ligger an med oljetrykk ved kjøring og på tomgang. Den originale oljelampa er litt så som så :p.

Martin.S
04/09/10, 15:12
Riktig som ChrML sier, da får du et tall på hvor ille det er. Men i og med at oljetrykket synker (lampen tennes) i takt med turtallet virker det som det er noe mekanisk. Og ikke en dårlig kontakt, og en feil som skjer i blandt, uavhengi av hvordan du kjører.

Arrnty90
04/09/10, 15:46
hmm okay!! har en nyoverhalt et med h råder eg putter inn helder da... men hadde tenkt å vente til vintern kåmmer... men er vell ikke noe problem å kjøre slik den er??? så lenge det er barre på tomgang??