PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp til høytalere i dører(volvo 740)



Thomas S
14/01/10, 00:44
Som tittelen sier, så trenger jeg litt hjelp angående høytalere i dører på 700 serie..

skal man gå for koaksial,eller komponent sett foran ?
trenger nye,da de som står i er fra bilen var ny faktisk :p

valget står mellom disse:
-Alpine SPG-13CS komponentsett
http://audiocom.no/sider/bilde.aspx?h=220&w=270&src=/audiocom/produkter/SPG-13CS.jpg

-Alpine SPG-13C2 koaksial
http://audiocom.no/sider/bilde.aspx?h=220&w=270&src=/audiocom/produkter/SPG-13C2.jpg


om jeg går for komponentsettet, må jeg finne plass for tweeter'ene, tenkte eventuelt å bygge noe sammen med pyntedeksla innafor speila

Kodja
14/01/10, 00:48
ville tatt komponentsettet jeg da :) får du spredt lydbilde og fordelt det på flere elementer istede for å tvinge ett til å spille alt :p

fell inn diskanten bare rett i dørpanelet da? :)
og så tar du bare å hiver i elementet på vanlig plass?

Thomas S
14/01/10, 00:52
ville tatt komponentsettet jeg da :) får du spredt lydbilde og fordelt det på flere elementer istede for å tvinge ett til å spille alt :p

fell inn diskanten bare rett i dørpanelet da? :)
og så tar du bare å hiver i elementet på vanlig plass?

elementet kommer vel på sin originale plass ja, men lager ikke noe hull for diskanten i dørpanelet nei, blir i speildekselet isåfall..

Kodja
14/01/10, 01:03
det blir trangt å jobbigt ja! :p tenkt på det selv og, men blir litt for mye dilldall for en liten ting... men så har jeg det litt mer praktisk sånn sett at jeg kunne sette diskanten på allerede tiltenkt plass på dashen. men du har jo ikke det på 740 dashen dessverre...

Thomas S
14/01/10, 01:06
det blir trangt å jobbigt ja! :p tenkt på det selv og, men blir litt for mye dilldall for en liten ting... men så har jeg det litt mer praktisk sånn sett at jeg kunne sette diskanten på allerede tiltenkt plass på dashen. men du har jo ikke det på 740 dashen dessverre...


har jo komplett 940 dash fra delebilen jeg hadde,men er et gidd å begynne å bytte det å :P

Kodja
14/01/10, 01:11
tja om du tar jobben med det så har du jo løsningen med en gang på diskantene da. tar sikkert like lang tid for deg å skifte til 940 dash som det tar å kappe i speildekslet, lage feste, legge glassfiber, sparkle og lakke... det tar jo fort en uke med pussing, tørketid og lakktiden... tar deg sikkert en dag kjenner jeg deg rett å skifte til totalt 940 dash og det som må til med ledningstyret under der fra 700 til 900 instrumenter? :p

Thomas S
14/01/10, 01:15
tja om du tar jobben med det så har du jo løsningen med en gang på diskantene da. tar sikkert like lang tid for deg å skifte til 940 dash som det tar å kappe i speildekslet, lage feste, legge glassfiber, sparkle og lakke... det tar jo fort en uke med pussing, tørketid og lakktiden... tar deg sikkert en dag kjenner jeg deg rett å skifte til totalt 940 dash og det som må til med ledningstyret under der fra 700 til 900 instrumenter? :p

det som sliter, er at jeg ikke klipte ut/tok ut kontaktene å slikt fra delebilen, å måtte vel å ha byttet speedoringen i bakaksel vil jeg tro..

Kodja
14/01/10, 01:19
speedoring måtte du viell ha bytta om ikke hele akseln ja.
er ikke flere dele940er i området å pelle ifra da? speedometer har jeg plenty av :p

Thomas S
14/01/10, 01:29
speedoring måtte du viell ha bytta om ikke hele akseln ja.
er ikke flere dele940er i området å pelle ifra da? speedometer har jeg plenty av :p


speedometer huset har jeg :P
jo,det er det sikkert,trenger hel 940 front å så

Kodja
14/01/10, 01:38
hehe når en dag i framtiden min skal få x90 så er jo fronten min billig :p opplakkert sideskjerm men ikke noe rust å justerbare lykter å heila dritten :p

Thomas S
14/01/10, 01:40
hehe når en dag i framtiden min skal få x90 så er jo fronten min billig :p opplakkert sideskjerm men ikke noe rust å justerbare lykter å heila dritten :p

tenkte på nå i vår jeg, hehe :P

Kodja
14/01/10, 13:00
doh da blir det verre ja :p 242n som får kjærligheten i år så kommer ikke noe nytt på vogna :p

Thomas S
14/01/10, 13:25
doh da blir det verre ja :p 242n som får kjærligheten i år så kommer ikke noe nytt på vogna :p

hehe, må bygge om iår jeg ja, fått litt overflate på 740 skjermene..

Aashome
15/01/10, 13:57
Gå for komp.sett.

Også bruker du støpeplast til å bygge plass til diskanten. Mye lettere å jobbe med i forhold til glassfiberen.

Joakim-G_R
15/01/10, 15:39
Ville også valgt komponentsett, kan også sette diskanten på dashen..