PDA

Vis full versjon : Automat kasse som slurer.. T5-R



Moslet
04/09/10, 00:02
Har et problem med min T-gule 850 T5-R

Automatkassa slurer å bilen går såvidt bortover, det blinker en lampe i dasjbordet om at noe er feil med kassa. Soppas har jeg greid å skjønne:D

Men noen ganger slurer den mye, noen ganger nesten ikke no.
har kassa rett å slett tatt kvelden?

Takker for svar.

volvojoachim
04/09/10, 00:28
få lest av feilkoder på den, så finner du ut. sjekk også oljenivået og fargen på oljen, som er i kassen. Den skal ikke være svart ;) Men det ligner mye på mine problemer, det var gåen kasse/converter. ble gradvis værre, og endte opp med at bilen kubbet i drive og revers. Men først å fremst, så bør du få lest av feilkoder :)

ludvigsen
04/09/10, 14:20
Har et problem med min T-gule 850 T5-R

Automatkassa slurer å bilen går såvidt bortover, det blinker en lampe i dasjbordet om at noe er feil med kassa. Soppas har jeg greid å skjønne:D

Men noen ganger slurer den mye, noen ganger nesten ikke no.
har kassa rett å slett tatt kvelden?

Takker for svar.

Jeg har samme problemet, men det er bare å flushe kassa, så skal det årne seg.. Ligger tråd på how to forumet her inne.. Jeg har ikke fått flusha kassa mi enda, men jeg snakka med en mekaniker som sa at det kom til å årne seg etter jeg flusha den.. Han mente at det var en ventil eller 2 som var tilsmussa eller tett.. Jeg har også problem med at kassa ikke vil gire i 4. gir, men det kommer også til å forsvinne når jeg flusher kassa.. :)

gl740turbo
04/09/10, 14:42
Om en automatkasse har begynt å slure er det lurt å bare lå bilen stå. Om du kjører med bilen når den slurer blir ting bare værre.

Sluring på automatkasse:

- Feil olje

- Dårlig/Gammel olje

- Sprekk ett sted i kassen så når bilen blir varm og oljen tynn begynner den å miste trykk å vil slure

- Utslitte clutch lameller


En flushing koster rundt om 3000,- da det går mye olje når det blir gjort samt nytt filter på kassen.

Dette kan hjelpe å gjøre, men er ikke alltid det har noe effekt. En flushing er som en service på kassen, noe man gjøre i blandt for å ta vare på den. Men når kassen har begynt å skape seg kan den ha tatt skade og vil ikke la seg ordnes så "enkelt".

Morgis
04/09/10, 14:46
de gangene den slurer noe veldig, er pga den starter i 2. gir og lockup funksjonen er ute ettersom kassen går i nødmodus (blinkende lampe).

Kan være alt i fra dårlig kontakt på noe elektronikk, til defekte sensorer, dårlig oljetrykk, feiljustert/defekt PNP bryter...

Les ut feilkode :)

og skift olje og monter ekstra automatoljekjøler når du først er i gang. 300hester er tungt for en 15år gammel kasse, så ei lita julegave til den blir den nok kjempeglad for :)

Mulig Per Turbo selger sin oljekjøler nå som har bygd om til manuell?

Moslet
04/09/10, 22:11
Kassa ble flusha for 10tusen km siden å bilen blir damekjørt.. men bilen har rulla 270tusen så kan være påtide med nye kasse.
Sender den inn til volvo på mandag så får de se hva de tror det er...

Vurderer sterkt å bygge om til manuell om kassa er gåen..

Morgis
04/09/10, 23:35
Er et must med manuell i T-5R :)
Blir en helt anna opplevelse.

Men for all del. Gjør en kjempeinvistering for opplevelsen, invister i ei kasse med quaife diff da.. koster skjorta, men gudd så gode de er.
Mye mindre torque steer, effekt på begge hjula... :)

Moslet
05/09/10, 11:58
Er et must med manuell i T-5R :)
Blir en helt anna opplevelse.

Men for all del. Gjør en kjempeinvistering for opplevelsen, invister i ei kasse med quaife diff da.. koster skjorta, men gudd så gode de er.
Mye mindre torque steer, effekt på begge hjula... :)

om kassa uansett må ut så blir det nok manuell.
Men er det verksteder som kan gjøre dette? har ikke utstyr eller erfaring til å gjøre det selv...

Nilsebu
05/09/10, 15:18
Mulig Per Turbo selger sin oljekjøler nå som har bygd om til manuell?

Den er allerede solgt :P

Moslet
09/09/10, 17:50
Har enderlig fått svar fra volvo, å det er kassa som er gåen:(

Så om noen har en automatkasse til overs så skrik ut!!!

Morgis
10/09/10, 06:34
jeg har stående :)

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=4496

http://www.morgis.net/Selges/Volvo%20deler/850%20x70/juni%2010/230620103751.jpg
850 T5 automatkasse 4000kr (100000km på telleren)