PDA

Vis full versjon : feilkodeleser nær trondheim



locked
03/09/10, 20:24
har noken feilkodeleser i trondheimsområdet? Bilen min går svært dårleg og har rød trekant. 'motorsystem service snarast' hjelp er på reise! :(

THolandsli
03/09/10, 20:45
Har eska til feilkodeleseren liggende på pulten her, men selve dingsen ligger 30mil unna.:(

locked
03/09/10, 21:00
du kjenne ikkje til noken andre? Bilen greie 85km/t på e6 ut av trondheim over brua d

locked
03/09/10, 21:45
Har eska til feilkodeleseren liggende på pulten her, men selve dingsen ligger 30mil unna.:(
Ehh... Det er jo helg og no, når dukka feilkodeleseren din opp her då? Eg må desverre ha bil kvar dag og veit ikkje kor bra det er å køyre med. Syns det er jævla dårleg av volvo å ikkje komme med meir info i kjørekomputeren...

kermitt
03/09/10, 21:46
oppsøk forhandler i mårra? er vel lørdags åpne?

THolandsli
03/09/10, 23:04
Ehh... Det er jo helg og no, når dukka feilkodeleseren din opp her då? Eg må desverre ha bil kvar dag og veit ikkje kor bra det er å køyre med. Syns det er jævla dårleg av volvo å ikkje komme med meir info i kjørekomputeren...

Kan få hit feilkodeleseren på mandag. Er Biltema den jeg har, så kodene er ikke like som de Volvo operer med, men den gir ihvertfall et hint om hva som feiler.

Kverneland Bil har gjerne på ukesvis ventetid for å få komme inn til ei feilkodelesning. Tror ikke noen av Volvoforhandlerne har lørdagsåpent verksted?

locked
04/09/10, 09:08
Kan få hit feilkodeleseren på mandag. Er Biltema den jeg har, så kodene er ikke like som de Volvo operer med, men den gir ihvertfall et hint om hva som feiler.

Kverneland Bil har gjerne på ukesvis ventetid for å få komme inn til ei feilkodelesning. Tror ikke noen av Volvoforhandlerne har lørdagsåpent verksted?

Ja er stort sett bilsalg/delelager som har åpent lørdaga. Vurdera å kjøpe en biltema leser, men litt bortkasta når eg skal ha en som er mykje bedre fra bsr.

locked
05/09/10, 09:42
kjøpte en sånn sak på biltema. Greier ikkje ta vekk feil...

locked
05/09/10, 15:51
Kor bør eg reise for å få best diagnose i morgen? Nardo el. Kverneland.?

Tenkte å møte opp litt desperat rett før dei åpna å håpe på god kundeservice! Skal heim til Olden til helga og det blir en lang tur når bilen greie 60km/t opp okstabakken med 85km/t inn i bunn. Pinleg å bli forbikjørt av alt!

THolandsli
05/09/10, 16:14
Har du EGR trøbbel? Konebilen mista all kraft pga. EGR-ventilen tidvis låste seg i åpen posisjon.

Ville prøvd Nardo Bil først, det var ihvertfall de som var enklest å få akuttime hos når jeg måtte ha det tidligere i sommer.

locked
05/09/10, 16:29
har tenkt på det eg og, men min mekaniker(volvo) seie at det ikkje har vore noko problem på 5cyl diesel.

Har tenkt på partikkelfilter men at mi køyring ikkje bør gje sleke problem. Pendla stryn-tr.heim kvar 14. dag og køyrer då 400km uten stans på motoren. Einaste er viss partikkelfilteret skulle vore regenerert omtrent når eg kom fram sist og så berre småkøyring etter det. Men då skal eg vel få melding om det i kjørecomputeren iflg. boka.

THolandsli
05/09/10, 16:35
Fikk du ikke ut noen koder med Biltemaleseren?

locked
05/09/10, 17:20
jo, p0026, p2011, b183

locked
06/09/10, 13:27
Volvo feilkode var ECM-683D, Turboreglermotor - signal saknas.

Det betyr at jeg må bytte turbo i helga...