PDA

Vis full versjon : hva trengs for lh2,4 på B230ET motor



visløff
03/09/10, 15:34
har så og si gitt opp motronic nettet og tenkte jeg heller bytter til lh2,4 nett. men så er det hvordan dette skal kobles opp på B230ET motoren, går ut ifra at jeg kan bruke formotstandene på motronic nettet, og bare lodde de inn der de skal. så må vel ledningene til lmm forlenges, men kan jeg bruke lmm og tomgangs motor ifra b230f motoren? svinghjulsføleren må vel byttes ut med de fra F motoren, og det må borres feste til bankesensoren? noe mer som trengs eller som ikke kan brukes?

Volvo-Lars
03/09/10, 16:51
har så og si gitt opp motronic nettet og tenkte jeg heller bytter til lh2,4 nett. men så er det hvordan dette skal kobles opp på B230ET motoren, går ut ifra at jeg kan bruke formotstandene på motronic nettet, og bare lodde de inn der de skal. så må vel ledningene til lmm forlenges, men kan jeg bruke lmm og tomgangs motor ifra b230f motoren? svinghjulsføleren må vel byttes ut med de fra F motoren, og det må borres feste til bankesensoren? noe mer som trengs eller som ikke kan brukes?

Du må bytte svinghjul i tillegg til sensoren. Må ha 60.2 svinghjul, eller F-svinghjul som det blir kalt.

visløff
03/09/10, 21:56
ok, ja har hentet meg en komplett f motor med nett så nå blir det innlodding av dysemotstander. menhvordan er det med dysene, de kan brukes fra ET motoren vel,sålenge jeg bruker motstandene fra ET motorenogså.

ArneR
04/09/10, 03:47
Dysene kan du bruke ja, samme med formotstandene, vel og merke må du ha turbohjerner til de dysene men det visste du nok.

visløff
04/09/10, 10:29
ja, vet jag må ha turbohjerner. men den boksen med nr 0 227 400 146 kan jo chippes. betyr det at viss jeg får chippet denne så kan jeg bruke den?

ArneR
04/09/10, 15:38
Har du åpnet den og bekreftet at den kan chipes? Isåfall skal det gå å bruke den ja, men en tenningshjerne fra turbobilmed sluttnr. -148 bruker ikke koste stort..

tennpluggen
06/09/10, 07:35
må bytte ene temp giveren på toppen å tomgangs ventilen.

visløff
06/09/10, 15:47
kan bruke alt fra f motoren regner jeg med, men så er det relet da, er dette likt det hvite fra motronic systemet?

PVT
07/09/10, 20:02
hvis det er bensin relet du tenker på så kan du bruke dette ja.
bygde om fra motronic til L.H 2.4 i fjor sommer.