Vis full versjon : regreimdeksel? på b230 blokk med 16v topp...??
som topic...
hvordan får man brukt noe regreimdeksel med tanke at man bruker ei b230 blokk med en 16v topp på? stemmer regreimdekslene på noe som helst vis overens med hverandre?
gull pilen
03/09/10, 11:21
kommer sikkert best utav det ved å støpe noe selv...
alle ombygde 16v ene jeg har sett kjører uten regreim deksel...
Kan vel bruke noko frå Volvo Penta, om det er å oppdrive, er eit anna kapittel.
gull pilen
03/09/10, 12:15
kunne jo laget noe i glass fiber med karbon look på....
kunne jo blitt litt kult...:D
eller om du kjenner en blikkenslager så kan du få det laget på den måten...
hm tror ikke jeg kommer til å kjøre uten regreimdeksel nei, så en merknad fra en sort 960 under etterlyst at motor ble litt småskakk etter ei viftereim røyk og tok med seg regreima :p blir dyr moro det gitt...
har nabon som kan bøye og tøye og sveise et regreimdeksel som kan tas av og på sikkert. men da må man jo bare få sammen en motor og laga det med hull og fester og alt så man ser :) får vell hive meg rundt og demontere litt på 16V snart så man får nyte synet av enkelte deler :)
Hør med Foe her på forumet, han har laga seg til eit deksel på eit slikt oppsett.
Og deksel fra penta passer ikke, det er et kapittel for seg selv som jeg har forstått det.
Dette finnes på rallycrossmotorene... karbondeksel
det er ennå å få tak på hos volvo men koster nesten 1000 riksdaler det var det han kisen på volvo sa til meg
det er ennå å få tak på hos volvo men koster nesten 1000 riksdaler det var det han kisen på volvo sa til meg
Om enn ikkje meir, veit om ei som klikka når ho fekk vete deleprisen av han bak skranken :p
Joakim-G_R
05/09/10, 07:15
ja, deksel fra B234F burde vel passe?
Passer vel på toppen, men du må mikse til noe til blokka av et 8v deksel.
Enkleste er jo bare å kjøre uten, men ha den plata mellom vangene på plass..
Dette finnes på rallycrossmotorene... karbondeksel
link eller delenr om det er å skaffe?!
har komplett 16V motor å plukke deksledeler av men fint å vite om\hva som går.. :)
Passer vel på toppen, men du må mikse til noe til blokka av et 8v deksel.
Enkleste er jo bare å kjøre uten, men ha den plata mellom vangene på plass..
er i grunn veldig skummelt å ikke ha noe deksel over regremma,, på 230 motorene er dynamoen festet med noen bedritne gummiforinger som etterhvert blir røtne og skjeive,, veldig fort gjort at en rem eller to hopper av når dynamoen ikke står rett lenger. (skulle bare stramme litt mer (les dynamoen står nå enda mer vridd,,,, og vips hopper en reim av knyter seg evt rundt vifta og pisker rundt nedi der,,
får man litt viftereim mellom regreim og drev kan det bli veldig dyrt,,,,, (knuste ventiler knust topp knust stempel, knuste ventilstyringer jævlig kjipt hvis toppen er påkosta cnc porting etc, større ventilseter etc...
spengt motor= 15.000 kontra regdeksel til 1000?
Jeg lurer også på dette da jeg akkurat er ferdig med min budsjett-16v turbomotor og ikke har lyst på dynamoreim eller småstein i registerreima..
Har såvidt kikka litt på dette med å bruke 8v underdel og 16v toppdel av reimdekselet men det er ikke så veldig lett å få til..
Så jeg vet ikke helt åssen jeg skal løse dette.
Finner forhåpentligvis på ett eller annet...
euro 96
jeg trenger deksel selv
gruppekjøp hadde vært ideelt i grunn
noen motorbyggere i rallycross må ente lage selv eller bestiller av noen
hvis du får snusen i noe, legg det ut i tråden
kansje alf eng / stensbøl / kent karlsson
jævlig trist visst dem er kjipe å ikke selger løst men bare vil selge komplett motor til, ja du vet sikkert godt hva en kompl motor koster :D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/443.jpg
Joakim-G_R
06/09/10, 19:45
Hva med å mekke til 16V toppen og 8V, lage en "plugg", og støpe i glassfiber?Burde da gå greit?
Alf har sikkert sånt liggende,og jeg har en kamerat som hjelper til litt hos han med grenrør og alusveising.
Jeg skal få han til å spørre om sånt selges løst..:D
Snakk med per håkon, som regel lettere å få hjelp da han ikke er like "busy" som alf kan være til tider. Mye mulig de har noe "bättre beggat" også.
Penta delene passer ikke, der sitter det en varmevekslerekspansjonstank dings, er ikke noe regreimdeksel der.
Hadde det vært noe å fått laserskjært i rustfritt kanskje???
PORN! jeg vil ha!!!
sjekk pris og tilgang da!! :)
Er ikke noe stress å lage, men dårlig butikk å lage en og en, må liksom lage 10-15 stk i slengen.
Bare rent deksel med hull til justering av kamdrev og ikke noe mere fjas?
Joakim-G_R
07/09/10, 23:03
hvorfor det? Justerer jo 1 gang bare? og i benken? :)
Tenkte det kanksje var enklere ålage selv, da jeg antar et slikt carbondeksel kan koste litt mer enn det smaker..
Hvis det ikke er så mikkmakk å lage det sånn rent praktiskt så kan jeg lage en borr/kappmal. Hvis noen da har forferdelig lyst så er det bare å få en dwg fil som en dass kan putte rett i laser/vannskjærer.
ja om noen kan lage mal, så tror jeg at nabon har utstyr for min del til å få dette laser\vannskjært i alle fall :)
Landteknikk på Heimdal i trondheim... :)
Köhler Racing i Sverige har.
Hej,
Vi bruka ha dessa i lager...Pris ca 2500:- inkl moms
Häls Lennart
Köhler Racing AB
Fridhemsberg
31060 Ullared
Sweden
46-(0)346-31049 Tel
46-(0)346-31070 Fax
Mail: kohler.racing@telia.com
www.kohlerracing.se
Njål Nilssen
26/09/10, 20:55
Å støpe i karbonfiber er "barnemat" (gjort det selv)... du trenger ei vakuumpumpe noe plastikkpapir noe dritt du har tenkt å kaste uansett og karbonfiber og resin/herder... Pelle Nymoen selger både glass, armid(kevlar) og karbonfiber ++++. E-glass koster ca. 20kr/m^2 (vanlig tykkelse) mens karbonfiber og aramid koster rundt om 240kr/m^2.
Man trenger seff ikke en autoclav herdetiden blir mye lengre seff, men det blir faktisk sterkere om det får herde sakte :) Vakuum derimot er et must... går uten det og, men da blir delene tunge, og det ser ikke bra ut heller...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.