PDA

Vis full versjon : Plages med automatkasse!



Morten-st
03/09/10, 00:06
Er blitt litt plaget av girkassen min nå i det siste.
Er en 855 T5 med automatkasse (usikker på hvordan)

Uansett, det hender seg at jeg kjører rundt i byen så bare smeller det i fronten også låser giret seg i enten 3 eller 4, og det kommer opp en blinkene pil i dashbordet. Hvis jeg skal stoppe, også kjøre igjen, så må jeg slure meg opp i fart pga det virker som at kassen har låst seg i et høyt gir.
Dette skjer bare helt tilfeldig, uten forvarsel eller noe som fremprovoserer det.

Har prøvd å skifta olje, og flusha kassen men det hjalp lite.
Har svindyr olje fra usa, og noe sirrupgreier som jeg fikk av en venn som skal tilsettes.

Noen som vet hva dette kan være? Den blinkene pila i dashen kan være der lenge, så forsvinner den bare og alt er godt igjen, så kan den finne på å komme tilbake etter et parr dager... Ufattelig plagsomt :(

Håper noen kan hjelpe meg :)

mrstfu
03/09/10, 00:10
mener det står noe om det i håndboka som følger med bilen, hvertfall at kassa har gått i nødmodus, og fikk følelsen av at du burde rusle deg en tur inn på Volvo fort som faen (sier rusle, så du ikke bruker bilen)... kan hende jeg overdriver, men fikk en sånn "sprekk i motorblokk" følelse når jeg leste det for en stund sida.

Morten-st
03/09/10, 00:26
Ja har tenkt meg på volvo, men det forsvinner bestandig rett før jeg skal dit, tenkte jeg skulle dra dit mens den feilmeldingen var på :p

Jeg jobber så mye for dagen så hakke fått kommet meg dit enda.

Er det mye sensorer i kassen? er ikke noe fuck med converteren?

Folkvord
03/09/10, 20:39
hadde d samme problemet i min bare da til slutt så bejunnte den bare og slure når oljen blei sjikelig varm, da var det både lammelene og diferensialen som røk til slutt.
i slutten måtte eeg sjifte olja 3 ganger i uka. men visst duser på oljen din nå etter du har sjiftet den så ser du om den er rød og fin eller om den ser brun og lukter svid da er det lammelene, men det kan og ver gearveljeren som kødder:p

volvojoachim
03/09/10, 21:54
OT; Folkvord. Er ganske greit å holde seg til bokmål.

Til trådstarter, den blinkene pilen angir at det er feil på girkassen, og du bør få bilen inn til volvo for kodeavlesning. Den trenger ikke å blinke mens du feilsøker, da feilkodene blir lagret.

Har nettopp vært igjennom helvette med å skifte automatkasse på min v70, så jeg ønsker deg lykke til.

Håper at det bare er en bagatell, selvom det kanskje virker litt værre.

Morten-st
04/09/10, 04:24
OT; Folkvord. Er ganske greit å holde seg til bokmål.

Til trådstarter, den blinkene pilen angir at det er feil på girkassen, og du bør få bilen inn til volvo for kodeavlesning. Den trenger ikke å blinke mens du feilsøker, da feilkodene blir lagret.

Har nettopp vært igjennom helvette med å skifte automatkasse på min v70, så jeg ønsker deg lykke til.

Håper at det bare er en bagatell, selvom det kanskje virker litt værre.

Har ordna time på volvo nå, håper det ordner seg og er en liten bagatell :)
Hvis ikke, en god grunn til å bygge om til manuell ;D

s80
07/09/10, 16:18
Det kan være et rele, men også styreenheten. Har selv hatt problem med min tidligere 850 GLT. Der var det styreenheten. Kostet ca, 6-700 den gangen.