PDA

Vis full versjon : Finnes det noen "gromdeler" som er verdt å samle på?



Borstad
02/09/10, 22:48
Hei, plukka ut en nogenlunde ubrukbar ET motor for en liten stund siden ut av en 740 TIC, noen som har en formening om hvilke deler det er verdt å ta vare på?

Stempel f.eks?

Kommer sikkert til å prøve å få ut rundt 300hk av den etter hvert, men det blir ikke på noen år, så bortsett fra rådene, hva bør kastes og hva bør faktisk kunne brukes oppigjenn? :P

Borstad
02/09/10, 23:37
ingen som har noe smart å si?

microplex
02/09/10, 23:42
Hei, plukka ut en nogenlunde ubrukbar ET motor for en liten stund siden ut av en 740 TIC, noen som har en formening om hvilke deler det er verdt å ta vare på?

Stempel f.eks?

Kommer sikkert til å prøve å få ut rundt 300hk av den etter hvert, men det blir ikke på noen år, så bortsett fra rådene, hva bør kastes og hva bør faktisk kunne brukes oppigjenn? :P

toppen er jo en 531 så den er jo vært og ta vare på :P
rådene burde du jo bytte ut til H råder
stemplene kan du jo evt bruke sammen med H råder
Samt et nytt sprut
MS II for eks som er billig og lett

microplex
02/09/10, 23:43
ingen som har noe smart å si?

Samt dobbelt post er ikke lov ;) Før etter så så lenge

Borstad
02/09/10, 23:51
toppen er jo en 531 så den er jo vært og ta vare på :P
rådene burde du jo bytte ut til H råder
stemplene kan du jo evt bruke sammen med H råder
Samt et nytt sprut
MS II for eks som er billig og lett

Rådene skal skiftes, men vurderer 16v topp, er det da gunstig å få maskinert ned disse stemplene til å passe i 16v toppen? eller "må" jeg da kjøpe meg nye 16v stempel også ?

Står faktisk bare en 530 kam på den:(
derfor jeg vil bytte også, er ikke mye dyrere med god 16v enn med 531 :)

hvordan er det egentlig å få godkjent annen insprut enn orginal? f.eks msII eller ms3 når det kommer..

Sorry for dobbeltpost :/ utolmodig :p

microplex
02/09/10, 23:53
Rådene skal skiftes, men vurderer 16v topp, er det da gunstig å få maskinert ned disse stemplene til å passe i 16v toppen? eller "må" jeg da kjøpe meg nye 16v stempel også ?

Står faktisk bare en 530 kam på den:(
derfor jeg vil bytte også, er ikke mye dyrere med god 16v enn med 531 :)

hvordan er det egentlig å få godkjent annen insprut enn orginal? f.eks msII eller ms3 når det kommer..

Sorry for dobbeltpost :/ utolmodig :p

bygger 16v selv nå og det er jo like så godt og spandere på seg nye stempler og råder når man først er i gang.
men 16v trenger du ikke til 300 hk

veit ikke om det går og godkjenne nytt innsprut, bare og sende inn en søknad og se det :P

Borstad
02/09/10, 23:59
bygger 16v selv nå og det er jo like så godt og spandere på seg nye stempler og råder når man først er i gang.
men 16v trenger du ikke til 300 hk

veit ikke om det går og godkjenne nytt innsprut, bare og sende inn en søknad og se det :P

hehe, kan jo søke ja.

Hovedsaken med min bil er nå å få bygd en sugemotor på ca 200hk, 16v motor såklart. sende inn søknad til bt om motorbytte :) da får jeg 16v motoren skrevet inn i vognkortet..

for så å bygge om motoren igjen til turbomotor, og presse den opp til ca 238 som er max på 740. å få godkjent turbomotor og 238hk i vognkortet :p for så å dra hjem å stille på x antall bar på motoren å få ca 300hk :)

vet du hvor disse stygge søknadene skal sendes?

microplex
03/09/10, 00:02
hehe, kan jo søke ja.

Hovedsaken med min bil er nå å få bygd en sugemotor på ca 200hk, 16v motor såklart. sende inn søknad til bt om motorbytte :) da får jeg 16v motoren skrevet inn i vognkortet..

for så å bygge om motoren igjen til turbomotor, og presse den opp til ca 238 som er max på 740. å få godkjent turbomotor og 238hk i vognkortet :p for så å dra hjem å stille på x antall bar på motoren å få ca 300hk :)

vet du hvor disse stygge søknadene skal sendes?

hehe er mulig det ja ;)

har ikke sendt inn noen søknad til jævlene så det veit jeg ikke.....
har helt og holdent gitt opp BT

Borstad
03/09/10, 00:09
de bruker sikkert den gode gamle postkassa de idiotene på BT :p lite oppdatert og trangsynte idioter spør du meg..

microplex
03/09/10, 00:13
de bruker sikkert den gode gamle postkassa de idiotene på BT :p lite oppdatert og trangsynte idioter spør du meg..

trangsynte ja! fikk ikke godkjent 740 med turbo mottor grunnet åpent filter :confused:

Borstad
03/09/10, 00:31
trangsynte ja! fikk ikke godkjent 740 med turbo mottor grunnet åpent filter :confused:

I den røde 740'en din? uff, vurderer å kaste ET'motoren min med helt istykkerkjørt turbo inn i bilen bare for å godkjenne bilen min med turbo :P NULL hk, turboen lekker som en sil da akslingen er helt død + noen stygge lagre som er på bertur, vert tøft å se hva de hadde hatt å si om det :)

microplex
03/09/10, 00:34
I den røde 740'en din? uff, vurderer å kaste ET'motoren min med helt istykkerkjørt turbo inn i bilen bare for å godkjenne bilen min med turbo :P NULL hk, turboen lekker som en sil da akslingen er helt død + noen stygge lagre som er på bertur, vert tøft å se hva de hadde hatt å si om det :)

Stemmer :P

hadde tilogmed bremse papirer :P

hadde vært morro og sett :P

Borstad
03/09/10, 00:37
Stemmer :P

hadde tilogmed bremse papirer :P

hadde vært morro og sett :P

Men kommer ikke på noe mere det kunne vert vits å ta vare på? dumt å kaste ting som ikke trengs å bli byttet ut, div småting f.eks?

microplex
03/09/10, 00:39
Men kommer ikke på noe mere det kunne vert vits å ta vare på? dumt å kaste ting som ikke trengs å bli byttet ut, div småting f.eks?


hmmmm må jo ellers ha en komp mottor så det kan du jo tenke selv :P

gull pilen
03/09/10, 07:48
henger orginal resirk ventil på et motoren og...