PDA

Vis full versjon : Barnesikring på bakvinduer. 850 stv



frodo_t5
13/01/10, 23:20
Hei. Noen som vet hvordan man fjerner barnesikringen på bakrutene på 850 stv?:)

Slettmyr
13/01/10, 23:39
Tenker du på bryterne til vindusheisen bak ? :)

Morgis
13/01/10, 23:45
tror ikke det er direkte barnesikring.
Tror selve glasset stopper i "hjulbuen" på dem..
Mener jeg kikket litt på akkurat dette sist jeg hadde dørene oppe..

_s90r_
14/01/10, 00:23
tror ikke det er direkte barnesikring.
Tror selve glasset stopper i "hjulbuen" på dem..
Mener jeg kikket litt på akkurat dette sist jeg hadde dørene oppe..

Stemmer, man får det kanskje til og gå 5 cm lengre ned. men det har ingen betydning. Hater den barnesikringa der.

frodo_t5
14/01/10, 08:25
hehe. ja den er veldig irriterenes. ser ikke særlig pent ut ell spørr du meg :(

frodo_t5
14/01/10, 09:00
Noen her som foresten vet om man kan få takk i dørstopper på andre steder enn Volvo?

Kjell V70
16/01/10, 00:35
Da får du kjøpe en bil med klimaanlegg, så slipper du å kjøre med vinduene nede. Eller knuse rutene hvis det alikevel er kjempeviktig å kjøre med vinduene nede på vinteren... Brrr...

En sikring har en betydning, og barnesikring er ikke det en skal kødde med, syns jeg...

Morgis
16/01/10, 01:11
Soltak og sideruter er gull verdt iforhold til AC :)

locked
16/01/10, 01:26
Soltak og sideruter er gull verdt iforhold til AC :)

vel, når man skal 100mil på ferie på en etappe og det er rundt 30grader så foretrekker jeg klimaanlegg med ac. Blir ganske sliten i hodet av vindsusen av å kjøre med åpne ruter og kroppen tørker jo helt ut.

Man sparer visstnok drivstoff også, var testet en gang og det ble konkludert med at når farten kom over ca 70km/t så ble luftmotstanden så mye høyere av å kjøre med åpne vinduer at det var mer økonomisk med ac og lukkede vinduer.

_s90r_
16/01/10, 01:46
Fint for meg som ikke kan sitte i en bil med AC i lengre enn 10 min. da tetter alle luftveiene hehe..soltak er tingen. :)men om man skal kjøre langt så hadde det vært fint og kunne tålt å hatt AC!

Lightyear
16/01/10, 12:07
hehe. ja den er veldig irriterenes. ser ikke særlig pent ut ell spørr du meg :(

Det er irriterende ja, men det ser bedre ut med en hel bakrute i døra enn delt slik som det er på mange biler. Er jo derfor det er laget et lite vindu bakerst på døra i mange tilfeller, for å kunne kjøre vinduet helt ned. Også er det et mareritt hvis du skal sote rutene, slitsomt hvis du gjør det selv og dyrere hvis du får noen til å gjøre det for deg ;)

A

Morgis
17/01/10, 04:37
vel, når man skal 100mil på ferie på en etappe og det er rundt 30grader så foretrekker jeg klimaanlegg med ac. Blir ganske sliten i hodet av vindsusen av å kjøre med åpne ruter og kroppen tørker jo helt ut.

Man sparer visstnok drivstoff også, var testet en gang og det ble konkludert med at når farten kom over ca 70km/t så ble luftmotstanden så mye høyere av å kjøre med åpne vinduer at det var mer økonomisk med ac og lukkede vinduer.

http://www.morgis.net/Bil/Volvo%20850%20t5r/850%20t-5r%20prosjekt/Kroatia08422.jpg
Ja, da vi var på kjøretur i kroatia så opplevde jeg 47varmegrader. Var takknemmelig for fungerende AC da ja ;)
Samt vinduene er jo alt for støyende å ha åpne nedover autobahn i 240kmt...
Så AC er fint..
Men i norge, så bruker jeg bare vindu og takluke om sommeren :)
Storkoser meg da :)

frodo_t5
17/01/10, 10:38
Da får du kjøpe en bil med klimaanlegg, så slipper du å kjøre med vinduene nede. Eller knuse rutene hvis det alikevel er kjempeviktig å kjøre med vinduene nede på vinteren... Brrr...

En sikring har en betydning, og barnesikring er ikke det en skal kødde med, syns jeg...

Den dagen jeg skulle kjørt rundt med unger i bilen min hver dag hadde jeg selvfølgelig hatt det, men blir ikke så ofte det når man er 20 år. Må på død og liv ikke fjerne den, men når bilen satt inn for vinteren til oppussing og dørtrekkene skal av, skulle jeg bare høre om det var mulig:rolleyes:

frodo_t5
17/01/10, 10:44
Det er irriterende ja, men det ser bedre ut med en hel bakrute i døra enn delt slik som det er på mange biler. Er jo derfor det er laget et lite vindu bakerst på døra i mange tilfeller, for å kunne kjøre vinduet helt ned. Også er det et mareritt hvis du skal sote rutene, slitsomt hvis du gjør det selv og dyrere hvis du får noen til å gjøre det for deg ;)

A

Må si meg enig i det ;)