PDA

Vis full versjon : [LØST] Starterproblem, 89" 745



Espen Hveding Nordgård
02/09/10, 17:55
Etter å ha fiksa ett problem kommer et nytt veldig fort. Nå er det starteren sin tur til å tulle.
Jeg har ny laderegulator, nytt og bra batteri (115Ah, 800A startstrøm), 50mm2 kabler fra batteri til starter på både + og - siden alikevel klikker det bare i starteren når jeg vrir om tenninga... Men lys i dashbord osv dimmer ikke, så det virker som om den ikke får nok strøm, og jeg syns det er veeeldig rart...
Den slår inn i svinghjulet men klarer ikke å dra rundt.

Den drar rundt innimellom og da fyrer bilen tvert, begynner allerede av å trillstarte og dytte i gang bilen =P Noen som har noen tips?

asdf
02/09/10, 18:06
Jeg tipper du har dårlig kontakt mellom starter/motorblokk og karroseri. Ellers kan det jo være børstene i startmotoren som er dårlige.

Blir det bedre hvis du hekter en startkabel fra motoren og til karroseri/batteri?

Espen Hveding Nordgård
02/09/10, 18:16
Det skal jeg prøve!

Får nesten prøve å ta av alle koblinger å pusse reint også...

Espen Hveding Nordgård
02/09/10, 20:44
Fant ut at kabelskoen på ledningen mellom batteri og dynamo ikke så helt bra ut;
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/213.jpg

Pussa den rein og kobla sammen på nytt og sørga for at den ikke sto med strekk som tidligere, så nå funker alt igjen =D Og ladelampa har slutta å lyse når jeg skrur av tenninga!