PDA

Vis full versjon : triks/tips hvordan få av listene.



ben24o
02/09/10, 15:16
noen som har noen triks/tips på hvordan man får av listene på en 240 uten å bøye listene formye og knekke for mange fester?

Aartun
02/09/10, 15:24
mange av de klipsene har sittet så lenge at de er sprø, og derfor knekker lett, jeg har prøvd med liste-verktøy, og har lettere fått av hele klips, evt kan du vel ta av trekket og dytte i klipset fra innsiden av døren og hvor du kan komme til for å fordele presset på klipset..

ben24o
02/09/10, 15:32
joda går jo ann å ta av dørtrekket:P men kommer jo ikke til på framskjermene og halve bakskjermene:/ så d er vel bare å ta å lirke og dra på resten da:P

Aartun
02/09/10, 17:17
sant nok :) en liten tolmodighetsprøve ;)

glenn
02/09/10, 18:43
Kan ofte være greit å varme listene litt med varmepistol før du begynner å brekke i de. Men alt med måte selvsagt!

Dan Bay-Johansen
02/09/10, 19:56
Det enkleste er nok å ødelegge klipsene med et flatt skrujern evt en sparkelspade (kanskje legge noe teip på for hindre riper)...

Mine klips var så sprø at de knakk bare jeg begynte å dra litt i lista, vet ikke hvordan det er med de nyere listene, men de gamle cromlistene bør man ikke bøye å vrenge for mye på...

Erlend Dystland
02/09/10, 20:07
Vanskelig å ta av lister uten å ødelegge klips. Gjorde det i sommer, og etterhvert så innså jeg at det bare var å ta dem av slik at klipsene ble ødelagte.
Jeg skal heller kjøpe nye klips, du får tak i dem på IPD; http://www.ipdusa.com/version.asp?strPageHistory=category&numSearchStartRecord=0&strParents=69,259&P_ID=906&CAT_ID=259&V_ID=13339 :)

Jeg tror det er dem?

vølvo
02/09/10, 20:54
Hvis det er snakk om listene som sitter på siden av bilen. Så brukte jeg bare ei skrutrekker å så førte så et baufilbla inn mellom lista og biln, førten så helt fra til klipset. og dro de ut :)

TurboNoob
03/09/10, 10:52
Listene på bakskjermene er skrudd i bakenden, altså bak på bilen. Sitter en liten 8mm? mutter på innsiden.