PDA

Vis full versjon : 3-rader oppå dashbordet?



JonasS
02/09/10, 13:45
Innbiller meg så tydelig jeg har sett dette på en 240 en gang. Det måtte enten være produsert for 240, eller noe helt fælt nøye gjort av skaperen..:)
Ikke så lett å forklare hvordan den ser ut, men står atså oppå dashen, rett over der cd-spiller, ventilasjon osv. står.
Noen som vet noe om dette?

Torra
02/09/10, 13:54
Kodja skal få dette reprodusert av en kar, men tar nok på tida :p
Er meget sjelden å komme over!

JonasS
02/09/10, 14:02
Det er dette han snakker om i traaden paa salg, universal-deler? Trodde dette var til 940 jeg?

Torra
02/09/10, 14:03
Neinei, det er vel til 940 ja. Tror det var en tråd på VF elns :p

Kodja
02/09/10, 14:24
nei det er ikke den 3radern 1din som jeg har forespurt gruppe innkjøp av. har ikke fått svar fra den plassen som solgte reproduserte kopier av den dashbordmonterte 3radern. er i 3 deler den Oppå dashbordet så er ikke så lett å lage! og koster for 3-4000 kr når de EN GANG I årtusenet kommer for salg brukt. og de kosta 500 kr nye på volvo og er seff ikke å skaffe lenger...

Kodja
02/09/10, 14:41
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/196.jpg

Torra
02/09/10, 14:42
Se deeeer ja ;)

Kodja
02/09/10, 14:45
hadde vi bare fått tuppa han mr innpå her som har en kjær bror som sitter å gnager på en slik en og skal reprodusere kopier selv sier han så hadde alt vært fryd og gammen det!!!! :p fader meg masa på han i ett ÅR nå uten at det har skjedd noe ;) tror det er bare en fristelse ut og går uten at man får smake på baken eller hva man skal si... :p

JonasS
02/09/10, 15:55
En sliken jeg snakker om ja! Den SKAL jeg ha! :) D maa gaa an aa faa tak i maala paa denne!?

Moslet
02/09/10, 16:00
Kjøpte en slik en i fjord for 3tusen svenske:D

ArneR
02/09/10, 16:35
Kjøpte en slik en i fjord for 3tusen svenske:D
Kan det ikke gå an å lage en avstøping av den da?

JonasS
02/09/10, 17:14
Klart det gaar! Hvis herr Moslet kunne tenke seg aa ta maal paa denne, ev. legge delene paa et papir og tegne rundt?
Andre forslag?

Kodja
02/09/10, 17:46
hehehehe hadde det ikke vært fordi jeg hadde visst hvordan det der så ut i virkeligheten så hadde jeg også trodd det var så enkelt kanskje. det er forma og buer og masse så går ikke å Tegne av nei!

det er først en metallbrakett som passer i centerhøyttalerhullet midt på dashbordet. så står det et deksel i samme type "polstring" som resten av dashbordet over den braketten som da holder selve instrumentene, og så er det vell et deksel slik som på 3radern som alle har foran det igjen :)

Kristian s
02/09/10, 17:52
Fikk en ny sånn i eske som delbetaling for noen Fondmetal hjul for noen år siden.
Bytta den bort mot en vanlig trerader med div instrumenter.

Kodja
02/09/10, 17:54
kjipeste byttehandelen en kan tenke seg nå vell?! :(

JonasS
02/09/10, 18:12
Fyfaan..:)
Nei, altså, å få den perfekt lik org. skal vel litt til.. Men det må da nytte å få til noe som ser i overkant av bra ut? Det er jo noen som har konstruert\laget den org. også..:)

Rart om ikke de som er innehaver av disse hiver seg rundt og finner på noe smart for å kopiere de.. Haddegladelig betalt en slump for en for å si det slik..:)

Kristian s
02/09/10, 18:42
Angrer jo litt når man hører hva folk gir for dem.

Men uansett så synes jeg ikke det er så pent med en diger kloss oppå dashen.
Den vanlige treraderen er mye cleanere.
Er vel en grunn til at den ikke var så populær i sin tid.

mamolv
02/09/10, 19:13
må nok støpe form i to deler av glassfiber for denne ja, samt lime de to delene sammen igjen.kan sikkert lages på noen måte så man slipper noe metallbrakett under der også.

JonasS
02/09/10, 19:24
Jaja, smaken er som baken, er det ikke noe det aa? :)
Jeg har alt den der 3-radern, men vil ha den paa topp ogsaa, har en del maalere jeg skal inn med..

TTHRacing
02/09/10, 21:40
hadde en sånn men så ha jo jeg vært så idiot å selt det til en kar på mo ANGRER SOM F på at jeg selte den.kodja få fart på han så har han masse folk her å tjene gode penger på ;)