Vis full versjon : Texascom: Volvo 240 BTCC
Sider :
1
2
3
4
5
[
6]
7
8
9
Jan-Einar Jenssen
09/10/11, 15:45
jeg er spent på resten nå :)
Amundsen T5r
09/10/11, 16:05
Tøfft:-D Stille den ut på oslo motorshow eller?
peeeent!!! :)
men btw... hvilke sideskjørt har du montert på? sikkert spurt om det før men husker ikke... eller er det noe laget fra scratch?
Mr. Crepsley
09/10/11, 23:09
Skal skjerm/hjulbue kappes slik at hjulbuen ikke fortsetter innover?
Skal skjerm/hjulbue kappes slik at hjulbuen ikke fortsetter innover?
håper det :) så litt jall ut i forhold til alt annet
M.Engelsen
10/10/11, 01:51
Fargeforskjell ute og går?
Anders Dybvadsskog
10/10/11, 08:55
Fy faen ble porno med r front:D
Blei skikkelig fint med den fronten :cool:
Volvo-Lars
10/10/11, 12:33
Blei ålreit det der Anders:)
Nei det ble jo kjipe saker... eller not! Blir gromt med denne fronten, lett! :) :)
2x5 sylindre i rekke. Planer om V10'er i bilen nå? :)
Anders Dybvadsskog
11/10/11, 10:29
Han har en R AWD også, så han har 2 femmere;)
Ble bra det der :D Skal vel noe til at du finner en mer strøken og fin Volvo 240 enn den du har, i Oppland og i landet vel og merke :O
Njål Nilssen
11/10/11, 15:27
Bare til info... Drømmemotoren hans til 240'n er en JUDD GV5 V10 :p
Takker :)
Utfyllende besvarelse kommer senere, nå en liten sniktitt på et par rør fra grenrøret tidlig i fasen... Flenser osv er ikke rørt enda.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/950.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/951.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/07/3.gif
Anders Dybvadsskog
11/10/11, 20:19
Ser noen som skulle beisa i sommer:rolleyes:
Ser noen som skulle beisa i sommer:rolleyes:
Impregnert beises ikke første året..
haha, er mer interesert i bilen din anders, enn om du må beise gulvet hehe;)
Ser noen som skulle beisa i sommer:rolleyes:Hvem sommer:p Ser skikkelig bra ut de røra der passer fint i en strøken bil:)
volvobrage
11/10/11, 20:58
Fronten såg skikkeleg bra ut!!Gleder meg til og sjå heilhetsbilder av bilen med den:)Men trur nok du har treft spikaren på hove igjen, for min del vertfall:)
Røra blei jo strøkne og!Men kjem dei til og halde seg slik når dei blir varme?
Hyggelig å høre ;)
De blir vel heller enda finere, blå/lilla/orange med høy glans er ikke feil det :)
volvobrage
11/10/11, 21:02
Hyggelig å høre ;)
De blir vel heller enda finere, blå/lilla/orange med høy glans er ikke feil det :)
Høres meget bra ut!:)Var slik eg såg det for meg, men var usikker på om det var høgglanspolering som var gjort for og få ei slik overflate etter varmen har gjort sitt..
M.Engelsen
11/10/11, 21:03
Polerer de vel innvendig også?
Anders Dybvadsskog
11/10/11, 21:39
Impregnert beises ikke første året..
Regna med det, men trodde ikke de var fra dette året;) var jo ment som en spøk..
Regna med det, men trodde ikke de var fra dette året;) var jo ment som en spøk..
Jeg er nesten mer imponert over at du klarte å legge merke til terassebordene, når rørene var så blanke! :)
Enig i den haha ;D skjant så i øya av chromen at jeg ikke så terassebordene hehe ;)
Anders Dybvadsskog
12/10/11, 06:31
Har det med å legge merke til det meste på bilder:p
skjønner ;)
Men Anders, legg ut et bilde av hele fronten nå a? hvis du har fått satt på den nye fangeren :D
Det kommer, det kommer ;)
Skal bare lage de siste carbondetaljene ferdig først :)
skjønner ;D blir vel antagelig bedre enn den gamle vil jeg tro ;) alt du lager på nytt blir jo bare tøffere hehe :D
Freshere 240 enn din skal man se langt etter Anders:D
Og ser ut til og bli bra den nye fangeren da^^
Hyggelig å høre :)
Grenrøret snaaaart klart for montering...
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1406.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1407.jpg
Njål Nilssen
16/10/11, 11:55
du får lage deg ei god dekkplate under motorrom ;), ellers går det ikke lange tida før det blir rimelig skittent (selv om dette ikke er en brukis :p)
Ren og skjær porno det der :D
Takk takk folkens! :D
Har allerede plate under motoren, litt redd for reima til hjertet som sitter åpent :P
Og her har vi grunnen til tidlig avreise hjem fra årets siste VCCN @ Gardermoen som var i går:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1429.jpg
-Kroooom, eller "crøøøummm" :)
Tenker vi sier Østli'ns rustfrie jeg ;)
Et par bilder til i tåken!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1463.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/1464.jpg
Så absolutt ikke ille ut. Men har det blitt en liten fargeforskjell?
Et ord er dekkende.
Strøkent!!
så helt perfekt ut med den fangeren, tenker du blei temmelig fornøyd selv også:)
Takk, takk folklens :)
Fargen er så tett ved 100 som mulig, så er fornøyd med den egentlig.
På bilder kan det se litt frem og tilbake ut, men husk at vinkler og metallic gjør sitt :P
Ble supert det der. Ikke noen overraskelse at det ble enda bedre enn forrige versjon. Tror egentlig vi må rette en liten takk til han raskingen med bergningsbilen som hjalp til med å drive prosjektet enda et hakk framover;)
Pent!:D
Er noe med V70 1. generasjons fangeren som er jævli fresht, og spess da det er en R fanger^^
Har nok stjålet litt av ideen din da men Anders(a) men har ikke R jeg da:P
Klar for nurburgring i mars/april neste år da?
Tveite Performance
16/10/11, 18:16
blei bra anders! grunnen til att de blir litt farge forskjell er vell att på plast legger metallcen i lakken seg og på stål står dei
Artig å høre!
Nurburgring ja, da må jeg nok sende en mail til John McIntosh ang. ny drevsats til kassen tenker jeg ;)
Tveite, stemmer det også.. Kan jo bare kikke på en fabrikkny bil og finne feil der også ;)
Marius Skau
16/10/11, 19:19
Skitsnyggt kille :D
Råeste jeg har sedd på lenge :=
Jan-Einar Jenssen
16/10/11, 20:08
så ikke helt feil ut dette nei :)
Njål Nilssen
16/10/11, 23:18
ja og i tillegg så er det nesten peise umulig å få en nylagt lakk til å se ut som en som er år gammel, så tror du skal være sært førnøyd med resultatet ;)
som sagt, porno, rein og skjær porno for bilfrelste :D
Har du ikke bilde fra da du kjøpte den da? Hadde vert morsomt å se :D
Jan-Einar Jenssen
19/10/11, 15:40
Har du ikke bilde fra da du kjøpte den da? Hadde vert morsomt å se :D
ett slikt 50/50 bilde av før og etter hadde gjort seg :D
Har dessverre ikke noe bilde av det her og nå, men kan prøve å få tatt et fra albumet ved anledning..
Nå en liten shining før vinterlagring:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2111.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2112.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2113.jpg
Flott finish altså. Passformen på innsuget ditt er ulovlig i min verden. :p
Hyggelig å høre :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2237.jpg
Ser flott ut detta ;)
Men de svarte platene i torpedoen du har tetta med carbon, de hadde sett bedre ut sveisa igjen :)
M.Engelsen
23/10/11, 22:33
Samme med de i fangeren. Så litt dumt ut med plater som dekker hullene..?
Jålebukk altså:D Bare elsker den bilen altså:D
Liker de karbondetaljene godt selv, så dermed er det og blir det slik ;)
Hullene i fangeren kunne blitt erstattet med f.eks. spredere, men denne bilen skal aldri ha det.. Prøve litt forskjellig der, men alt ble rart - så karbon ble penest der. Fortsatt god luftgjennomstrømning til bremser og hjulhus.
Liker de karbondetaljene godt selv, så dermed er det og blir det slik ;)
Hullene i fangeren kunne blitt erstattet med f.eks. spredere, men denne bilen skal aldri ha det.. Prøve litt forskjellig der, men alt ble rart - så karbon ble penest der. Fortsatt god luftgjennomstrømning til bremser og hjulhus.
Du må nesten prøve å lage noen karbon-kanaler med trakt som munner ut i tåkelysform med syk finish og passform etterhvert :) Er jo tross alt ikke små forventninger i denne tråden, så det nytter ikke komme med noe som ikke er PERFEKT her ;) Men regner med det kommer hehe ;)
Det er tanken det Sven ;)
Men det er jo grenser for hva slags forventninger en 23år gammel tullebukk som meg kan gjennomføre også da :)
Det er tanken det Sven ;)
Men det er jo grenser for hva slags forventninger en 23år gammel tullebukk som meg kan gjennomføre også da :)
De grensene du snakker om har du jo motbevist flere ganger så det tror jeg ikke på ;)
Keep up the good work! Ble bra med R-fanger! Håper (og tror(?)) jeg får beskua den igjen i nærmeste framtid!
VolvoForsell
26/10/11, 13:53
Denne legges det vel trekk over, ved vinterlagring? (A)
Dette er bare helt sykt, kunne ønske jeg var like oppfinsom og flink!
hehe, keep up!
håper tiden strekker til så jeg får tatt en tur innom :D.
Takk takk, hyggelig å høre!
Lagd en bitteliten carbondetalj til nå, på størrelse med en femtiøring ;) Se om jeg får fikset et bilde ;)
Liker at bilen står godt og pustende, så er ikke heeelt fan av trekk. Men har et som puster bra, så ja!
VolvoForsell
26/10/11, 17:09
Tenkte meg det var rutta hos deg ja, hehe KNALL PROJEKT!! :D
Njål Nilssen
26/10/11, 20:14
Bilen din er jo så blankpussa at den nesten ikkje bør kjøres... :p
BTW
LIKER nederste delen av signaturen din :D
Artig å høre ;)
flyfaen: Tillater meg selv å drømme litt i det fjerne, for hadde blitt rimelig heftig tror jeg ;)
så bilen din på oslo motor show i går, nydelig bygg :)
Kjetil Krømcke
30/10/11, 11:59
Den var lekker i virkeligheten også Anders:)
Frigstad Racing
30/10/11, 12:12
Syns karbon detaljene er fete jeg! Å en sykt høy finish på alt!
Så den på sørlandstreffet tidligere i år ;)
Hvor får man tak i sånne karbon plater til å lage alt mulig av?
VolvoR-Sport
30/10/11, 12:22
gundersen motorsport har
imponert over bilen din ja, så den inne på Oslo Motorshow. Akkurat som å sjå den på bilder :)
såg bilen din på messa ja :D NYDELIG :D
VolvoForsell
30/10/11, 18:43
Perfekt bil du har anders!, flott altså gleder meg til å se denne i action på vccn treffene til sommeren igjen :D
Tusen takk for fine tilbakemeldinger folkens! Det er moro å høre! :D
Da er helga på OMS unnagjort, syyykt bra!! Og det var faktisk syyyk interesse rundt denne bilen, megamoro!
Noen få bilder...
Lesser opp..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2828.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2829.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2830.jpg
Liten sjekk av ett eller anna..
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2831.jpg
Per i godt gang med gaffa'n
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2832.jpg
Hvor er bilen?
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2833.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2834.jpg
Njål Nilssen
30/10/11, 20:18
Får gratulere med bra show! (Var ikke der dessværre:() Satser på å komme meg ned dit til neste år... kanskje med ei svart tralle også :D "To sugiser på rekke" :p
Får berre gratulere deg igjen for eit fantastisk bygg, og det er ikkje tvil om denne fortenar all oppmerksomheita den får.
To av fire bilar på standen i kjem i Bilsport, det var no ikkje ille?
Var å titta i dag. Ble tøff den nye fronten, så dårlig til fargeforskjell. Og uansett hva alle sier i huet og rævva og sinnsykt og gudveit, til syvende og sist, det er en 240 som kler 19" felger, det skal du ha. ;)
Mr. Crepsley
30/10/11, 22:01
Sant det andersg, og sant sies, er det den eneste jeg har sett som kler noe større en 17".
VolvoForsell
30/10/11, 22:08
Anders du fortjener jo den oppmerksomheten!, du har jo "bare" bygget et helt sinnsykt proskjet fra bunnen av!.
Gratulerer med så mye med oppmerksomheten og fortsett videre med bilen!
gleder meg til vccn treffene til sommeren igjen :D
Mvh. VOLVOFORSELL
Ja, Anders.. Vet ikke helt hva jeg skal si lenger. Nå har jeg sittet å sett på bilen din i 3 dager, og jeg må vel bare innrømme at gliset kom hver gang jeg så på bilen din :p
Men takk for en super helg! Det var kjempegøy å stå på stand med deg og Roger! :) (og alle de andre da:p)
Denne bilen blir bare for rå til å kunne beskrives her inne.
shiiiit... ble griiiiisefet med R fangeren jo! akkurat som jeg hadde forestilt meg i mine små drømmer for lenge siden :D good work!!!
Like grom som alltid denne ;)
Snakker vi Nurburgring i 2012? ;)
Like grom som alltid denne ;)
Snakker vi Nurburgring i 2012? ;)
Jeg har allerede prøvd. Han sier han må dreve om kassa først. lol!
Sier det igjen! uka før påske 2012 blir det en stor norsk delegasjon der nede. Samt 1 uke under oldtimer grand prix
hehe, trenger ikke dreve om kassa. ringen biter hodet av envher som prøver på rundetid rekord :P
påsken ja, tror ikke gammern er klar til det.
var der på oldtimern i år, så skal nok ikke dit samme tid neste år, sattser på en uke der det er hele åpne dager.
Takk takk :) Hyggelig å høre at det falt sånn nogen lunde i smak :)
Stemmer det, gaupe. Tenker det blir bra! :)
Ringen ja, jeg er for pinglete og redd bak rattet så får nok satse på som tilskuer tenker jeg.. hehe.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/10/2909.jpg
Utrolig fint lys i kveldssola.. ;)
Flott genser på han ene på OMS da "Fuck You I Drive A BMW" åsså står han på Volvostand:p Meget pen og oppegående bil du har der gutt:) Nå er det bare å gjøre det samme med en 245 så harru trekkvogn til bilen å;)
Dan Bay-Johansen
31/10/11, 20:30
Flott genser på han ene på OMS da "Fuck You I Drive A BMW" åsså står han på Volvostand:p Meget pen og oppegående bil du har der gutt:) Nå er det bare å gjøre det samme med en 245 så harru trekkvogn til bilen å;)
Hadde nå endelig bare 245`en hatt høy nok hengervekt så...synd det der :(
On Topic : Rå dasj, blir du ikke blenda på banen når det er så blankt ?
Hadde nå endelig bare 245`en hatt høy nok hengervekt så...synd det der :(
On Topic : Rå dasj, blir du ikke blenda på banen når det er så blankt ?bruke 940 da:D
Tenker jeg bruker det jeg har som trekker jeg ;)
Neida, aldri blitt blendet - og jeg har kjørt i all slags vær siden 2007 med det dashbordet :)
Var kælt på OMS i helga ja ;D og må si at det er morro å se på bilen din (selvom jeg var ørlite opptatt med å sjekke gatebildamene xD)
En kamerat som var på showet i helga som sa han hadde sett bilen din, så jeg fant denne tråden... har nå lest gjennom alle sidene. må bare si utrolig bra prosjekt og jeg får en syk motivasjon på å komme videre på bilen min når jeg ser hva du klarer å få til!
håper jeg noen gang får sett bilen din live, får dette var den feteste 250en som noen gang er bygd!
Jøsshu! Ser de har klaska bilen din inn i Gatebil! Gratulerer! =)
Grattis med bra reportasje i gatebil :-D
250??? Texas har du en 250 Mercediesel i forkledning her:p Støper du carbon delene selv eller har du ett firma til det?
Takk takk folkens :)
Lager pluggene til delene selv, altså grunnformen.
Composit.no støper sluttstøpen i carbon, leverer ekstremt flotte produkter!
Selve klarlakkeringen tar jeg selv ;)
250??? Texas har du en 250 Mercediesel i forkledning her:p Støper du carbon delene selv eller har du ett firma til det?
tall 1= serie
Tall 2 = Motor (syl)
Tall 3 = antall dører, evt bare 0 på de senere.
så, hva tror du 250 står for nå?
Texascom, jeg er overasket over valget av røde dioder under bilen på utstillingen, når det er sagt, det var det eneste jeg kunne finne å klage på ;)
flott det bilde med kveldsol på dashen, volvoporno! begynner du å bli tom for planer fremover nå? eller har du noen større planer i vinter også (uten at du trenger å røpe hva)
JEPS: Korrekt ;)
Over til diodene var det bare for effekten sin del og det vi hadde til rådighet :)
Videre planer ja, det har jeg - med et mål om å gjennomføre det innen jeg er 30 år.
Med andre ord, det er en real oppgradering! ;)
Om jeg klarer det, det er veldig uvvist.
Jeg antok nesten at du hadde litt planer ja! så rett så rett, da får vi bare vente i spenning på neste umulighet du får til. blir spennende å følge videre da!
hvilken diff har du forresten?
Dan Bay-Johansen
02/11/11, 22:29
Har for meg at det har noe med det som står i signaturen ??
Neste år skal jeg komme meg på treff så jeg får sett denne og flere andre her inne live ;)
Mr. Crepsley
02/11/11, 22:54
Ingen som vil fortelle hva signaturen hans er? :P Har prøvd å googla det, men ble ikke noe klokere.
Jeg gjetter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Judd_%28engine%29
http://www.youtube.com/watch?v=NU0yJIjipJc
:)
Vi må jo reklamere litt, Anders! :D
Den fikk det til å gå for svenskene i 2007 på Elmia, men etter den tid har det skjedd mye. Nå ser du på en Volvo 240 racer med sekvensiell girkasse, illsint femsylindret motor og showfinish!
http://i720.photobucket.com/albums/ww206/danielvolvo/Skjermbilde2011-11-03kl003219.png
Frigstad Racing
03/11/11, 22:16
Skikkelig fin reportasje i Gatebil!
Som det står i reportasjen: "Se og få en av verdens fineste Volvoer over til SEMA Show i Las Vegas" ;)
Kjetil Krømcke
04/11/11, 21:39
Ser ut til at jeg må kjøpe gatebil:)
Takk takk folkens!! :D
Ble en fin reportasje, større enn jeg trodde!
JUDD GV5 er den store drømmen, men om det lar seg gjøre er noe heeelt annet.. Det er en V10'er på 700 hk - type sugemotor. Fasong på innsug osv. ligger klart i hodet mitt ;) Hadde vært moro å fått til før jeg bikker 30år.
Får kjøpe Gatebil magazinet da, må jo se hva de skriver om den nydelige bilen din ;)
Den JUDD GV5 maskinen kunne vært noe å ha i bilen ja ;)
Njål Nilssen
05/11/11, 19:23
Jeg har en 4999cc sugis V10 på tegnebrettet jeg... Om du er interessert i et sammarbeid om noen år...
Jeg har en 4999cc sugis V10 på tegnebrettet jeg... Om du er interessert i et sammarbeid om noen år...
Det blir fint!
Ser det for meg alt ;)
Judd produserer vel noe av sykeste man kan ønske med tanke på lyd, og masse effekt på kjøpet. (ikke for å overdrive hvertfall) ;)
Høres akkurat sånn passe overkill ut til at det er på sin plass i en ellers strøken toførr.
Larsgunnar
06/11/11, 13:36
Jeg gjetter:
http://en.wikipedia.org/wiki/Judd_%28engine%29
http://www.youtube.com/watch?v=NU0yJIjipJc
:)
Tror du røpte de framtidige planene hans. :p
Bilen er et kunstverk, vet ikke hva annet jeg skal kalle det!
Såg bilen din på bilmessa på Lillestrøm den er så grom!!
ser gatebil har skrivd judd V8 å ikke V10 å det er vell som gatebil pleier å holdepå det :p men ellers en bra reportasje ;)
VolvoForsell
10/11/11, 23:05
Da var gatebil bladet kjøpt og dette var vel egentlig bare for å se hva de har skrevet om din vakre volvo, måtte bare ha bladet i samlingen med ALLE andre :D
Bra bil Anders!!
Fortsett med 2x 5 sylindere gleder meg!!
Takk takk folkens! Alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger! :D
JUDD er vel noe av det grommeste når det gjelder sugemotor! Så det er JUDD jeg vil satse på, helst V10 - men om det viser seg helt umulig (noe jeg ikke tror det er) blir det en JUDD V8. Låter fint det også, og kan ikke akkurat sammenliknes med en støpejernsåtter med skiftnøkler!
Grunnen til at GATEBIL skriver V8 er fordi det var det jeg snakket på da ;)
God helg og lytt til denne:
nO4IpFBaXZ8&
Njål Nilssen
12/11/11, 16:54
Jeg tror vi skal få til en V10 jeg ;) men en JUDD V8 er vel mest realistisk i første omgang... Den V10'n jeg babbla til deg om hadde jeg planer for 60mm slag og 103mm borr :D
Du har en strøken bil, Texascom, men for meg blir det som med ei strøken dame:
EI STRØKEN DAME BEHØVER IKKE Å HA TILTREKKNINGSKRAFT OG SEXAPPEAL.Bilen din blir liksom FOR strøken. Vanskelig å forklare.
Dette synes jeg er gjeldende din bil, men du verden for ett bygge.
For min del synes jeg litt råere bilbygge er mer tiltrekkende.
Etter min smak har Filtis-bilen de tingene jeg blir tiltrukket av hos en bil; i den grad dette kan sammenlignes med damer; men for meg kan det det.
Jonas Soldal
12/11/11, 18:31
Måtte bare legge til denne... syyyyk lyd :D
rONlZQTqZsE&
For å si det slik, hvis du skal velge mellom Judd V8 eller V10.
Da tar du like godt å hopper over "chimpansen" og går rett til "Gorillan" ;)
Skal være plass til en V10, blir trangt, men alt går med et stort brekkjern og en bøtte vaselin ;)
Se om du får til noen "konsept" tegninger, det hadde virkelig vært morro ;)
V10 med driv på alle fire, med torque distributor? :D Ser for meg at det blir litt lite feste såsant du ikke slenger på meter breie lefser bak, med en JUDD motor :p
Hvordan har du egentlig fått godkjent bilen med så store endringer? Ser på nettet at det fremdeles er en B230K som den er godkjent med.. Går ut i fra at du bruker bilen til og fra treff, samt kjører på bane med disse skiltan, hva skjer når du smeller og har en avskiltingsbegjæring på bilen?
Hvordan har du egentlig fått godkjent bilen med så store endringer? Ser på nettet at det fremdeles er en B230K som den er godkjent med.. Går ut i fra at du bruker bilen til og fra treff, samt kjører på bane med disse skiltan, hva skjer når du smeller og har en avskiltingsbegjæring på bilen?
Bilen står på henger til og fra treff og brukes nok ikke så mye på vei :)
Jobber med godkjenning, og har hatt kontakt med biltilsynet - de har også sett over bilen og er behjelplige.
Grunnen til at jeg ikke har godkjent den enda, er fordi at jeg stadig har hatt den under modifisering. I stedet for å søke om godkjenning flere ganger gjør jeg det heller èn gang!
Håpet er å få den godkjent før sommeren.
Dette blir da som en rallybil - åpen klasse.
Får jeg kjørt en runde med den 17. mai så er jeg fornøyd.
Til og fra banekjøring står denne på lukket skaphenger. Kjøre denne til og fra bane blir som å nærmest torturere seg selv. Da har jeg det bedre i passasjersetet i drabilen der det diskuteres litt teknikk og forbedringer både til og fra banetreff.
Mye lettere å godkjenne litt og litt.
Kan dokumentere hver enkelt oppgradering på denne bilen, så tar alt i ett :)
Oki, veit hvertfall at BT liker at man viser hva man gjør opp igjennom byggingen. :)
Ville no anbefalt deg å godkjenne bilen før du tar den i bruk, og få forsikring som dekker kjøretøyet i orden. Husk at veitrafikkloven gjelder uansett hvor man ferdes.
Ville no anbefalt deg å godkjenne bilen før du tar den i bruk, og få forsikring som dekker kjøretøyet i orden. Husk at veitrafikkloven gjelder uansett hvor man ferdes.Nja ikke uansett;) På lukka bane gjelder ikke veitrafikkloven så vidt meg bekjent;)
Nja ikke uansett;) På lukka bane gjelder ikke veitrafikkloven så vidt meg bekjent;)
Jo, den gjelder også på bane når løpet er retta mot gateregistrerte biler.
Jess, men det er uansett for sent med step-by-step nå..
Så får ta det som det kommer, gidder ikke svartmale det i alle fall.
Før det går for langt: Fra veitrafikkloven til on topic!
Dan Bay-Johansen
13/11/11, 20:36
Håpet er å få den godkjent før sommeren.
Dette blir da som en rallybil - åpen klasse.
Mulig off topic, mulig ikke...
Hvilke kriterier stilles for å registrere som rallybil - åpen klasse ? Og er det slik at man kan kjøre til og fra løp ? Innen rimlighetens grenser så klart ;) Litt info omkring dette hadde vært kjekt, om du har bry ...
En siste ting, kan man stille med rallybilregga bil på si f.eks Gatebil sine treff å få kjøre på banen ?
Larsgunnar
13/11/11, 20:48
Lurer på det samme. Hvordan er det å få kjøre på offentlig vei med rallyregistrert bil?
Til og fra løp og trening er lov.
Åpen klasse, eller extreme som den også kalles. Dette går litt på volum, bremser osv.. Derfor er det nok den klassen denne bilen havner i, om det går veien.
Skal være lov å stille på Gatebil med rally reg. ja :)
Lurer på det samme. Hvordan er det å få kjøre på offentlig vei med rallyregistrert bil?
Kun tillatt til og fra trening/løp, og må ha tillatelse ifra Norges Bilsportforbund.
Lovdata (http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-19900125-0092-002.html)
§ 2-5. Kjennemerker
2 e) Lisensiert rallybil, lisensiert trial- og lisensiert enduromotorsykkel som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift og som utelukkende brukes under konkurranse og organisert treningskjøring i henhold til reglement og godkjenning av Norges Bilsportforbund eller Norges Motorsykkelforbund, samt kjøring til og fra slike arrangement, skal ha kjennemerker med hvite tegn på sort bunn.
edit: Texascom var raskere.. ;)
Mr. Nilsen
14/11/11, 17:01
Du får jo registert en volvo 240 som nasjonal bil med hvite skilt. men det sto det ikke noe om der, hvordan blir det da? svarte skilt er jo for utenlanske evt biler som det er for mye endringer i bærende konstruksjoner? hvis alle lisensierte rally biler skal ha svarte skilter er det jaggu mange som gir blanke i godkjenning da eller?
Sorte skilt er for biler som aldri er vært gate.regget etc. i Norge - siden denne har det så får den hvite skilt.
Fint at du forteller litt om planene på den fronten også. Men trenger ikke være teknikker for å forstå hvordan du får eu-godkjent bilen.
Men hadde jo vært morro om den blir godkjent. Og godkjenning som rallybil passer bilen perfekt!
Gratulerer med FEIT reportasje i Gatebil! :D
Tøff reportasje, vært med på lignende og veit det er gøy! :) Nye fronten er helt klart mest agressiv, det trengs for å backe opp utseendet i forhold til lyden. :p
Gratulerer :D
Bra dekning frå Oslo Motor Show :D
244
Takk takk :D
Gromt med såppas i BILSPORT også!
OG da er tråden bikket hele 200.000 visninger!
VolvoForsell
19/11/11, 11:57
Gratulerer Texascom! :)
Takk så mye :)
Her står den og venter på en oppgradering, typ bedre kjøling.
Alu radiator skal inn.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1106.jpg
Supert Anders! Leste det i BilSport også. Vel fortjent med oppmerksomhet! :)
Du er jo blitt utrolig god reklame for VCCN også! :)
volvobrage
20/11/11, 14:32
Gratulere texacom!!:)
Må føles fantastisk bra og få så mykje oppmerksomhet for bygget sitt:)Men når det er sagt så er alt vel fortjent og!:)
blir det griffin radiator?
Har du kjørt med original radiator helt til nå?
Hva slags trekk er det du har på bilen?
Skulle hatt et tilsvarende på bilen i garasjen, kun for å holde støvet unna...
Grattis med vel fortjent medieomtale. Litt gøy å se utviklingen fra den første versjonen med r-sport setetrekk og "enkel" sugetrim :)
NilsenTurbo
20/11/11, 18:16
Var i Rovaniemi sist helg å møtte på noen finner me intresse for volvo, og når jeg nevnte biln din, så var snakken igang, Tydelig at hele skandinavia er imponert over bygge ditt! ;)
Takk så mye folkens, sykt moro med slik respons! :D
Trekket er opprinnelig til S80, levert av Volvo og er snill mot bilen!
Faktisk kjørt med org. radiator så langt, så på tide og oppgradere. Kan legge ved at den har fungert overraskende bra! Litt usikker på hva jeg skal velge.
Ellers la Camilla til en liten notis på sine sider:
http://camillast.com/2011/11/ekstrem-hoy-finish-pa-volvo-240/
Hva med trope-radiator? :) Den tjukke!
Hvorfor står det KF40403 på forsida på gatebil? Sjekka opp og det står at det er en avregistrert Hiace? :p
Hadde det ikke vært bedre å sensurert skiltet, enn å sette på et falskt? :p
Det er GATEBIL som står for modding av reg. nr.. Da jeg tok bilder stod det KF 17403..
Satser på alu. ett eller annet :)
Spesielt! Jeg stussa litt på at du hadde så seint registrerings nr til å være en 86(?) modell ..
Larsgunnar
22/11/11, 21:51
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1247.jpg
Det er jo gammalt bilde. Mangler bur og R-bremser, som er lettest synlig. JA, jeg veit det er flere endringer også. ;)
Ser ut som en syk fargeforskjell på sideskjørtet og resten av bilen.!
Trekket er opprinnelig til S80, levert av Volvo og er snill mot bilen!
De trekka er kjekke de:) Har ett slikt liggende til V70II som skal over 940n i vinter om jeg får skaffa meg vinterbil som funker:p
Larsgunnar
23/11/11, 00:18
Kom plutselig over bildet på google, aldri sett det før. :p
Gammelt bilde fra Våler det der tror jeg ;)
En metallic lakk sett fra forskjellige vinkler har også maaaange forskjellige farger / nyanser. Bil og skjørt har presis samme farge ;)
Er også ute etter en god alu. radiator - så om noen vet om det så skrik ut :)
NilsenTurbo
23/11/11, 13:59
Gammelt bilde fra Våler det der tror jeg ;)
En metallic lakk sett fra forskjellige vinkler har også maaaange forskjellige farger / nyanser. Bil og skjørt har presis samme farge ;)
Er også ute etter en god alu. radiator - så om noen vet om det så skrik ut :)
Griffin radiatorne er vel kurrant ;)
Fytti fader for en fin bil! :D
Må føll med på vist det kommer noen flere bilder her.
Må gratulere med gatebil annonsen.
Frigstad Racing
26/11/11, 16:34
Summit har masse alu radiatorer i alle størrelser og varianter til en grei pris :)
Kjerringa kom hjem med Gatebil-bladet her om dagen; "Så det var en dritfin 240 på forsia, så da tenkte jeg du ville ha det." hehe. :)
Moro å høre :)
Et par bilder fra i sommer:
Foto: Eirik Førde
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1572.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/11/1573.jpg
Fin rallycross bil dette her :p Brillefin faktisk.. ;)
Bildene ble tatt før du fikk på fangern ja hehe.
Fy faen for en bil, passer faktisk utrolig bra med de felgene. Meeeen hvorfor stikker panseret opp i bakkant? mere lufting?
Bildene her måtte taes før fronten var ferdig i sommer, svensken måtte ha bilder i god tid ;)
Derfor er den uten nese..
Grunnen er simpel ja, ut med varmluft - bedre flow og kjøling.
Frigstad Racing
30/11/11, 21:58
Har du funnet deg noe radiator da? :)
åssen system blir det? vanlig ekspansjonstank eller skal du finne på noe her og?
Har ikke anskaffet meg ny radiator enda nei, blir et "vinterprosjekt" det.. Miste så langt!
Kjører nok std. med ekspansjonstank ja - i alle fall på denne motoren her.
GeTReibeAktienGesellschaf
04/12/11, 22:58
Veit ikke om det er noe interessant men.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/257.jpg
Litt info til deg, mange bilder er ikke synlig ;)
Har sett det, jobber med saken!
Uansett, takk for info :)
Den e god du!!! ( 2x tommler opp)
Bare hyggelig, må jo passe på hverandre ;)
Blir det noe Judd motor til jula da? :p
Heldigvis leeeeenge til jeg er 30år - som er "fristen" :P
Som sagt tidligere, dette er et mål og håp jeg har - om jeg klarer det er noe annet ;)
Njål Nilssen
12/12/11, 00:50
Heldigvis leeeeenge til jeg er 30år - som er "fristen" :P
Som sagt tidligere, dette er et mål og håp jeg har - om jeg klarer det er noe annet ;)
Om ikke annet så kan vel et sammarbeid av noe slag være en mulighet, neppe billigere, men desto mere interessant :D Må bare få gjort unna brukisen min først = begynne på turbo-kompressorn igjen = utvikle ensylindra eksperimentmotor = leke med 3d kammer osv = viten som kan overføres til en evt. 4999cc sugis V10 i tillegg til min med "halvparten, men under trykk" ;) 3d kammen vil nok fungere, men haken ligger på hvor responsiv de blir og hvor mye turtall de klarer å holde følge med og holdbarhet... Dessværre er solenoid-ventiler (direkte datastyrte ventiler) for langt unna ennå (mtp respons og kjøl bla.a), så må nesten bli mek. 3d kammer sånn det ser ut pr. nå, så spørs vel om det ikke må bli noe trykkluft "fjærer" elns... eksperimentmotoren vil vise ;)
Blir det "sukess" vil det formodingsvis bety en 5L sugis med 500Nm fra 2000rpm som ender med ala 600Nm @ 11500ish rpm... noe som vil være såpass som 970hk :D Det betyr gatevennlighet som hvilken som helst std. motor som også er rett og slett BRUTAL pga. utvekslinga som må til pga. toppturtallet. Sluttmomentet (ut på hjula) vil ligge på gatebil "eXtreme" serie nivå, fra tomgang til rødstrek, og INGEN ketchup what so ever...
Men nok fantasi for i dag :p
Heldigvis leeeeenge til jeg er 30år - som er "fristen" :P
Som sagt tidligere, dette er et mål og håp jeg har - om jeg klarer det er noe annet ;)
Alt er gjennomførbart, det kan bare ta litt lengre tid :)
God Jul og Godt Nyttår til alle lesere! :)
Takk for det Anders! God Jul til deg også :)
Larsgunnar
23/12/11, 17:33
God jul, Anders! :)
Njål Nilssen
23/12/11, 19:24
God Jul til deg og :)
God jul og gpdt nytt år ;)
Marius Skau
24/12/11, 14:54
God Jul til deg og dine Anders ^^ Og ikke minst God Hjul til Volvoene dine!
Takk takk folkens!
I dag har den sett lyset!
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1311.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1312.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1313.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1314.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1315.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/12/1316.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=9jK4OvThPOc&feature=youtu.be
Flotte bilder! Kjenner det kribler i hendene etter å bli ferdig med min nå!!
Deilig lyd, og digger responsen.. :)
Frigstad Racing
27/12/11, 02:38
Rått :) hva slags verktøy bruker du når du skal skjære til karbonfiberplater?
Bruker stikksag eller vinkelkutter for å skjære i karbonplater :)
Njål Nilssen
27/12/11, 17:04
Bruker stikksag eller vinkelkutter for å skjære i karbonplater :)
Kan bruke platesaks også :) men den må være ny eller skarp. stikksag og saks pleier å bli litt flisete i kantene, så han må huske å sage/klippe litt overdim og pusse kantene etterpå. Vinkelsliper bør funke fint, den bør ikke flise for mye heller :D Industrielt sett (flybransjen feks.) bruks somregel båndsag med diamantpulver blad, dels fordi det gir svært fine kutt, uten å rive løs fibre fra bindestoffet og dels fordi det er det eneste som overlever å kappe i aramidfibre, som iaffal i industrien brukes sammen med c-fiber i stort sett alle tilfeller. (aramidfiber er vel mest kjennt som under merkenavnet Kevlar ;))
Frigstad Racing
28/12/11, 02:23
Takk for tips :)
Gleder meg til update her!
Du må iallfall ALDRI selge denne. :) Blir nok Norges strøkneste kiste en gang. hehe :)
Denne bilen skal sammen med meg begraves på min tilhørende gravplass.. Aldri selges!
Uten at det skal bli noe diskusjon om det så har jeg fått et bud på kr. 1.000.000,- av en eldre svenske. Dette skjedde på BILSPORT messen i Sverige i 2007. Han var vel ved bilen en hel dag tror jeg..
Denne bilen skal sammen med meg begraves på min tilhørende gravplass.. Aldri selges!
Uten at det skal bli noe diskusjon om det så har jeg fått et bud på kr. 1.000.000,- av en eldre svenske. Dette skjedde på BILSPORT messen i Sverige i 2007. Han var vel ved bilen en hel dag tror jeg..
1 mill er sykt mye, men ikke nok så lenge man er glad i bilen ;)
Hærregud for et sinnsykt bygg:P
Frigstad Racing
03/01/12, 22:33
Hvis du har sett denne bilen i virkeligheten, så skjønner du hvorfor.
Gatebil mente denne bilen burde stå på Sema! Men texascom pisker den på banen ;) liker!!
Ja du når skal du booke reise til Las Vegas og SEMA for deg og bilen?
Ja du når skal du booke reise til Las Vegas og SEMA for deg og bilen?
Hadde nok vakt ein del meir interesse denne, enn den maltrakterte 262c bertonen som stod der.
Jeg skal aldri booke noe plass på SEMA selv, det er det i så fall noen som må gjøre for meg! Dette i form av en invitasjon, og det tviler jeg på vil skje ;)
Njål Nilssen
08/01/12, 23:30
Jeg skal aldri booke noe plass på SEMA selv, det er det i så fall noen som må gjøre for meg! Dette i form av en invitasjon, og det tviler jeg på vil skje ;) Den jevne amerikaner skjønner ikke hva han ser på nedi dær heller så... det er ikke forgasser midt på toppen av motoren også peker den rett fram og har to kammer... Blir for hi-tech :p Seff det finnes jo de der borte som også ville både likt og visst hva de så også såklart :)
snek innom autodb nå akkurat og så øverste bildet. Men heldigvis var det ikke slik jeg trodde.
http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results;AdItemId=1415902;xBrand_Mu ltiple=1100509;xModel_Multiple=1234970
Er en ute på Finn.no også: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32051773
Bilen har blitt en "industri-standard" ;)
Boost/Mats Ivarson 242en kjørte 1.21,78 i Bilsport Superstage, raskare enn alt anna som var på bana, noko å strekke seg etter? :)
Boost/Mats Ivarson 242en kjørte 1.21,78 i Bilsport Superstage, raskare enn alt anna som var på bana, noko å strekke seg etter? :)
Det er gromt, herlig kompromissløs den bilen!
Fått tilbud om å kjøre superstage du som har vært 2 ganger i BS da Texas? :)
Dieselsmoke
31/01/12, 07:04
1,000,000,- var temmelig sinnsykt for en 240. Bilen din er nydelig. Men en mill var drøyt:p
Det er gromt, herlig kompromissløs den bilen!
Fått tilbud om å kjøre superstage du som har vært 2 ganger i BS da Texas? :)
Har du sett siste Bilsport? Det var nok ein del som måtte gå skuffa heim, etter å ha vorte satt på plass av ein 240, samt at Gullabo har kalla den ein av dei beste bilane han har køyrt :)
Har du sett siste Bilsport? Det var nok ein del som måtte gå skuffa heim, etter å ha vorte satt på plass av ein 240, samt at Gullabo har kalla den ein av dei beste bilane han har køyrt :)
Nei det ligg hos mor enda, men har noe å se fram til skjønner jeg ;)
Skal du våt slipe og polere bilen din? ser du har en del appelsin hud på venstre bakdør og skjerm, pirke pirke hehe :D
Mvh
Vi får se om jeg stiller på BS.. Kunne vært moro!
Har ingen planer om det, det er en gammel "lurvete" bil - så får bli som den er inntil videre bortsett fra bedre kjøling :)
Syntes bilen er vakker jeg da ;)
Vi får se om jeg stiller på BS.. Kunne vært moro!
Har ingen planer om det, det er en gammel "lurvete" bil - så får bli som den er inntil videre bortsett fra bedre kjøling :)
Din er jo eit smykke, boost-242en er lurvete den.
Vi får se om jeg stiller på BS.. Kunne vært moro!
Har ingen planer om det, det er en gammel "lurvete" bil - så får bli som den er inntil videre bortsett fra bedre kjøling :)
Nå hvis jeg plager deg nok, så gjør du vell d og hehe :)
Sinnsykt pen bil ja, d skal du ha, et smykke :)
Njål Nilssen
05/02/12, 16:54
Går helt OK også :P
Takk for det ;)
Var utom og kikket på bilen i dag, står der og skinner og venter på bar asfalt den!
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/421447_10151246065745514_808360513_23035752_188077 5758_n.jpg
Bilen er rett og slett vakker :)
Er en herlig bil å se på, blir tilfreds å se på den.
Kun en feil med bilen...........
Den er ikke min ;)
Frigstad Racing
12/02/12, 22:53
Elsker denne bilen :) håper på å få se den i aksjon til sommeren!
Dan Bay-Johansen
17/02/12, 22:23
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32051773
Litt reklame for tanksen ;)
Bare så det er sagt, kommer til å "låne" noen av ideene dine til min egen bil.
Men skal ikke kopiere noe, bare "låne" ;)
Driver på radiatorfronten på denne nå, begynner jo å nærme seg sesong!
Har vel funnet en som er sånn nogen lunde innen mine mål, så hva tror folket om denne?
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/
Team Castrol, Penzoil Bud og Royal Purple bruker jo Griffen produkter, så må jo være noe med dem ;)
Njål Nilssen
26/02/12, 20:01
Så ikke dum ut den.. men utvikler den mye varme den motoren din? 3" tykk den radiatoren... om ikke annet så hadde jeg vurdert å laga noen utluftinger av motorrommet :p
Utlufting, løft panseret. :p Haha, nei, det er ikke lov. Evolve-luftinntak i panseret ala Kodja kanskje. Eller bare nei... Dette kan da umulig bli like varmt som en turbomotor? Uten at jeg har grunnlag for den påstanden.
rswinburne
26/02/12, 21:14
Driver på radiatorfronten på denne nå, begynner jo å nærme seg sesong!
Har vel funnet en som er sånn nogen lunde innen mine mål, så hva tror folket om denne?
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/
Tror det blir bra det der. kan jo se på prosjektet mitt så ser du en nesten lik en montert i 240, men min er 24" istedetfor 26" på grunn av intercooler. men regner med du får en finere montering enn min da jeg har endel dårligere plass en deg :P
Den genererer litt ved 9000 varv ja :)
Og panseret er løftet i bakkant..
Njål Nilssen
26/02/12, 22:20
Den genererer litt ved 9000 varv ja :)
Og panseret er løftet i bakkant..
Jupp med det er egentlig et godt tengn faktisk, med mindre det er pga friksjon... Hvis friksjonen er lav og den fortsatt produserer mye varme = en effektiv motor faktisk (selv om det høres ulogisk ut) for da har du nemmelig beholdt mye større grad av varmen INNI motoren til å dytte ned stempla istedet for å forsvinne ut eksosen. Din tyder på å være av den sistnevnte kategorien, for kan ikke se at grenrøret ditt har vært så veldig varmt :D
Går lett ;)
Uansett, bedre med litt for bra kjøling enn litt for dårlig :P Pr. dags dato er den elendig! hehe
Njål Nilssen
26/02/12, 22:26
Går lett ;)
Uansett, bedre med litt for bra kjøling enn litt for dårlig :P Pr. dags dato er den elendig! hehe
Jupp helt klart :)
Hva slags vifte kjører/skal du kjøre med?
V70N vifte som går for full maskin! Blir muligens en endring på det med ny radiator.
Njål Nilssen
27/02/12, 00:45
V70N vifte som går for full maskin! Blir muligens en endring på det med ny radiator. Får du plass til 960 vifte? den er SVÆR...
Får du plass til 960 vifte? den er SVÆR...
Den er lik 940 og 850, berre større kåpe.
viss du ikke alerede har bestil så har jeg en helt ny en til over. 2200.- + frakt
viss det er av interesse så ta kontakt med meg på 91766550
Driver på radiatorfronten på denne nå, begynner jo å nærme seg sesong!
Har vel funnet en som er sånn nogen lunde innen mine mål, så hva tror folket om denne?
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-25221-X/
Fin sjangs til å få lufta øsa litt før sesongen er igang i Norge.
http://forum.vccn.no/showthread.php?38435-Tur-til-N%C3%BCrburgring-i-p%C3%A5sken-2012-ledige-plasser-p%C3%A5-lastebil&p=533555#post533555
Good!
Thomas: Hadde vært mer aktuelt om det hadde vært litt senere :)
Bilen har plutselig fått lyst på litt oppgradering i forstillingen også! :P
Good!
Thomas: Hadde vært mer aktuelt om det hadde vært litt senere :)
Bilen har plutselig fått lyst på litt oppgradering i forstillingen også! :P
Vi skal ned en uke i august også. Med lastebil.
Da blir det radiator fra Gegga01 - som har kjøpt fra Summit Racing :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.